3964
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Policijska uprava Brodsko-posavska, točnije njena Policijska postaja Slavonski Brod, je u svom godišnjem Izvješću o stanju sigurnosti na području grada Slavonskog Broda u 2019. godini navela kako je jedan od značajnijih prometnih problema u gradu Slavonskom Brodu, unatoč postavljenim prometnim znakovima ili zaprekama na kolniku, kršenje zabrane prometovanja vozila kroz centralno gradsko groblje u vrijeme pogreba. Policija također navodi i nedostatak parkirališnih mjesta u blizini gradskog groblja kao jedan od važnijih prometnih problema u gradu.
SBplus je u više navrata pisao o ignoriranju prometnog znaka zabrane, u vremenu između 12 i 16 sati, za promet motornih vozila postavljen na ulazu u Gradsko groblje. Tako smo 2013. godine pisali kako svaki vozač, "koji ignorira prometni znak postavljen na ulazu u Gradsko groblje između 12 i 16 sati, svjesno i namjerno narušava dostojanstven, najčešće liturgijski, čin kojim se obitelj i prijatelji rastaju od bliske osobe te na taj način demonstrira svoj barbarski karakter".
A problem predstavlja i činjenica kako kroz groblje, Ulicom Svetog Lovre, kada nije na snazi zabrana (od 12 do 16 sati), prometuju ne samo osobna vozila veći i kamioni te autobusi, što još nesigurnijim čini taj prostor za posjetitelje groblja.
Iz PU Brodsko-posavske je, na upit SBplus-a, 2013. godine odgovoreno kako policija svakodnevno, kontinuirano provodi preventivno represivne akcije, između ostaloga i u dijelu Ulice Sv. Lovre na gradskom groblju: "Prometni policajci, povremeno, u okviru redovitih zadaća, nadziru promet i kažnjavaju one koji ne poštuju prometnu signalizaciju, odnosno protiv njih podnose izvješća, obavezne prekršajne naloge, novčane kazne ili upozorenja, a predviđena kazna za ovaj prekršaj je 500 kuna".
- Inače, problematika prolaska vozila Ulicom Svetog Lovre u vrijeme kada je to zabranjeno prometnim znakom i dopunskom pločom (12-16 sati), datira od 2004./2005. godine. Postojala su idejna rješenja da se gradsko groblje potpuno zatvori za promet vozila te se određena površina proglasi pješačkom zonom, no to nije realizirano zbog kategorizacije ceste, koja je bila u nadležnosti Županijske uprave za ceste, a sada je u nadležnosti Grada Slavonskog Broda. Prilikom nadzora poštivanja prometne signalizacije neposredno na samom ulazu u gradsko groblje, dodatan problem policiji su vozila koja se parkiraju unutar zabranjene zone. Naime, mnogi građani ne razumiju da se prometna signalizacija odnosi na sve vozače, i na one koji idu na sahranu, bez obzira na srodstvo sa umrlim, što ponekad dovodi do neugodnih situacija prilikom postupanja policijskih službenika.- piše u odgovoru iz PU Brodsko-posavske, starom sedam godina.
Budući da je ulica Svetog Lovre u ingerenciji Grada Slavonskog Broda, pitali smo gradsku upravu jesu li razmatrali mogućnost trajne zabrane prometovanja motornim vozilima kroz gradsko groblje, s mogućnošću prolaska samo za pješake i bicikliste, kako ne bi dolazilo do svakodnevnog kršenja postojeće zabrane prometa i potencijalnog ugrožavanja posjetitelja groblja?
Pročelnica Upravnog odjela za komunalni sustav i komunalno redarstvo, Tamara Mokricki, mag.ing.aedif., poslala nam je sljedeći odgovor:
- S obzirom na to da postoji problem kršenja zabrane prometa kroz Gradsko groblje, Grad je razmatrao mogućnost zabrane prometovanja na navedenoj lokaciji. Ista će biti detaljnije razmotrena i izradom prometnog modela Grada Slavonskog Broda, a daljnja provedba istoga ovisi o dobivenim rezultatima. S obzirom da je nadzor nad kršenjem zabrane prometa u nadležnosti Prometne policije, upravni odjel će istu upozoriti na navedeno kako bi se pojačao nadzor na predmetnoj lokaciji. - stoji u odgovoru Grada.
Također smo pitali gradsku upravu planira li Grad Slavonski Brod povećati broj parkirališnih mjesta u blizini gradskoga groblja u ulici Svetog Lovre te ako se planira povećanje mjesta, zanima nas na koji način to planiraju napraviti i u kojem roku?
- Grad Slavonski Brod kontinuirano radi na poboljšanju infrastrukture grada, a s tim u vezi i na izgradnji novih parkirališnih mjesta. Povećanje broja parkirališnih mjesta u blizini Gradskog groblja svakako je jedan od projekata koji će Grad razmotriti u narednom razdoblju. - navode u gradskoj upravi.
Kad je povećanje parkirališnih mjesta kod glavnog gradskog groblja u pitanju, mišljenja smo da se rješavanju navedenog problema može pristupiti i na način da se izgrade parkirna mjesta i pješačke staze na zelenoj površini (preko puta Glogovice) između kolnika u naselju A. Hebranga i prostora u kojem se nalazi Radna jedinica Zelenilo i čistoća TD Komunalac.
A trajno zatvaranje prometa kroz glavno gradsko groblje ne bi trebalo remetiti uobičajeni promet od Gornje Vrbe do naselja Andrije Hebranga jer već postoji obilazni pravac kroz ulicu Bože Milanovića, s tim da bi se iz smjera istoka, možda, mogao napraviti još jedan pravac, isključivo za osobna vozila, kroz Kulmerovu ulicu sa spajanjem na naselje Andrije Hebranga.
Iako će Planom održive urbane mobilnosti Urbanog područja Slavonski Brod, vrijednom 2.207.803 kn, a koji je sa 85 posto sufinanciran EU sredstvima, vjerojatno biti puno gradskih prometnih problema obuhvaćeno te ponuđena određena stručna rješenja, nema zapreke da se određeni projekti realiziraju u razdoblju i dok ne bude završen navedeni Plan. Naime, nije bila potrebna nikakva studija ili strategija prometnog razvoja da bi se opravdalo ulaganje u podvožnjak u Osječkoj ulici, ili u kružne tokove, ili u gradnju avenijie u Svačićevoj ulici..., jer je jasno da se tim rješenjima značajno poboljšava prometna slika (sigurnost, protočnost, ekonomičnost, smanjenje onečišćenja...) u Slavonskom Brodu.
A svoje mišljenje o tome treba li zatvoriti promet kroz groblje možete izraziti u anketi.