/ 15
5711
Prikaza
6
Komentara
SLAVONSKI BROD - Radovi na izgradnji novih cesta i poboljšanju prometne infrastrukture u Slavonskom Brodu, čini se, neće proći bez problema. Naime, u slavonskobrodskom Naselju Podvinje u Ulici Čaplja IV., započela je izgradnja produžetka ceste, ali, kako tvrde mještani, preko njihovih zemljišta. Mada su Gradu bili voljni prodati dio zemljišta, jer je i njima u interesu da asfalt dođe do njihovih kuća, nisu spremni potrebno zemljište i pokloniti.
- Radi se o produžetku ceste u Naselju Čaplja IV. Došli su sa izvođenjem radova, a prethodno nisu napravljeni iskopi za kanalizaciju i odvodnju. Usto je, prije radova, Grad bez odobrenja izvlastio većinu vlasnika zemljišta bez obeštećenja. Ja sam jedan od izbrisanih iz vlasništva. U papirima imam dokazano da sam vlasnik tog zemljišta na koje se upisao u Grad i imam potvrdu o kojoj se vrijednosti zemljišta radi. - za SBplus kazao je Mihael Župan.
Čestica 2681/9 danas je nepostojeća, a do prije godinu dana bila je u vlasništvu Mihaela Župana koji je zbog svega odlučio tužiti Grad Slavonski Brod. Dokaz o postojanju zemljišta veličine 900 kvadratnih metara jest i činjenica da ga je, kao jamčevinu u vrijednosti od 60 tisuća kuna, prihvatio Sud u nedavnom postupku u kojem se Župan nalazio.
- Čim sam sa zemljišta uklonio zabilježbu, Grad je iskoristio priliku i uknjižio se. Mislim da je to bilo krajem prošle ili početkom ove godine. - kazao je Župan.
Jedan od susjeda kojemu je oduzeto oko 1.200 kvadratnih metara također je pokrenuo tužbu.
Tragom pritužbe, koju je Mihael Župan iznio u našu kameru, obratili smo se Gradskoj upravi sa zahtjevom neka se očituju. I jesu, očitovali su se pročelnica Upravnog odjela za gospodarstvo, Ankica Majetić i pročelnik Upravnog odjela za graditeljstvo, prostorno uređenje i zaštitu okoliša, Damir Klaić.
Zakon o cestama je regulirao način evidentiranja zemljišta tako da sve što je 2011. godine bilo vidljivo i snimljeno na geoportalu kao makadamska ili asfaltna cesta, može se geodetskim elaboratom evidentirati kao prometnica te upisati u vlasništvo jedinice lokalne samouprave. Dotadašnji vlasnici, koji smatraju da su im ovim postupkom povrijeđena prava, imaju mogućnost koristiti sva raspoloživa pravna sredstva kako bi zaštitili svoj pravni interes. Ovdje se radi tek o putovima koji već postoje. Ovakav postupak se ne odnosi na zemljište koje nije pod putem... gdje se tek treba formirati prometnica.- kaže pročelnica Majetić.A kako teče 'Postupak evidentiranja nerazvrstanih cesta - javnog dobra u općoj uporabi u neotuđivom vlasništvu Grada Slavonskog Broda', također su nam pojasnili.
Prvo. Grad naruči izradu geodetskog elaborata izvedenog stanja nerazvrstane ceste (Geokod d.o.o.), zatim objavi poziv u javnom glasilu - obavijest nositeljima prava na nekretninama koje graniče sa zemljištem na kojem je izvedena nerazvrstana cesta i poziv na uvid u geodetski elaborat. Inače, temeljem odluke Gradskog vijeća od 28. travnja 2016. godine i izmjena i dopuna popisa koji se usklađuje uslijed evidentiranja izvedenog stanja nerazvrstane ceste, svaka nerazvrstana cesta je evidentirana u popisu nerazvrstanih cesta na području grada Slavonskog Broda.Drugo. Državna geodetska uprava, Područni ured za katastar Slavonski Brod, potvrđuje kako je geodetski elaborat izrađen u skladu s geodetskim i katastarskim propisima te da odgovara svrsi za koju je izrađen i može se koristiti za provođenje promjena u katastru zemljišta.
