AP/SBplus
342
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Ovogodišnji Dan otvorenih vrata Luke Brod ponudio je raznolik program za brojne posjetitelje koji su imali priliku vidjeti sve sadržaje i postaviti pitanja koja ih zanimaju.
Ravnatelj Marijan Jurić i Lučka uprava Slavonski Brod još jednom su pokazali iskustvo u organizaciji ovog događaja, a posjetitelji su i ove godine mogli uživati u atraktivnoj utrci ubrzanja na 402 metra koja se odvijala na Lučkoj cesti.
- Mi se dižemo, pretpostavka je ove godine oko sedam posto u odnosu na prošlu godinu. Malo se smiruje situacija na Sueskom kanalu, kod Crvenog mora. Sve to utječe na Luku Rijeka, a ako utječe na Luku Rijeka, utječe i na Slavonski Brod. - rekao je Jurić i nadodao kako Luka Brod čeka projekt Vlade nizinske željezničke pruge Rijeka-Zagreb, za sada je u procesu završavanja dijela Koprivnice i Republike Mađarske.
Projekt nizinske željezničke pruge znatno će povećati transport robe - tako će Luka Brod doći do iznosa pretovara od milijun i pol tona, za koliko je Luka i projektirana.
- Mi smo sada na oko 520 tisuća tona godišnje. Nismo još na planiranom, ali ambicije postoje. Covid, Ukrajina i Rusija s ratom… Sve to utječe na robu, a ona mijenja smjer. - izjavio je Jurić.
- Ono što mi želimo je podići kvalitetu robe. Nije nama interes ovdje pretovariti deset tisuća kubika šljunka ili pijeska. Nama treba skupe robe. To je razlog skladišta gdje nam dolazi elektronika, solarne ploče,… sve ono što se pretovara. - rekao je Jurić.
- Kad smo napravili prvu luku, bila je 120 metara, odmah nam je ušao brod iz Nizozemske koji je bio 130 metara dugačak. Bio je duži od luke. Natovarili smo kompletnu robu, koja je otišla u Tursku, u neku cementaru dalje. - izjavio je ravnatelj Jurić.
Projekt izgradnje, vrijedan gotovo 110 milijuna kuna, otvorio je novo transportno središte Brodsko-posavske županije, a pretovari tereta se na toj lokaciji rade gotovo svakodnevno.
Projektom je obuhvaćena izgradnja vertikalne obale i dva pristaništa (vezovi četiri i pet) - koji su se nastavili na već izgrađenu vertikalnu obalu i vez tri. Izgrađen je i RO/LA terminal, kontejnerski terminal s pomoćnim objektima, hidrantskim mrežama i elektrovodovima - naravno, s vanjskom rasvjetom. U Luku Brod je ugrađeno gotovo 17 tisuća kubika betona i dvije tisuće tona čelika.
Velika je važnost Luke Brod za cijeli grad, ali i šire. Kako kaže ravnatelj Jurić, to je djelo Đure Đakovića.
- To je djelo naših ljudi, majstora. Nastojim stalno istaknuti da Slavonski Brod ima industrijsku, obrtničku i tehničku školu. Đuro Đaković je bio i ostao alfa i omega Slavonskog Broda. To je tvrtka svjetskog glasa koja donosi gradu. Imamo izvrsnu suradnju s njima - dovoze i prevoze robu, kad god imamo mogućnost. - izjavio je Jurić pa dodao kako je sljedeća faza čišćenje rijeke Save na kritičnim točkama.
Ravnatelj Jurić spomenuo je i projekte koji se planiraju, ali je rekao kako neke može otkriti, a neke još ne. Jedan od njih je veliki projekt lučkog pristaništa u Slavonskom Brodu, kod Brođanke, a sredstva su osigurana.
Luka Brod planira i zapošljavanje mladih, stručnih ljudi. Kako kaže, prijavljuju ljude po robi koja im treba.
Još jedan od većih projekata je i terminal za opasne terete u Slavonskom Brodu. Na tom projektu radi i Ivana Vlainić, stručna suradnica u Lučkoj upravi. Glavni cilj projekta je izraditi studijsku i projektnu dokumentaciju za izgradnju terminala.
- Sam naziv, terminal za opasne terete, taj projekt zadovoljava sve kriterije i nije tako opasan. Namjena građevine je prihvat i manipulacija opasnim teretima te zbrinjavanje otpada s plovila. Terminal će opskrbljivati plovila gorivima. Njima će na raspolaganju biti dizel, biodizel, ukapljeni prirodni plin, ukapljeni bioplin, vodik i električna energija. - rekla je Vlainić i izjavila kako je terminal predviđen i kao prostor za odlaganje otpada te za sakupljanje zauljenih voda s brodova.
Još jedan od projekata koji provodi Lučka uprava je više manjih putničkih pristaništa na rijeci Savi - Kobaš, Babina Greda, Županja i Davor.
- Davor se razlikuje od ostala tri po tome što će biti i teretna luka - s namjenom da otpad koji se stvori u Slavonskom Brodu riječnim putem bude prevezen u Davor, gdje će se rješavati taj problem. Ostale manje luke radimo s namjenom razvijanja turističkog potencijala rijeke Save.