Poštovani,
javljam Vam
se s problemom koji vjerojatno muči i moje sugrađane. Ne znam da li ste imali
upita (reagiranja) do sada ,ali plin koji koristimo upitne je kvalitete (što se
i zna). U zadnjih par dana, na očigled, plin je mijenjao boju, a surfajući po netu
zaključio sam da plin u tom slučaju ima više prljavštine. Vjerujući u
ispravnost plina, prvo sam kontaktirao ovlašteni servis za moje plinsko kuhalo.
Serviser je došao, provjerio dizne i konstatirao kako je sve u redu. Rekao mi je
da to nije neka"mudra knjiga", da te dizne ili propuštaju ili ne
propuštaju plin i to je to.
Nakon toga sam zvao servisera plinskoga bojlera da
njega pitam za savjet. Rekao mi je da ga, u zadnje vrijeme, zove veći broj
korisnika i da je problem u plinu i da se tu ništa ne može učiniti.
Reko sam
sebi idem nazvati i Brod plin. Od njih je odgovor glasio otprilike
ovako: "Da li Vi imate plin, ako imate onda je sve u redu, a ako Vam ne stiže
onda ćemo riješiti taj problem". Odgovorih da imam plin ali upitne
kvalitete, te da mijenja boju i intenzitet izgaranja oni su ponovili da oni tu
ništa ne mogu učiniti.
Da li je stvarno tako - da oni ništa ne mogu učiniti - ili
su to rekli samo da me se riješe ne znam, ali najžalosnije je što smo tu
nemoćni (a možda i nismo) zato Vas molim da se raspitate ako možete, jer ipak
institucije i gradska vlast puno više obraća pozornost na Vaše upite i
reagiranja nego nas građana. Hvala unaprijed, a u prilogu Vam šaljem i par slika
da se uvjerite u istinitost mojih riječi. LP!
Tako nam je pisao naš posjetitelj, a upite proslijedili Brod-plinu s molbom neka nas i naše posjetitelje informiraju (educiraju) u problemu 'kakvoća plina'. U nastavku donosimo odgovor Brod-pilna.
Kvaliteta plina
Temeljem Vašeg upita vezano za kvalitetu plina možemo reći sljedeće.
Plin koji se isporučuje u distribucijski sustav distributera, pa tako i distributera Brod-plin, mora zadovoljavati standardnu kvalitetu plina propisanu Općim uvjetima opskrbe plinom. Jedan od parametara standardne kvalitete plina je donja ogrjevna vrijednost koja je propisana u granicama od 9,25 do 11,47 kWh/m³, a namijenjena je za utvrđivanje energije isporučenog plina koju opskrbljivač plinom obračunava krajnjem kupcu.
Na specifičnim točkama transportnog sustava, pa tako i na ulazu u distribucijski sustav Brod-plina, kvaliteta plina se utvrđuje dva puta u mjesecu od strane operatora transportnog sustava Plinacro d.o.o.. Uzimanje uzorka plina se obavlja u razdoblju od 3. do 10. dana u mjesecu, te u razdoblju od 16. do 23. dana u mjesecu. Analiza uzoraka plina se obavlja u laboratoriju akreditiranom za ispitivanje značajki plina.
Na internetskoj stranici operatora transportnog sustava Plinacro d.o.o. http://www.plinacro.hr/default.aspx?id=575 dostupne su Preslike izvještaja o ispitivanju kvalitete plina za sve specifične točke transportnog sustava, kao i podaci o kvaliteti plina od 2012. do danas na http://www.plinacro.hr/default.aspx?id=576.
Operator distribucijskog sustava, u ovom slučaju Brod-plin, zaprima preslike izvještaja o ispitivanju kvalitete plina od operatora transportnog sustava i objavljuje ih na svojoj internetskoj stranici. Brod-plin d.o.o. je, izvan gore navedenog razdoblja uzorkovanja, proveo i dodatno ispitivanje kvalitete plina - unutar svog distribucijskog sustava - pri kojem nije zabilježeno odstupanje kvalitete plina od propisane standardne kvalitete.
