4376
Prikaza
13
Komentara
SLAVONSKI BROD - Stanare stambenih zgrada smještenih u slavonskobrodskom Naselju Slavonija I već mjesecima muče iste dileme i problemi o kojima je već ranije pisao SBplus. Naime, osim što se s kroničnim nedostatkom 'legalnih' parkirnih mjesta bore već godinama, u posljednje su vrijeme oni koji parkiraju na zelenim površinama te uz rubnjake cesta unutar naselja, svakodnevno na meti komunalnih redara, ali i prometne policije. I svatko to smatra opravdanim jer isti tek obavljaju svoj posao. Međutim, stanari se ipak nadaju rješenju svojih problema.
- Ne znam ni sama gdje bih više parkirala. Slobodna označena parkirna mjesta nemoguće je pronaći, posebice nakon druge smjene ili kasnijeg povratka kući, a alternativna su nam uskratili. Nikako nisam za parkiranje na zelenim površinama jer su krateri koje su stvorila vozila na livadi uistinu strahovito izgledali tijekom posljednjih obilnih kiša. Međutim, ne znam zašto nas kažnjavaju za parkiranje uz rub ceste. Smatram da time nikoga ne ugrožavamo, a sva vozila mogu proći. - za SBplus kazala je Sanela K., stanarka Brod Towera kojoj je, priznala je, previše izdvojiti četiristo kuna mjesečno za parkirno mjesto u podzemnoj garaži koje je ponuđeno svakom stanaru te stambene zgrade, dok je rezervacija mjesta Brod-Parkinga za nju suluda jer traje od 16 sati pa do sedam sati ujutro, kada bi opet morala 'preparkirati' vozilo u potrazi za slobodnim i besplatnim mjestom (op. a., takva godišnja rezervacija naplaćuje se također četiristo kuna).
No, stanari starijih zgrada spornog naselja u duplo su težoj situaciji jer nemaju niti ponuđenu opciju podzemne garaže. Prilikom dizajniranja čitavog dijela grada netko je jednostavno 'zeznuo stvar' odnosno propustio predvidjeti kakva će situacija biti za nekoliko desetljeća. Danas svako kućanstvo ima svoj automobil, a mnoga imaju i više njih, stoga je situacija iz dana u dan sve gora, a rješenja nema na vidiku.
Ipak, činjenica je kako bi, primjerice, vatrogasno vozilo u noćnim satima teško prišlo zgradama kroz samo naselje, posebice uz Gimnaziju Matija Mesić, gdje su automobili i s jedne i s druge strane doslovno nagurani u dugačkim redovima.
- U posljednjih sam mjesec dana za brisačem zatekla kaznu komunalnog redara, a prošli tjedan u osam ujutro me dočekala kazna od petsto kuna prometne policije. Doduše, platila sam je na vrijeme pa sam prošla upola jeftinije, no neću se više 'kockati' s parkingom. Sada automobil ostavljam na Lidlovom parkiralištu prekoputa ili na parkirnim mjestima uz prugu. - dodala je naša sugovornica koja se već nekoliko dana u stan vraća preko Svačićeve ulice odnosno prometne slavonskobrodske avenije.
Jesmo li postali preveliki ljenjivci pa svatko očekuje parkirno mjesto tik pred ulazom u stambenu zgradu ili je Slavonski Brod došao do ruba kada su u pitanju parkirna mjesta u širem i užem centru grada - trebali bi procijeniti prometni stručnjaci, no činjenica je kako će se svaki pojedinac sve više morati odricati dijela osobne komocije kako bi nam kao društvu bilo bolje.
Nedopustivo je nezakonito parkiranje vozila te se vožnja po livadama i pješačkim stazama ne može opravdati nedostatkom označenih mjesta. No, nužno je da stanari takvih zgrada, poput onih u Naselju kraljice Jelene, koje su u blizini gradskih sadržaja s većim priljevom posjetitelja tijekom dana, postanu privilegirani u odnosu na ostale građane te bi im, po povlaštenoj cijeni, trebala biti ponuđena cjelodnevna rezervacija obližnjih parkirnih mjesta koja Brod-parking naplaćuje.
