/ 17
11325
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Nekoliko dana tragali smo za adresom na koju bi bilo smisleno poslati upit i dobiti odgovor o tomu kakvi se trenutno radovi odvijaju uz savski nasip koji iz slavonskobrodske Ulice Stjepana Radića vodi prema mjestima u Općini Bebrina. S više su strana stizale suprotne informacije pa su nam, primjerice, mještani Banovaca kazali kako se radi o novoj biciklističkoj ruti kroz sela Brodsko-posavske županije (pogrešno vođeni info-pločom koja je na toj dionici postavljena za projekt 'Slavonia Bike'), dok su nam iz Razvojne agencije Grada Slavonskog Broda kazali kako oni s tim projektom nemaju ništa. Nakon interne istrage u uredima i konzultacije s načelnikom, iz Općine Bebrina ipak smo, u konačnici, dobili informaciju kako su za velike radove u podnožju postojećeg nasipa (s njegove sjeverne strane) odgovorne Hrvatske vode. One su nam, pak, ekspresno javile o čemu se radi i opsežnim odgovorom opisale čitav projekt.
- Područje uz lijevu obalu rijeke Save od Račinovaca do ušća Trnave kod Nove Gradiške („donja Sava") zaštićeno je od poplava kontinuiranom linijom nasipa ukupne duljine 236 km, uz prekide na ušćima većih lijevih pritoka rijeke Save. Uz ušća lijevih pritoka rijeke Save izgrađeni su usporni nasipi koji definiraju prirodne funkcionalne cjeline u zaobalju Save (kazete), a po kojima se odvija zaštita od poplava. Na dionici sustava obrane od poplava rijeke Save od Račinovaca do Nove Gradiške u postojećem stanju izgrađenosti nema prirodnih površina koje se koriste u funkciji rasterećenja velikih voda. Projekt Modernizacije lijevoobalnih savskih nasipa na dionici ukupne duljine 236 km od Račinovaca do Nove gradiške predviđa hitne "no regret" mjere povećanja sigurnosti nasipa i zaobalja te mogućnost pristupa nasipu. Osnovni ciljevi Projekta su povećanje sigurnosti zaštite od poplava na dionici rijeke Save od Račinovaca do Nove Gradiške dodatnim ojačanjem temeljnog tla nasipa protiv hidrauličkog sloma te učinkovitija provedba mjera obrane od poplava, izgradnjom izdignutog servisnog puta (berme) iznad razine terena u zaobalju kojim će se omogućiti doprema materijalnih sredstava i ljudstva pri provedbi interventnih mjera obrane od poplava na cijeloj dionici projekta. - za SBplus pojasnili su iz Hrvatskih voda.
Planirane radove modernizacije lijevoobalnih savskih nasipa od Račinovaca do Nove Gradiške, Hrvatske su vode podijelile u pet cjelina: „Županja", „Slavonski Brod-istok", „Slavonski Brod-zapad", „Davor" i „Mačkovac". Upravo ova treća odnosi se na dionicu iz Slavonskog Broda prema mjestima Općine Bebrina.
- Predmetna dionica „Slavonski Brod zapad – Dubočac" nalazi se u cjelini unutar kazete br. 3 „Slavonski Brod - zapad'', a počinje uzvodno od Slavonskog Broda, na kraju Naselja Josip Rimac, prije nadzemnog prijelaza plinovoda preko rijeke Save prema Rafineriji Brod. Ova etapa sastoji se od četiri zaobalne berme. Ukupna duljina svih bermi, odnosno, čitave ove dionice je oko 13 kilometara. - dodali su.
S obzirom na opseg radova vidljiv i u našoj galeriji forografija, zanimala nas je njihova vrijednost. Saznali smo kako se, na predmetnoj dionici 'Slavonski Brod zapad – Dubočac', radi o investiciji 'teškoj' čak 25.835.795,90 kuna. Predviđeni dovršetak radova je veljača 2021. godine. Ipak, projekt neće biti plaćen isključivo iz blagajne Hrvatskih voda.
- Projekt se financira iz sredstava Europskog fonda za regionalni razvoj (financijsko razdoblje 2014-2020), te sredstvima Hrvatskih voda sukladno Ugovoru o sufinanciranju. Ukupna vrijednost Projekta procjenjuje se na 369.744.025,15 kuna, a dodjeljuju se bespovratna sredstva u iznosu 314.282.421,37 kuna. - za SBplus potvrdili su iz Hrvatskih voda.
Ne želeći razočarati bicikliste koji se nadaju kako su promjene namijenjene upravo njima, pitali smo Hrvatske vode hoće li uz modernizaciju nasipa, taj njegov sjeverni dio podnožja biti prilagođen i vožnji bicikala ili šetnji.
- Predmetnim projektom nije predviđeno uređenje šetnice i biciklističke staze po servisnom putu uz lijevoobalni savski nasip, no s obzirom na to da je riječ o neznatnom opterećenju, to neće biti niti onemogućeno. - odgovorili su iz Hrvatskih voda, tako da će ta dionica konačno biti nešto prilagođenija za kretanje šetača ili biciklista koji su dosad bili prilično nesigurni na toj cesti kojom vozači vole 'potegnuti'.