7226
Prikaza
1
Komentar
ZAGREB / SLAVONSKI BROD / GORNJA VRBA - Podvožnjak koji je postao legenda pola stoljeća prije nego je nacrtan, zaista, više ničim ne može iznenaditi Brođanke i Brođane. Na svaku novu vijest o brodskoj investiciji stoljeća, oni će spontano odmahnuti rukom. Za neke od vijesti kazati će kako su ih već bezbroj puta čuli, dok će se na druge tek nasmijati, uz podsjećanje na Čerčilovu tvrdnju kako se najviše laže prije izbora i poslije lova.
U koju kategoriju bi trebala biti svrstana vijest kako su, ovih dana, Hrvatske željeznice uskratile suglasnost Hrvatskim cestama na Prometni plan koji bi trebao biti na snazi za vrijeme izgradnje podvožnjaka, potpuno je nebitno.
Važno je znati kako ni elementarni dijelovi sadržaja projektne dokumentacije - u normalnim zemljama nužnim za ishođenje građevinske dozvole ovakvog objekta - nisu gotovi, iako je šampanjac na otvorenju radova odavno popijen.
Kako SBplus saznaje, Hrvatske željeznice uskratile su Hrvatskim cestama suglasnost na Prometni plan obilaznice gradilišta podvožnjaka, bez promjene prava prvenstva prolaza na putnom prijelazu preko pruge u Gornjoj Vrbi.
Naime, Hrvatske željeznice traže obrnuto prvenstvo prolaza u odnosu na predloženo, postojeće, rješenje. Traže neka prednost na tom putnom prijelazu imaju vozači koji prometuju cestom: Gornja Vrba - Slavonski Brod - Autocesta A3, a ne vozači koji prometuju: Slavonski Brod - Klis - Donja Vrba.
Prometni stručnjaci tvrde kako su Hrvatske željeznice u pravu jer, zbog povećanog prometa na tom putnom prijelazu i loše preglednosti, lako bi se moglo dogoditi da, za vrijeme prolaska vlaka, neko vozilo ostane između dvije spuštene rampe.
Zbog čega (i) taj problem nije riješen prije godinu dana, a imovinsko pravni odnosi prije pet, na primjer, poznato je samo našoj državnoj i poslovnoj eliti i pripadajućoj im birokraciji - koju Hrvati beskrajno vole potvrđujući to svake četiri godine i pismeno. Kružićem.