8362
Prikaza
34
Komentara
SLAVONSKI BROD - Aleluja (Hvalite Boga) Brođanke i Brođani. Dakako, ne radimo posao dušebrižnika povodom nadolazećih vjerskih blagdana, nego veselimo se zbog mogućnosti objave radosne vijesti koja je i do nas doprla - Hrvatske ceste 2013. kreću s izgradnjom podvožnjaka u Osječkoj ulici!
Trebalo je samo 33 godina, od Odluke neka se podvožnjak izgradi do zakopavanja prve 'lopate'. Naime, odluka o izgradnji ovog podvožnjaka donesena je na Skupštini općine Slavonski Brod, za vrijeme izgradnje autoceste Zagreb - Beograd, 1979. godine.
S obzirom na činjenicu da su Hrvatske željeznice, prije desetak godina, donijele odluku o zatvaranju pružnog prijelaza i potrošile dio sredstava u te namjene, a Grad Brod nije imao novac za izgradnju podvožnjaka, dobro je i završilo.
A kako je sve teklo?
Rezultat prve velike sinergije brodske politike
Budući da je cesta u Osječkoj ulici bila u vlasništvu (ingerenciji) brodsko-posavske Županijske uprave za ceste (ŽUC), najsiromašnije od takvih ustanova u Hrvatskoj, a Slavonski Brod njeno ništa bolje sjedište, nije bilo ni teoretskih šansi da vlastitim snagama izgrade tako potreban podvožnjak ispod pruge.
Želeći iza sebe ostaviti nešto vrijedno, profesionalni trag, a, kao bivši saborski zastupnik, poznavajući proceduru, ondašnji ravnatelj ŽUC-a, Tomislav Ninčević, u listopadu 2007. naručio je izradu idejnog rješenje za podvožnjak te s njim pokrenuo proces dogovaranja svih kompetentnih i zainteresiranih za njegovu izgradnju.
Za desetak godina bit će moguće objaviti tko se jadu dosjetio, a tko najviše 'potegao', kako bi se, iz vlasništva siromašnog ŽUC-a, ova cesta izuzela i predala u ruke bogate sestre - Hrvatske ceste (HC). Jer, samo tako podvožnjak je bilo moguće izgraditi.
Uglavnom, zajedničkom podrškom ideji: župan Danijel Marušić sa suradnicima, gradonačelnik Mirko Duspara sa suradnicima, saborski zastupnik Boro Grubišić i drugi, uvjerili su Hrvatske ceste u ispravnost prihvaćanja teze kako - cesta koja spaja Autocestu, Sjevernu veznu cestu, Osječku, Đalskog, Vrazovu, Silos i Luku Brod na Bjelišu, nema karakter županijske, nego državne ceste.
Zahvaljujući velikoj, jedinstvenoj i upornoj borbi svih brodskih političkih faktora (čimbenika) za izgradnju podvožnjaka i, posljedično, sinergijskom učinku te borbe, od 2008. godine, županijska cesta - Osječka ulica - postaje dio državne ceste D423.
Podvožnjak će biti izgrađen do 2015. godine
Od 2010. HC-e su pristupile izradi projektne dokumentacije, a Glavni projekt, sa svim revizijama, trenutno se nalazi u brodskom Upravnom odjelu za graditeljstvo, prostorno uređenje i zaštitu okoliša gdje čeka ovjeru. Takozvanu Potvrdu glavnog projekta (Građevinsku dozvolu).
Kako piše na njihovoj web stranici, Grad Slavonski Brod riješio je stambeno pitanje obitelji koja živi u neposrednoj blizini budućeg podvožnjaka, jer njihova kuća mora biti uklonjena. Čeka se gotovost imovinsko-pravne procedure u vezi s tim (ostavinska rasprava u toj obitelji) kako bi pročelnik, Damir Klaić, mogao izdati Potvrdu glavnog projekta.
- Nakon što primimo Potvrdu glavnog projekta, pristupamo postupku javne nabave (raspisivanje natječaja). Sve pripremne radnje planiramo okončati do proljeća 2013. godine te izabranog izvođača radova uvesti u posao. Cijeli projekt težak, prema projektantskim cijenama, 68 milijuna kuna, bez PDV-a, bit će okončan nakon dvije godine, dakle 2015., kazao nam izvor blizak HC-a.
ja kad vidim ovaj ljepi projekat koji se nemora nikada ostvariti odma mi je fulj ljakše svaki dan čekat na rampi po 45 minuta.
@realan...ne vrijedi se s tobom raspravljati, kvota je 1,05 da si član HDSSB-a i podosta potupav...tko si ti, Borin odvjetnik? nemoj biti zelen, nema para u državnoj blagajni..misliš da ja ne znam što se događa, a tebi je garancija za... Prikaži sveza izgradnju podvožnajka pišljivi glas iz možda najkorumpiranije državne tvrtke (jel sad vidiš koliko si plitak i kakvim ljudima vjeruješ?) i malo buke koju pred izbore stvore lokalni tzv. političari? samo idi i pitaj ljude koji žive neposredno pružnog prijelaza jesu li potpisali kakave ugovore i jesu li prodali svoje kuće..bit će ti sve jasno..zaključak: nemoj se učiti demagogiji, nemoj slijepo vjerovati kurvinim sinovima koji misle da su sve to što uopće nisu i pokušaj biti svoj...a ako podvožnjak ipak nikne do 1.1. 2015.. ja sam sebi popušim k...... i ispričam ti se. Pozdrav
@kriti_car, baš si potvrdio sve što sam i rekao, brodski jal,a još više neznanje. Naime, izbore imamo skoro svake godine(VMO,lokalni,parlamentarni,predsjednički,izvanredni,...) pa bi početak izgradnje uvijek pao u predizborno vrijeme ili ti misliš da je najbolje da se i ne gradi... Prikaži sve kako ne bi neka politička opcija to pripisala sebi !!!???Drugo,da imalo pratiš političku i inu svakodnevnicu čuo bi odgovor zamjenika ministra na Borin amandman od 78 milijuna kuna baš za podvožnjak,a odgovor je glasio:" Amandman se odbija, jer je na poziciji K 2008 u proračunu Hrvatskih cesta predviđeno upravo toliko(IZRIJEKOM) za denivelaciju ceste i izgradnju podvožnjaka u Slavonskom Brodu. I treće, zar misliš da svi osim mene muku muče s rampom u Osječkoj...plitak si ko Glogovica...a i ostale kvalitete Gloge te krase...