1584
Prikaza
7
Komentara
SLAVONSKI BROD - „Oj brode, Slavonijo lipa, tebe diči Luka velika.“ - pozivna je rečenica na ovogodišnji Dan otvorenih vrata Luke Brod, gdje u Lučkoj ulici, u slavonskobrodskom Naselju Bjeliš, zainteresirani građani do 16 sati mogu vidjeti i pitati sve što ih zanima.
Organizator, Lučka uprava Slavonski Brod na čelu s ravnateljem Marijanom Jurićem, dobro se pripremio te privukao brojne posjetitelje koji su danas u Lučkoj ulici mogli pratiti i utrku ubrzanja u sklopu ovogodišnje Motorijade. Dokaz je to kako Luka, osim uobičajenih aktivnosti, zna i može 'disati s gradom'.
Važnost Luke Brod uvelike je u njezinu smještaju na granici Republike Hrvatske te Bosne i Hercegovine te ona predstavlja prvu i jedinu međunarodnu ulaznu luku Europske Unije. 'Leži' na željezničkom prometnom koridoru deset te se nalazi u neposrednoj blizini njegova čvorišta sa cestovnim koridorom 5C. Kao takva, spaja riječni, cestovni te željeznički promet u ovom dijelu Europe. Luka je povezana s cestovnom i željezničkom mrežom te omogućava pretovar i skladištenje, kao i preusmjeravanje tereta i na unutarnje plovne putove prema Dunavu i Crnom moru. Osim toga, Luka Slavonski Brod preko željezničke je mreže povezana i s najvećim hrvatskim morskim lukama - Ploče, Split, Zadar i Rijeka.
Podsjetimo, u svibnju 2021. godine, dovršen je projekt izgradnje i unapređenja infrastrukture u Luci Slavonski Brod, vrijedan gotovo 110 milijuna kuna (cijena bez PDV-a) i započet u kolovozu 2018. Ulaganje Lučke uprave Slavonski Brod u operativni dio lučkog područja obuhvatio je izgradnju vertikalne obale i dva pristaništa, vezove broj četiri i pet koji se nastavljaju na već izgrađenu vertikalnu obalu i postojeći treći vez, potom izgradnju RO/LA terminala, kontejnerskog terminala s pomoćnim objektima, hidrantske mreže i elektrovoda s vanjskom rasvjetom. Prema količini potrošenog materijala, bilo je to gradilište u čiju je lokaciju ugrađeno čak 17.000 kubika betona i gotovo 2.000 tona čelika.
Otad do danas, Luka Brod se razvila u transportno središte Brodsko-posavske županije. Pretovari tereta na toj lokaciji u Slavonskom Brodu, vrše se gotovo svakodnevno. Pokazuju to i 'gole činjenice' - 2022. godine je u Luci pretovareno 2.220 kontejnera, a već naredne godine ta se brojka gotovo utrostručila. Letvica se i ove godine podiže više - očekivanja su 10 tisuća kontejnera ako se riješi plovnost Save tijekom čitave godine.
Luka puno znači i susjednoj Općini Klakar, potvrdio je danas načelnik Tomislav Pendić.
Ima još jedfna stvar vezano za Luku Brod i Slavonski Brod kao grad sa najzagađenijim zrakom u RH. Koliki je doprinos Luke Brod tom zagađenju? Joj, koliko tema za istraživačko novinarstvo, ali na žalost dnovinari ne smiju o tome pisati.
Objektivni novinari u Luci Brod imaju materijala za cijele feljtone. Evo prva tema: koliko su do sada porezni obveznici uložili u tu rupu bez dna, a koliko se vratila ta investicija i kome, osim političara i tamošnjih uhljeba. Što su... Prikaži sve to točno građani dobili za svoj novac? Koliko radnih mjesta i kome? Prihod u proračunu? Skandalozno.
Ne dise Luka sa gradom nego Luka dise sa direktorovim novcanikom....dajte podatak koliko je od pocetka godine brodova isplovilo i uplovilo, koliko je tereta pretovareno.