"Dobili smo dva računa iz Vodovoda. Prvo sam pomislio da su možda mijenjali
vodomjer, međutim nije to u pitanju nego, vjerojatno, zaključak knjigovodstvene
godine, jer se jedan račun odnosi na vrijeme od 9. do 31. prosinca 2014., a drugi od 1. do 8. siječnja 2015. godine.
Naprosto ne mogu vjerovati da si gospoda iz Vodvoda mogu
dozvoliti takav ne pametni (da ne napišem glupi ili neku težu riječ), neekološki
i nervno-financijski udar na građane.
Zar su stvarno toliko lijeni da ne mogu
prepraviti te svoje datume i da se računa potrošnja od 1. u mjesecu pa do
zadnjeg dana, a ne ovako rascjepkavati račun, ako im je stalo da naplate
potrošnje vode.
Zar nije nehumano tražiti da se plaćaju dvije provizije kod
plaćanja računa za one koji plaćaju preko net-a ili na drugim mjestima i pri
tome trošiti papir i tiskače radi jedne nerazumne odluke, očito vodstva
Vodovoda. Sramota".
Sadržaj je to još jedne od pritužbi iz naše nove rubrike.
Evo što smo saznali u Vodovodu
Svojim korisnicima vode i kanalizacije, tijekom jedne kalendarske godine, Vodovod ne dostavlja račune istog dana - jer niti vodomjere ne očitava isti dan. Za očitanje vodomjera, na primjer zadnji dan u mjesecu, trebalo bi puno više od osam 'inkasatora' koliko ih, pod vodstvom Stribora Valente (SDP), trenutno obavlja taj posao.
Zbog toga, potrošači su podijeljeni u više rajona i, kako se u kojem rajonu očita potrošnja, tako 'fakturni odjel' potrošačima dostavlja račune. I, da je samo taj tehnički dio u pitanju, problema ne bi bilo. Međutim, problem nastaje kad Vodovod, manjem dijelu korisnika, u siječnju, dostavlja dva računa.
Po sili Zakona to čine, kažu. Naime, zakonodavac im ne dopušta da ne očitanih par dana iz prosinca prenesu na račun za siječanj. Godinu moraju zaključiti s 31. prosincem.
Možda bi bilo moguće izbjeći drugi račun procjenom potrošnje do kraja prosinca, tamo gdje su inkasatori bili, na primjer 25. Ali, tamo gdje su bili 8. prosinca, teško je procijeniti potrošnju do kraja mjeseca. Uglavnom, bilo bi to petljanje.
Da bi računi bili čisti, Uprava Vodovoda svoje inkasatore šalje neka kod manjeg dijela potrošača ponovo očitaju vodomjere kako bi imali stanje s 31. prosincem. To, međutim, potrošače košta dodatnih 3 do 5 kuna po uplatnici, ako račun ne plaćaju na jednoj od Gradskih blagajni. U konačnici, dodatni je to trošak od ukupno 30-tak tisuća kuna za sve one koji svoje račune ne plaćaju na gradskoj blagajni.
Na taj način smanjit ćete cijene usluga svojim komitentima te poslati poruku kako vlasnik, i tu gradsku tvrtku, vodi manirom dobrog gospodara.
Iako su i sami direktori Brod-plina naslijedili način očitavanja potrošnje plina, koji je bio identičan ovom u Vodovodu, brzo su odlučili promijeniti ga. Putem natječaja angažirali su tvrtku City Express čiji inkasatori, svaki mjesec, u roku od dva dana očitaju potrošnju plina 15-ak tisuća potrošača za cijenu od 10 lipa po brojilu. Dakle, za 1.500 kuna mjesečno, odnosno 18.000 kuna godišnje, Brod-plin očita sva brojila na način da ne mora 'lomiti' mjesečnu potrošnju na dva računa.
Zasad, ne ulazeći u usporedbu koliko je 'outsourcing' ispisivanje i distribucija računa jeftinija korisnicima usluga Brod-plina od one koju nude sami zaposlenici Vodovoda, zadržat ćemo se tek na usporedbi kakav je odnos kod očitavanja brojila.
Ako Brod-plin ima 15, a Vodovod 30 tisuća potrošača, cijena usluge očitanja brojila Vodovoda trebala bi biti dvostruko veća od one koju plaća Brod-plin. Dakle, 36 do 40 tisuća kuna godišnje.
Međutim, Vodovod očitavanje svojih brojila plaća, minimalno, 650 tisuća kuna godišnje, koliko ga košta onih osam zaposlenih. Neovisno o tome tko ih vodi, SDP-ovac, HDZ-ovac, HNS-ovac... da nabrojimo tek najistaknutija legla društvenih parazita.
Nakon svega, zaključna poruka direktorima Vodovoda mogla bi biti - ugledajte se na kolege iz Brod-plina te svoje tehničko-tehnološke postupke naplate usluga kopirajte od njih. Koliko možete, dakako. Na taj način smanjit ćete cijene usluga svojim komitentima te poslati poruku kako vlasnik, i tu gradsku tvrtku, vodi manirom dobrog gospodara.
Pritom, dakako, ne sugeriramo otpuštanje baš Stribora Valente. Ali da viška zaposlenih ima, nadamo se, nije potrebno dokazivati nekom stručnom studijom iz 'outsourcinga'.
Nakon potpisanog Ugovora o poslovnoj suradnji, prvi je ovo uradak kojim SBplus zarađuje očekivanu godišnju naknadu za informiranje korisnika usluga Vodovoda i poticanje na njegov uspješniji, dakle građanima korisniji i jeftiniji, rad.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
dona20.01.2015. u 07:36
Očitavanje plinomjera i vodomjera je neusporedivo. Naime, plinomjeri su uglavnom smješteni izvan stambene jedinice i nitko ne zna kada su uistinu očitani, a vodomjeri su unutar stambenih jedinica (kuća) i potrebno je da netko od stanara bude kod kuće i... Prikaži sve pusti djelatnika koji vrši očitavanje. Iz navedenog vidljivo je da je NEMOGUĆE za sve potrošače utvrditi točno stanje vodomjera na isti dan. Činjenica je da treba dobro razmisliti o načinu očitovanja, odnosno utvrđivanja stanja brojila na zadnji dan u mjesecu (godini), ali što god učinili stanje ne može biti točno.
-
PBasic18.01.2015. u 14:35
A stvarno, ako se sva brojila mogu očitati za 3000 kuna mjesečno, privatnom uslugom, zašto ima 8 zaposlenih na tom poslu (a o "direktoru za očitavanje vodomjera" da i ne govorimo)?... Zapravo, silly me, pa zna se zašto ima 8... Prikaži sve zaposlenih, a osobito zašto postoji "direktor očitača vodomjera".
- Prikaži sve komentare
-