Vezano na sumnje da je kvaliteta plina loša jer je plin razrijeđen miješanjem sa zrakom, vodom, CO2 i slično, te da je na istu utjecao operator distribucijskog sustava, odnosno opskrbljivač plinom, ističemo da bi takav postupak, osim što bi predstavljao kazneno djelo, ozbiljnu ugrozio sigurnost plinskog sustava, te sigurnost i zdravlje ljudi. Prema saznanjima nadležne agencije HERA-e, u dosadašnjoj praksi nikada nije zabilježen slučaj takvog postupanja u RH, niti su u dosadašnjoj praksi na tržištu plina u RH uočene značajne varijacije u parametrima kvalitete plina, a naročito odstupanje kvalitete plina od standardne kvalitete plina.
Zakon o tržištu toplinske energije – NN 80/2013 od 28.06.2013.god.
Odabir kupca toplinske energije
Jedna od novina zakona jeste uvođenje „kupca toplinske energije" i njegov odabir od strane suvlasnika zgrade. Na temelju tog odabira ovlašteni predstavnik suvlasnika sklapa ugovor o potrošnji toplinske energije s odabranim kupcem, a koji se smatra sklopljenim sa svim krajnjim kupcima zgrade, odnosno mjernog mjesta.
Kupac toplinske energije je pravna ili fizička osoba koja u ime i za račun suvlasnika zgrade/građevine obavlja djelatnost kupca u samostalnom, zatvorenom i centralnom toplinskom sustavu koja obuhvaća stručno upravljanje, rukovanje, održavanje unutarnjih instalacija, isporuku toplinske energije radi obračuna toplinske energije te izdavanje računa krajnjem kupcu.
Člankom 53. gore navedenog zakona propisane su sljedeće obveze:
· do 01.veljače 2014.godine suvlasnici zgrade trebaju donijeti odluku o odabiru kupca toplinske energije za ogrjevnu sezonu 2014/2015
· do 01.lipnja 2014.godine ovlašteni predstavnik suvlasnika i odabrani kupac toplinske energije trebaju sklopiti ugovor o potrošnji toplinske energije
· do 01.rujna 2014.godine kupac toplinske energije i opskrbljivač toplinske energije dužni su sklopiti ugovor o opskrbi kupca toplinske energije za ogrjevnu sezonu 2014/2015
Brod-plin d.o.o. registriran je za obavljanje djelatnosti kupca toplinske energije. Suvlasnici zgrade slobodni su u odabiru kupca toplinske energije. Na internetskoj stranici HERA-e http://www.hera.hr/hr/html/registar_kupaca_te.html nalazi se lista registriranih kupaca toplinske energije u RH.
Informacije i pitanja
Za sve informacije i pitanja
vezano za uslugu Brod-plina kao kupca toplinske energije stojimo na
raspolaganju. Možete nas kontaktirati telefonskim putem na brojeve 405-708 i 405-715,
putem telefaksa na broj 405-707, elektronskim putem na mail info@brod-plin.hr, ili možete osobno doći u
prostorije Brod-plina, Tome Skalice 4.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Charles_Milles18.04.2014. u 00:34
kakav kurčev odabir kada "isti"plin dolazi istim cijevima.šta bi trebao netko drugi dati "isti" plin jeftinije?
-
kdrago14517.04.2014. u 17:42
Neka objasne narodu kako ja potrošim 39 a oni mi naplaćuju 41 kubik plina što je vidljivo na računu.Izmislili neki korekcijski faktor pa sad dopisuju potrošnju otprilike 5 posto.Koliko su onda dopisali kubika potrošačima koji su potrošili 500 kubika,5 posto... Prikaži sve je 25 kubika.dosad su uvijeno krali pretvorbom u kilowate,a sada ti dopišu kubika koliko hoće.E to vam je "POŠTENJE" u plinarstvu
- Prikaži sve komentare
-