U sklopu izgradnje gradske biciklističke infrastrukture koja uključuje i izgradnju pješačkih staza, radovima te, posljedično, promjenama 'nabolje' bit će zahvaćeni dijelovi grada koji odavno zaslužuju bolju povezanost sa središtem.
SLAVONSKI BROD - Portal SBplus ranije je više puta pisao o
nedovoljnoj prometnoj povezanosti jugozapadnog dijela grada Slavonskog Broda,
odnosno, naselja smještenih tamo i samog središta, glavnog gradskog Trga Ivane
Brlić Mažuranić - usprkos činjenici da se, uz rijeku Savu, brzo dođe od te
jedne do druge točke.
Ipak, stanovnici Naselja Jelas i Josip Rimac, često su se
izlagali opasnosti, hodajući ili vozeći bicikl uz rub ceste kojom vozači nerijetko
'vole' povesti brže. Situacija se na dijelu te dionice popravila produženjem
keja i dovršenjem projekta izgradnje obaloutvrde, čime je stazom povezano ušće
Mrsunje s korzom.
Prema Rješenju županijskog Upravnog odjela za komunalno
gospodarstvo i zaštitu okoliša, vidljivo je kako Grad Slavonski Brod planira
nastaviti radove na boljoj prometnoj povezanosti tog dijela.
U sklopu izgradnje gradske biciklističke infrastrukture koja uključuje i izgradnju pješačkih staza, Šetalište
Stjepana Radića (kod mosta) i Ulica Stjepana Radića bit će također zahvaćeni
radovima. Predviđena je izgradnja dvosmjernih i jednosmjernih biciklističkih
staza. Uz Šetalište će staza biti širine 1,5 metara i duljine 360 metara s
jedne strane kolnika, dok će s druge strane biti široka metar i duga 612
metara.
S obzirom na to da je u tijeku tek ishođenje dokumentacije,
izvođenje tih radova još je daleko od početka, no najava je to svima za
dugoočekivane i dobrodošle promjene.
Namjeravanim zahvatom planirana je izgradnja biciklističke
infrastrukture koja se sastoji od biciklističkih traka, biciklističkih staza i
pješačko-biciklističkih staza koje povezuju izvedenu biciklističku
infrastrukturu i čine poveznicu grada za biciklistički promet u smjeru
istok-zapad i sjever-jug s dodatnim rutama iz sporednih ulica na glavnu rutu.
Glavne trase biciklističke infrastrukture istok-zapad su:
1. Osječka ulica-Zeljeznička-Ulica dr. Mile Budaka-Dalmatinska
ulica-Zagrebačka ulica;
2. Ulica Ferde Filipovića-Ulica Stanka Vraza-Ulica Vlatka
Mačeka-Šetalište braće Radića-Ulica Ive Vojnovića-Ulica sv. Franje;
Glavne trase biciklističke infrastrukture u smjeru
sjever-jug su:
1. Vinogradska cesta-Dalmatinska ulica-Zagrebačka ulica-Kolodvorska
ulica-Ulica Marina Getaldića-Ulica sv. Nikole Tavelića-Ulica Pavla Šubića;
2. Podvinjska ulica-Ulica Ferde Filipovića-Ulica sv.
Antuna-Ulica Eugena Kumičića-Ulica Matije Gupca;
Ostala sporedna biciklistička infrastruktura spaja se na glavnu i čini kompletnu biciklističku rutu Predmetni zahvat obuhvaća izgradnju na području sljedećih ulica: - Mrsunjska ulica, kčbr. 3191/1 k.o. Brodski Varoš;
izgradnja nove biciklističke trake širine 1 m i duljine 687 m uz izvedenu prometnicu
sa sjeverne strane te pješačko-biciklistička staza s južne strane širine 2,5 m i
duljine 694 m;
- Savska ulica, kčbr. 3191/1 k.o. Brodski Varoš, izgradnja
pješačko-biciklističke staze širine 2 m i duljine 293 m s južne strane kolnika
prometnice i biciklističke trake širine 1 m i duljine 212 m sa sjeverne strane
kolnika;
- Ulica Stjepana Radića (istok), kčbr. 2768, 3171/1, 3171/5,
3171/7, 3172 k.o. Brodski Varoš; izgradnja pješačko-biciklističke staze širine
2 m i duljine 476 m sa sjeverne strane kolnika;
- Ulica Stjepana Radića (zapad), kčbr. 3191/1, 3255, 3256,
3257, 3274 k.o. Brodski Varoš; izgradnja dvosmjerne biciklističke staze uz istočnu
stranu prometnice širine 2 m i duljine 1078 m.
ŠetaIište Stjepana Radica (kod mosta), kčbr. 2415/1, 3675,
3676, 3674/1, 3677/1, 3705/1, 5009/1, 5014/1, 5014/2, 5014/3, 5015/3, 5015/4 i
5015/5 k.o. Slavonski Brod; izgradnja biciklističke staze širine 1,5 m i
duljine 360 m sa sjeverne strane kolnika i biciklističke trake širine 1 m i
duljine 612 m s južne strane kolnika.