2433
Prikaza
3
Komentara
SLAVONSKI BROD - Projekt koji je morao dočekati svoju punoljetnost da se konačno makne s mrtve točke, ove se godine uistinu 'zakotrljao'. „Izgradnja i unapređenje infrastrukture u Luci Slavonski Brod" zasad idu prema planu najavljenom na konferenciji za medije u lipnju ove godine.
Projekt je vrijedan gotovo 110 milijuna kuna što gradilište smješteno četiri kilometra jugoistočno od grada Slavonskog Broda, na lijevoj obali rijeke Save u Industrijskoj zoni Bjeliš, čini jednim od najskupljih i najvećih u ovom dijelu Hrvatske.
Planirano ulaganje Lučke uprave Slavonski Brod u operativni dio lučkog područja obuhvaća izgradnju vertikalne obale i dva pristaništa, vezove broj četiri i pet, koji se nastavljaju na već izgrađenu vertikalnu obalu i treći vez, potom izgradnju Ro-La terminala, kontejnerskog terminala s pomoćnim objektima, hidrantske mreže i elektrovoda s vanjskom rasvjetom. Sve to znatno će poboljšati uvjete za rad operativnog dijela luke te povećati količine tereta za pretovar, ali i, nadamo se, potaknuti industrijski razvoj.
Od predviđenih su aktivnosti do srpnja na gradilištu odrađeni brojni radovi, mada je do lipnja situacija, zbog obilnih kiša, bila nepovoljna. Ipak, izvođeni su radovi na iskopu i ugradnji dijafragmi, a u ponedjeljak, 17. lipnja, krenulo se sa svim potrebnim radnjama na sanaciji radnog platoa za kopanje dijafragmi koji je preko mjesec dana bio pod vodom uslijed visokog vodostaja. Ti su radovi obuhvaćali sanaciju pristupnih puteva, ispumpavanje vode, čišćenje mulja, transport opreme koja je zbog vodostaja bila prebačena na sigurnu lokaciju natrag na poziciju izvođenja radova iskopa dijafragme „dilatacija/polje broj III". Potom je na tom polju izgrađeno 14 dijafragmi te je ispumpana voda i završeno betoniranje uvodnih kanala „četvrtog polja/dilatacije broj IV", a počela je i izrada uvodnih kanala „dilatacije/polje broj II".
Napomenimo kako je ovaj Projekt od velikog značaja za Republiku Hrvatsku kao i Europsku Uniju jer se nalazi na granici s Bosnom i Hercegovinom te predstavlja prvu i jedinu međunarodnu ulaznu luku Europske Unije. Povezan je sa cestovnom i željezničkom mrežom te omogućava pretovar i skladištenje, kao i preusmjeravanje tereta i na unutarnje plovne putove prema Dunavu i Crnom moru. Luka Slavonski Brod preko željezničke je mreže povezana i s najvećim hrvatskim morskim lukama - Ploče, Split, Zadar i Rijeka.
Rezultati provedbe ovog velikog projekta bit će nadograđena infrastruktura, poboljšana inter-mobilnost i postupak pretovara roba u cestovnom, željezničkom i riječnom prijevozu, povećani kapaciteti Luke Slavonski Brod i, posljedično, ukupni kapaciteti koridora, poticajan razvoj unutarnje riječne plovidbe, poboljšana poduzetnička aktivnost u luci, njezinom širem području i regiji, prebacivanje tereta sa ceste i željeznice na riječni promet, što će rezultirati manjim troškovima prijevoza za krajnjeg potrošača. Samim time, ov će veliko ulaganje doprinijeti ostvarenjima transeuropske prometne mreže.
- Željeznički koridor deset naslanja se na ovu Luku, tako da radimo i na razvoju te vrste prometa. Želja je da do 2030. dovršimo glavnu mrežu. Imajući u vidu da je teretni promet rijekama i željeznicama ekonomičniji od cestovnog, učinci planiranih projekata značajno će doprinijeti ukupnom gospodarskom razvoju. Modernizacija svih spomenutih prometnih puteva omogućit će značajno preusmjeravanje teretnog prometa s ceste ka ovim novim mogućnostima. - kazao je u lipnju u Slavonskom Brodu, pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture, Josip Bilaver.
"rojekt koji je morao dočekati svoju punoljetnost da se konačno makne s mrtve točke" - želite kazati da je lokalna politika (a svim su strankama i svim političarima puna usta luke brod) 18 godina tolerirala potpuni nerad, odnosno "mrtvu točku"... Prikaži sve kako vi to zovete? Hoće li tko za to odgovarati? Hoće li se pojaviti bar jedan pošten lokalni političar koji će postviti pitanja koja ja stalno postavljam na ovom portalu vezano za legalno "kriminalno velezlodjelo"?
Nikako da nam netko predoči financijske rezultate ovog grandioznog projekta. Koliko je kroz različite projekte do sada utučeno novca u ovo potemkinovo selo, a koliko je do sada to donijelo prihoda. Ono, kad se podvuče refa pod taj nenadjebivi projekt... Prikaži sve u koji se neštedimice ubacuje lova već valjda 20 godina, koliko profita, koliko radnih mjesta je ovaj grad dobio? Je li se itko tu okoristio osim vječnog direktora i par jarana? Jel projekt profitabilan ili se tek očekuje da počne generirati nekakvu zaradu?