2503
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - Osim što je Lučka cesta danas poslužila kao poligon za utrku ubrzanja, Dan otvorenih vrata organizirala je Lučka uprava Slavonski Brod, kako bi svi zainteresirani mogli vidjeti novu riječnu Luku u punom njezinom sjaju.
Nakon što su u siječnju 2021. godine dovršeni radovi u sklopu projekta „Izgradnja i unapređenje infrastrukture u Luci Slavonski Brod", projekt vrijedan gotovo 110 milijuna kuna (bez PDV-a) počeo je davati rezultate pa je u rujnu iste godine u Luku Slavonski Brod stigao prvi vlak.
Važnost slavonskobrodske Luke uvelike je u njezinu smještaju na granici Republike Hrvatske te Bosne i Hercegovine, a danas ona predstavlja prvu i jedinu međunarodnu ulaznu luku Europske Unije. 'Leži' i na željezničkom prometnom koridoru 10 te se nalazi u neposrednoj blizini njegova čvorišta sa cestovnim koridorom 5C. Kao takva, spaja riječni, cestovni te željeznički promet u ovom dijelu Europe. Luka je povezana s cestovnom i željezničkom mrežom te omogućava pretovar i skladištenje, kao i preusmjeravanje tereta i na unutarnje plovne putove prema Dunavu i Crnom moru. Osim toga, Luka Slavonski Brod preko željezničke je mreže povezana i s najvećim hrvatskim morskim lukama - Ploče, Split, Zadar i Rijeka. Upravo zbog svega toga, ali i dobre suradnje s Lučkom upravom te jedinicama lokalne samouprave, koncesionar - riječki Manšped - izabrao je širiti se na Slavonski Brod te je najavio nova zapošljavanja.
- Cilj ovog Dana otvorenih vrata je da svi građani mogu doći i vidjeti što smo napravili u proteklom periodu. U posljednjih deset godina pretovarili smo skoro dva milijuna tona tereta. Posljednjih šest mjeseci, pak, imamo povećanje pretovara kamionskog prometa, tako da smo preko kamiona pretovarili 15 tisuća tona robe. U probnom radu dovoza kontejnera željeznicom u Slavonski Brod kojeg provodi tvrtka Manšped iz Rijeke, mi smo u posljednja dva mjeseca pretovarili oko 1500 tona kontejnera. To se dosad nije dogodilo u Slavonskom Brodu, a rast će i dalje. Nažalost, rat u Ukrajini blokirao je Crno more. Kad se prije razmišljalo o ovoj lokaciji, mislili smo da će doći do problema na Bosporu. Ispostavilo se da je to Crno more i svi brodovi su se okrenuli prema Jadranu. Navala je roba u riječkoj luci i velik dio toga sad dolazi u Slavonski Brod, odakle se dalje distribuira prema Mađarskoj, Slovačkoj, Poljskoj,... - kazao je Marijan Jurić, ravnatelj slavonskobrodske Lučke uprave.
Sama rijeka Sava nudi puno i u turističkom smislu, pri čemu je neminovna suradnja Luke i Turističke zajednice Brodsko-posavske županije.
- Potencijal je ogroman. U predpandemijskom razdoblju bilo je 500 pristajanja na slavonskim rijekama; Dunavu, Dravi i Savi. Upita za pristajanje u Slavonski Brod neprestano imamo. Kao najduža županija, sve ključne turističke proizvode imamo na udaljenosti od deset do petnaest kilometara od rijeke Save. Inače putnici s kruzera preferiraju sadržaj do kojeg se može doći za maksimalno 40 minuta vožnje. Po tomu smo im mi prihvatljivi. Korona je učinila što je učinila, ali dala je veliku priliku ruralnim prostorima i ljude potaknula na boravak u prirodi. - kazala je Ružica Vidaković, direktorica TZ BPŽ.
Na Slavonskom je Brodu da iskoristi sve prednosti koje mu pruža činjenica da je 'grad koji plovi' na prekrasnoj rijeci Savi.
Predlažem novinarki da ne dopušta ovakvu šuplju priču, nego da u ovakvim slučajevima uvijek upita kakav je odnos do sada uloženih stotina milijuna u ovao potemkinovo selo, a koliki je točno profit i povrat ulaganja. Broj pretovarenih vagona, kontejnera i... Prikaži sve ne znam čega, ne znači ništa, ako nema pozitivnog efekta. Također, nije svejedno ako je ulaganje građana (država, lokalna zajednica), a profit se odlijeva u privatne džepove. Trebate prestati s ovakvim tipom demagogije.Iznesite čiste račune, da građani znaju koliko je novca bačeno u vjetar i koliko nas desetaka milijuna košta svako tamo otvoreno radno mjesto. Da je tu g. Jurić investirao svioj novac, ja bih mu prvi skinuo kapu i čestitao, ovako, radi se o prvorazrednom parazitu.