Treće. Geodetski elaborat, ovjeren od Katastra, Grad dostavlja u Zemljišnoknjižni odjel Općinskog suda na provedbu. Nkon provedbe u zemljišnoj knjizi, Zemljišnoknjižni odjel dostavlja rješenje svim strankama u postupku s uputom o pravnom lijeku.
Četvrto. Prigovore i žalbe na Rješenje, rješava Općinski sud, Zemljišnoknjižni odjel. Međutim, svi dosad uloženi prigovori i žalbe su odbijeni, rekoše nam u Gradskoj upravi.
Postupak od prijenosa vlasništva nad zemljištem do izgradnje ceste
Pročelnik Damir Klaić pojasnio nam je sam postupak od prijenosa vlasništva nad zemljištem do izgradnje ceste na primjeru Čaplja IV.
Za izgradnju ceste Čaplja IV - nakon izrađenog glavnog projekta i prikupljenih svih potvrda za njega te riješenih dokaza pravnog interesa, izdana je građevinska dozvola.
Glavnim projektom je predviđena izgradnja ceste čija je oborinska odvodnja manjim dijelom, oko jedne četvrtine dužine sa zapada, riješena ulijevanjem u postojeću kanalizacijsku mrežu. Ostatak ceste ima riješenu oborinsku odvodnju jednostrešnim nagibom koji prati nagib terena u smjeru sjever-jug u okolni teren, što je dopušteno kako zakonom tako i prostornom planskom dokumentacijom ukoliko nije moguće odvesti u kanalizacijsku mrežu ili u mrežu odvodnih kanala. U ovom slučaju, vlasnici parcela južno od zahvata ceste nisu dopustile pravo služnosti kako bi se oborinska odvodnja ceste odvela u odvodni kanal - južnije u ulici Krivača 1.
Cesta zauzima cca, 1/3 širine koridora za infrastrukturu, tako da će kroz projekt 'Brod 2' u njemu biti postavljena kanalizacija bez zadiranja u cestu, koja bi se trebala asfaltirati ove godine.
Evidentiranje ceste Čaplja IV., tj. njezin upis u zemljišnu knjigu sa statusom javnog dobra u općoj uporabi i neotuđivo javno dobro u vlasništvu jedinice lokalne samouprave koja je jedina ovlaštena gospodariti takvim cestama, provedeno je sukladno zakonu o Cestama.
Ovi danas koji su na vlasti počeli su raditi kao i njihovi prethodnici za vrijeme juge , kada su također pod izlikom za opće dobro doslovce otimali ljudima zemlju kao što su to mom danas pokojnom ocu napravili.Kada je prolazio... Prikaži sveo tzv. autoput bratstva i jedinstva (današnji A3) morao je dati zemlju za koja je poslužila za ulazak i silazak s autoputa za nekakvu mizeriju koja je bila daleko ispod u ono vrijeme tržišne vrijednosti.Tako i ovi danas rade,ako je problem gradu ili državi isplatit malom običnom čovjeku 60 000 kn za nešto njegovo onda ne trebaju ni opraštati više milijunske dugove brodogradilištima, Đuri Đakoviću , a pogotovo tajkunima i lopovima. Ops pardon! I ja svašta pišem pa ovim tzv. tajkunima i lopovima njima moraju oprostiti jer su ih oni doveli na vlast.
Koje gluposti pišete, likovi prodaju placeve ljudima a ne žele se odreći puta u korist grada koji bi trebao ljudima napraviti infrastrukturu. Vjerujte gradu treba više ovakvih likova, cesta ostaje u njihovom vlasništvu, platiš lijepo gradu komunalni i kada dođeš... Prikaži sveš tražiti da ti naprave cestu, oni ti se samo nasmiju i kažu: Žao nam je nesmijemo nije u našem vlasništvu.
Koliko mi je poznato oko te parcele se nateže godinama. Traže novce za nju kao da je ispod zlato, a ljudi ne mogu dobiti prilaze kućama, niti priključke. Drago mi je zbog drugih da se to riješilo. Da je bio... Prikaži sve čovijek, davno bi bilo riješeno...