SLAVONSKI BROD - U rujnu 2021. godine, u Luku Brod stigao je prvi teretni vlak s 24 kontejnera prepuna robe koji su s te točke potom krenuli dalje put Vinkovaca, Mađarske, Srbije, Bosne i Hercegovine,...
Taj je vlak prvi put izravno do Slavonskog Broda dovezao kinesku robu koja je stigla u riječku luku. Kako je tada najavljeno, od sljedećeg će tjedna takvi dolasci biti još češći, što će značiti puno - kako dobavljačima, tako i prodavačima robe, a Slavonski Brod učinit će važnom lokacijom u prometovanju robe.
U Luku Brod tjedno će ubuduće stizati po dva teretna vlaka - natovarena prepunim kontejnerima.
- Plan kojeg smo najavljivali jest milijun i pol tona koje bismo pretovarali svake godine. Dvadeset godina rada je uloženo kako bi ovi vagoni konačno stigli u Slavonski Brod i kako bi grad dobio ono što mu pripada, a to više nije samo tranzit željeznicom i cestom, nego da roba konačno završava u Slavonskom Brodu, na korist gospodarstva i stanovnika u okruženju. - kazao je ranije za SBplus Marijan Jurić, ravnatelj Lučke uprave Slavonski Brod.
Podsjetimo, projektom vrijednim 110 milijuna kuna bez PDV-a, izgrađena je potrebna i unaprjeđena postojeća infrastruktura u Luci Brod koja je, između ostalog, omogućila i ovakav prihvat vlakova s dugačkim nizom vagona. Time je brodska Luka dobila titulu jedine u Europi osposobljene za pretovar s rijeke, željeznice i ceste - na istom mjestu.
Projekt je rezultirao izgradnjom impozantne lučke obalne infrastrukture (dva veza s manipulativnim platoom) koju građani i sami mogu razgledati; potom nadogradnjom cestovne mreže i područja kontejnerskog terminala (izgradnja industrijske ceste za promet vozila unutar operativnog dijela luke, manipulativnog platoa i željezničkih kolosijeka), kao i izgradnjom javne infrastrukturne mreže i opreme (struja, telekomunikacija, vodovodna mreža, zaštita od požara) te izgradnjom 'vaga zgrade'.
Koncesionar Luke Brod, tvrtka Manšped, samo u prvoj godini rada planira ulaganje od oko deset milijuna kuna. Ta će sredstva uglavnom potrošiti na skupu pretovarnu mehanizaciju. Ujedno su najavili i brzi rast broja zaposlenih.
- Mogu to usporediti s Rijekom, gdje na godišnjoj razini rastemo 15 posto u smislu ljudstva. Samo Manšped će ovdje imati 40-ak zaposlenih u naredne tri godine, a očekujemo daljnji rast zapošljavanja u carini, kod drugih špeditera i prijevoznika. - kazao je prošle godine Tomislav Bagarić, član Uprave Manšpeda.
Luka Brod ujedno će postati i bescarinska zona, što znači kako će u nju stizati roba iz cijelog svijeta.