710
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - Posljednje dvije godine Grad Slavonski Brod je u užem i širem gradskom središtu realizirao nekoliko važnih projekata koji su unaprijedili postojeću komunalnu infrastruturu. Prošle godine je rekonstruirana ulica Matije Gupca, jedna od prometno najopterećenjih cesta u Slavonskom Brodu i kroz koju svakodnevno prođu tisuće automobila. U istoj godini je izvršena i modernizacija ulice Vatroslava Jagića.
U 2024. godini Grad je u strogom centru modernizirao ulicu Tome Skalice, a ovih dana je završena rekonstrukcija (vrijedna 1,96 milijuna eura) pješačke zone koja obuhvaća Starčevićevu i Zajčevu ulicu. Radovi u navedenoj pješačkoj zoni bili su najzahtjevniji jer su obuhvatili i izmjenu kompletne zastarjele vodovodne infrastrukture i oborinske odvodnje, postavljanje betonskih opločnjaka, javne rasvjete te urbane opreme i zelenila.
U tijeku su radovi modernizacije prometnice i sustava oborinske odvodnje u Mesićevoj ulici, koja se nalazi 60-ak metara sjeverno od Starčevićeve ulice (paralelno s Mesićevom). Predviđeni rok za završetak radova je 60 dana. Uskoro kreću radovi u Borovskoj te u Pilarevoj ulici koje se međusobno spajaju preko kružnog toka u Vukovarskoj ulici.
U svim spomenutim ulicama nalazi se veći ili manji broj stanara koji imaju vlastite garaže ili parkirna mjesta za smještaj svojih automobila. U Mesićevoj ulici nalazi se više stambenih objekata sa desecima stanova i stanara koji parkiraju automobile u svojim garažama ili u dvorištu zgrade gdje žive, a koji sada zbog građevinskih radova nemaju pristup tim parkirnim mjestima (garažama).
Iz toga razloga su stanari Mesićive prisiljeni parkirati svoje automobile na alternativnim parkiralištima. Neki od njih su uzeli povlaštene karte za stanare te plaćaju 6,64 eura mjesečno tu uslugu parkirajući svoja vozila na obližnjim parkirnim mjestima kojih je ionako u centru grada nedovoljno.
Usporedbe radi, našli smo podatke kako je nekoliko gradova u Hrvatskoj omogućilo stanarima ulica u kojima se izvode građevinski radovi, a kojima je zbog toga onemogućen parking na vlastitoj parceli ili u vlastitoj garaži, da parkiraju besplatno u ulicma u blizini svojih domova.
Tako je primjerice Grad Đakovo zbog realizacije projekta pod nazivom “Rekonstrukcija ceste, izgradnja parkirališta i pješačko-biciklističkih staza te javne rasvjete u dijelovima ulica Ante Starčevića, Joze Ivakića i Pašin prolaz u Đakovu”, izvijestio građane koji imaju prebivalište u zoni izvođenja spomenutih radova, a kojima je zbog toga povremeno onemogućen pristup vozilima do svojih stambenih i poslovnih prostora, "da će za vrijeme trajanja spomenutih radova - predvidivo do kraja prosinca 2024. godine - gradski komunalac Univerzal omogućiti parkiranje osobnih vozila bez naknade na javnim parkiralištima na kojima se inače obavlja naplata parkiranja".
Nevezano za građevinske radove, Grad Varaždin je 2022. godine za vrijeme Špancirfesta omogućio besplatno parkiranje za potrebe parkinga vozila u povijesnoj jezgri od strane stanara, zakupca/vlasnika poslovnog prostora/stana koji ne mogu pristupiti osobnim vozilom do svog parkirnog mjesta (dvorište, garaža). Pravo na besplatno parkiranje imaju stanari, zakupci/vlasnici poslovnih prostora/stana koji imaju prebivalište/sjedište u ulicama.
Što se tiče eventualnih podnesenih zahtjeva stanara za besplatnim parkingom, iz gradske uprave neslužbeno saznajemo kako Grad Slavonski Brod do sada nije zaprimio niti jedan zahtjev stanara iz prethodno navedenih ulica, a koji imaju u svom vlasništvu garažu ili parkirno mjesto, da im se omogući besplatno parkiranje u vrijeme trajanja građevinskih radova, odnosno sve dok traje nemogućnost pristupa njihovim parkirnim mjestima.
S obzirom na to da stanari nisu odgovorni za nemogućnost pristupa vlastitim parkirnim mjestima te da im se zbog toga stvara dodatni financijski trošak, čini nam se opravdanim predložiti da Grad Slavonski Brod omogući ovoj kategoriji stanara besplatno korištenje slobodnih parkirališnih površina u blizini njihovog mjesta stanovanja. Na taj će se način smanjiti i potreba stanara da se izlažu riziku i potencijalnim kaznama zbog nepoštivanja znakova zabrane prometovanja gradilištem.
Netko može reći kako bi ta mjera bila diskriminacijska prema stanarima koji su imali iste probleme sa svojim vozilima u Starčevićevoj, Zajčevoj ili Gupčevoj, a nisu ostvarili besplatan parking. Međutim činjenica je da bi onda mogli zaključiti da je nerijetko skoro svaka nova mjera diskriminacijska i štetna za korisnike stare mjere.
Primjerice, neki grad donese novu odluku kako će roditelji za prvo dijete rođeno u 2025. dobiti jednokratnu naknadu u iznosu od 1.500 eura, a po staroj odluci se za prvo dijete u 2024. dobije 1.000 eura. Dakle, za samo nekoliko minuta razlike u vremenu rođenja dobije se 500 eura više.
Grad Slavonski Brod može vrlo jednostavno donijeti odluku o besplatnom parkingu jer naplatu parkiranja na javnim parkiralištima vrši gradska Ustanova za gospodarenje športskim objektima Grada Slavonskog Broda koja na temelju odobrenja Grada vrlo brzo može unijeti u svoj sustav podatke o povlaštenom korisniku.
Svoje mišljenje o navedenom prijedlogu možete iskazati u priloženoj anketi.
Mene više zanima koliko će trajati ti radovi. Jer to kad krene nikad završiti. Gledam koliko rade dio staze u Ivana Plemenitog Trnskog i to je strašno, toliko sporo, mrljavo a brzina ide srazmjerno sa dogovorenom cijenom. Veće cijena, sporije... Prikaži sve se radi. Katastrofa. I onda se kasnije deset puta popravlja i troškovi još narastu.