2494
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Radovi koji su u tijeku na području slavonskobrodske riječne luke, a odvijaju se kao dio projekta „Izgradnja i unapređenje infrastrukture u Luci Slavonski Brod", zasad teku prema planu.
Projekt je vrijedan gotovo 110 milijuna kuna što gradilište smješteno četiri kilometra jugoistočno od grada Slavonskog Broda, na lijevoj obali rijeke Save u Industrijskoj zoni Bjeliš, čini jednim od najskupljih i najvećih u ovom dijelu Hrvatske. Nakon provedenog postupka Javne nabave, 20. srpnja 2018. godine, zaključen je ugovor o radovima sa izvođačem GH Holdingom d.o.o. iz Ljubljane, a predviđeni roka završetka izgradnje je kraj listopada 2020. godine.
Planirano ulaganje Lučke uprave Slavonski Brod u operativni dio lučkog područja obuhvaća izgradnju vertikalne obale i dva pristaništa, vezove broj četiri i pet, koji se nastavljaju na već izgrađenu vertikalnu obalu i treći vez, potom izgradnju RO/LA terminala, kontejnerskog terminala s pomoćnim objektima, hidrantske mreže i elektrovoda s vanjskom rasvjetom. Sve to znatno će poboljšati uvjete za rad operativnog dijela luke te povećati količine tereta za pretovar, ali i, nadamo se, potaknuti industrijski razvoj.
Do sada je izgrađeno sljedeće:
- vertikalna obala veza 4 i 5 u duljini od 230 metara sa oborinskom odvodnjom i vodoopskrbom za potrebe opskrbe bordova pitkom vodom, hidrotehničke radove u koritu rijeke Save ispred vezova u svojstvu iskopa i odvoza materijala na predviđeno mjesto odlaganja
- industrijski kolosijek duljine od 850 metara i industrijska cesta te parkiralište za kamione na površini od 13.500 metara kvadratnih
- hidrantska mreža sa crpnom stanicom za potrebe vatroobrane cijelog operativnog dijela luke
- sustav oborinske odvodnje cijelog operativnog dijela luke
- radovi koji se odnose na elektroopskrbu luke u svojstvu izgradnje trafostanice sa pripadajućom opremom, elektrovodovima i dio sustava javne rasvjete.
Važnost Luke Slavonski Brod uvelike je u njezinu smještaju na granici Republike Hrvatske te Bosne i Hercegovine te ona predstavlja prvu i jedinu međunarodnu ulaznu luku Europske Unije. 'Leži' na željezničkom prometnom koridoru deset te se nalazi u neposrednoj blizini njegova čvorišta sa cestovnim koridorom 5C. Kao takva, spaja riječni, cestovni te željeznički promet u ovom dijelu Europe. Luka je povezana sa cestovnom i željezničkom mrežom te omogućava pretovar i skladištenje, kao i preusmjeravanje tereta i na unutarnje plovne putove prema Dunavu i Crnom moru. Osim toga, Luka Slavonski Brod preko željezničke je mreže povezana i s najvećim hrvatskim morskim lukama - Ploče, Split, Zadar i Rijeka.
Podsjetimo, ukupna vrijednost projekta izgradnje lučke infrastrukture iznosi 109.522.655,89 kuna bez PDV-a. Projekt se dijelom sufinancira u okviru trećeg poziva CEF-a (Instrument za povezivanje Europe) u području prometa u iznosu od 56,74 posto prihvatljivih troškova ili 6.625.741,00 eura, a ostatak je osiguran kreditom HBOR-a te iz vlastitih sredstava Lučke uprave SB.