- Besplatno parkiralište kod Klasija uglavnom je prazno. Problem je ta navika da se mora parkirati strogo pred kućom, a ako nema slobodnog mjesta, onda ga parkirati nepropisno. U Zagrebu sam vidio da je uobičajeno platiti mjesečni parking i parkirati automobil do nekoliko stotina metara dalje od objekta stanovanja. Kod nas je uobičajenih 50 metara pod cijenu i nepropisnog parkiranja, a kada se dobije 300 kuna kazne onda je kriv Grad što nije izgradio parkiralište ispred kuće. Kod parkiranja obratite obavezno pozornost i na potrebnih pet metara odstojanja od križanja s nekom ulicom, makar ta ulica koja se križa služi samo kao parking s beznačajnim prometom jer sam informiran od kolege da se takve situacije učestalo kažnjavaju zadnjih dana u gradskim naseljima. - poručio je jedan od komentatora SBplus-a ispod članka na sličnu temu te tako dao stajalište i drugog dijela građana kojemu smeta ponašanje, ali i razmišljanje, slavonskobrodskih vozača.
Sudeći po hrvatskoj metropoli, rješenje parkiranja ispred obližnje trgovine neće dugo trajati - naime, uskoro bi, zbog zabrane takvog iskorištavanja njihova prostora, mogle biti postavljene rampe kroz koje će se u suprotnom smjeru moći samo uz karticu podignutu na blagajni prilikom kupovine.
xsize, nisu ni bazeni isplativi, ni vrtići, ni škole, ali donose društvenu korist. Može se napraviti analiza i vidjeti kakav bi bio interes i kolika cijena gradnje na toj lokaciji. U gradu svako malo niču nove višekatnice na malim parcelama,... Prikaži sve a postojeće ulice sve manje mogu podnijeti nova vozila.
Ovdje ja vidim samo elementarno nepoznavanje činjenica. Dakle iceland, tko ti predlažeš da bude investitor te podzemne garaže, a da mu se isplati? Nikola, Brod parking je privatna firma koja je ZAKUPILA javnu površinu i na njoj obavlja gospodarsku djelatnost,... Prikaži sve ukoliko nisi zadovoljan, naravno da ne moraš koristiti njihovu uslugu. Da su problemi tako lako rješivi, bili bi odavno riješeni. Evo ice, ti kao investitor odi u grad, daj taj svoj prijedlog i vidi da li će iz grada pristati ti dati zemljište u zakup, a da li će se to tebi isplatiti? Naravno da neće, kao ni jednom investitoru koji bi već odavno to napravio da je isplativo ili barem održivo...
Iceland, je li Brod-parking izgradio ijedno parkiralište (ne daj Bože koju podzemnu garažu)? Ili samo naplaćuje parkiranje po postojećim parkiralištima i prometnicama, uz jedini ulog bojanja onih plavih crta? Možda i bolje što nije, jer bi parking u takvim podzemnim... Prikaži sve garažama (u koje bi investirali) bilo 30 kn/h, budući da je za naplatu po tuđoj imovini naplaćuju 3 kn/h.
Prostor između Pilareve i zgrade gimnazije, gdje su sada park i parkiralište, bili bi idealni za izgradnju podzemne garaže. Park bi se onda mogao proširiti sve do Pilareve, što bi uljepšalo taj dio grada, a promet u mirovanju išao bi... Prikaži sve pod zemlju, Dio parkirališnih mjesta bi se mogao iznajmljivati stanarima Slavonije I i okolnih blokova, po poticajnoj cijeni. Iako sljedeće nije vezano uz temu, trebalo bi razmisliti i o podzemnim odlagalištima za otpad jer ona slika koju pružaju "zeleni otoci" u Slavoniji I sve je samo ne "zelena".