5199
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Ovaj je tjedan održana treća konferencija vezana za veliki europski Projekt u Slavonskom Brodu - „Izgradnju i unapređenje infrastrukture u Luci Slavonski Brod".
Glavna tema bilo je „Objašnjenje procesa izvršenja radova na Luci Slavonski Brod”, a za to vezane radove predstavili su Tomaž Tušar i Goran Batušić, predstavnici glavnog izvođača radova - GH Holding d.o.o. iz Ljubljane.
Projekt je prezentiran kroz četiri faze realizacije - izvršavanje arheoloških istražnih radova (na čitavom području zahvata); geodetsko snimanje te iskolčenje kompletnog područja; zemljane radove (iskop i odvoz materijala) i realizaciju projekta kroz šest građevinskih dozvola (za izgradnju novih vezova broj četiri i pet; za industrijski kolosijek i industrijsku cestu s infrastrukturom; za hidrantsku mrežu; za elektrovod s vanjskom rasvjetom; za pomoćne objekte kontejnerskog terminala i za vanjsku ogradu).
Kako bi pobliže objasnio količinu utrošenog i odvezenog materijala gospodin je Batušić dao par usporedbi.
- Ukupno je u sklopu projekta iskopano i na deponiju odvezeno preko 86.000 kubnih metara zemljanog materijala što je otprilike 6000 kamiona zemlje. Ukupno je ugrađeno preko 17.000 kubnih metara betona što je otprilike preko 1800 kamiona dopremljenog i ugrađenog betona. U sklopu armirano-betonskih radova ugrađeno je i preko 2.000 tone armature što je otprilike 80 šlepera armature. Ugrađeno je i preko 50.000 metara kubnih raznog kamenog materijala što iznosi preko 3.500 kamiona u dopremi i ugradnji. Ugradili smo i oko 8.000 tona asfaltne mase što je ekvivalent 25.000 'kubika' pod asfaltnim površinama. Također je izrađeno i 2077 metara kolosijeka u sklopu kojega se nalazi i devet skretnica a sastavni dio infrastrukture je i staza za lučki kran dužine 153 metara. - pojasnio je Goran Batušić.
S obzirom na to da je primarni zadatak ovog projekta bila izgradnja vezova, najveći izazov bio je baš u njihovoj realizaciji. Naime, temelji samih vezova nalaze se u koritu rijeke Save koja je izrazito bujična i agresivna.
Najzahtjevniji dio projekta bilo je izvođenje temeljne konstrukcije veza koja počiva na dijafragma i pilastrima dubokim 15metara koji se prostiru na površini dužine od 229 metara i širini 11,5 metara.
Vremenski interval utrošen na realizaciju dubokog temeljenja je 110 kalendarskih dana, no najveći problem u čitavoj realizaciji projekta bili su visoki vodostaju rijeke Save u razdoblju od 11. mjeseca 2018. do sredine lipnja 2019. godine. Uz vezove su ugrađeni i kolektori koji pročišćavaju vodu koja otječe u Savu (bilo oborinske vode ili vode zagađene od ulja, masti i slično).
Tijekom izvođenja radova nije došlo ni do jedne nesreće.
Projekt „Izgradnja i unapređenje infrastrukture u luci Slavonski Brod" ubraja se u velike i značajne infrastrukturne projekte, a ostvaruje se u suradnji s Lučkom upravom Slavonski Brod, INEA-om (Izvršna agencija za inovacije i mreže), CEF-om (Instrument za povezivanje Europe), HBOR-om (Hrvatska banka za obnovu i razvoj) te Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture.
U videoprilogu donosimo ekskluzivnu snimku napravljenu dronom koja pokazuje kako danas izgleda Luka Slavonski Brod.