4552
Prikaza
4
Komentara
SLAVONSKI BROD - Iako je već na sami pogled zamjetno kako je vodostaj Save kod Slavonskog Broda u porastu, srećom, za sada još uvijek nije dostigao niti prvu razinu opasnosti na kojoj na snagu stupaju redovne mjere obrane od poplava. Naime, vodostaj Save kod Slavonskog Broda, prema podatcima Hrvatskih voda, jutros u sedam sati iznosio je 304 centimetra, što je 96 cm manje od vodostaja na kojem na snagu stupaju redovne mjere. No, nastavi li Sava ovdje rasti brzinom od tri do 6 cm u satu već u narednih otprilike 24 sata mogla bi doseći 400 cm.
Situacija je slična i na ostalim mjernim postajama na području Brodsko-posavske županije. U Mačkovcu je tako jutros izmjeren vodostaj od 414 cm (redovne mjere idu na 600, a Sava raste od 2 do 4 cm/h), u Davoru je 445 (redovne mjere idu na 600, a Sava raste od 3 do 5 cm/h), dok je u Slavonskom Šamcu izmjereno 175 cm (redovne mjere idu na 400, a Sava raste od 3 do 6 cm/h).
S obzirom na podatak da je Sava uzvodno, kod Jasenovca jutros u 7 sati iznosila 365 cm, uz prosječni rast do 8 cm/h te bi tim tempom vrlo brzo mogla doseći 450 cm na koliko tamo na snagu stupaju redovne mjere obrane od poplave, daljnji rast vodostaja nizvodno također se može očekivati. Tim više što on ovisi i o rastu vodostaja bosanskih pritoka.
I dok trenutno ovakvi podatci ne predstavljaju nikakvu opasnost, osim što, primjerice u Slavonskom Brodu kroz nakupine koje rijeka nosi, svjedoče o nemaru ljudi prema svom okolišu, dio građevinskih radova ipak znatno ovisi o daljnjem rastu vodostaja.
Njega posebno prate u Hrvatskim autocestama čiji djelatnici, zajedno sa svojim kooperantima, ovise o vodostaju u nastavku poslova na izgradnji mosta u Svilaju.
- Točno je kako smo došli do faze spajanja dva kraka ovoga mosta, koji je sastavni dio dionice autoceste Beli Manastir - Osijek - Svilaj, a koja predstavlja dio međunarodnog paneuropskog cestovnog koridora Vc. Posao spajanja treba uslijediti uskoro, no ovisimo o vodostaju rijeke Save tako da je u ovome trenutku teško predvidjeti točan dan kada će početi taj povijesni trenutak. No budu li prognoze vezane uz vodostaj dobre moglo bi to uslijediti vrlo skoro - za SBplus kazala je Kata Kuprešak iz Ureda za odnose s javnošću Hrvatskih autocesta.
Kako smo iz Hrvatskih autocesta dobili obećanje o tome da će nas obavijestiti o trenutku kada će doći do spajanja dva kraka mosta u Svilaju, već sada možemo najaviti da će SBplus svoje čitatelje obavijestiti i o tome događaju. A most u Svilaju, ima značajnu ulogu i za sam Slavonski Brod. Naime, ovaj most, čija je gradnja počela u rujnu 2016. godine, unatoč svim problemima na koje su izvođači nailazili, a među kojima su i ranije bili visoki vodostaji, trebao bi biti završen u roku, dakle do ljeta ove godine. Benefiti koje bi od tog trenutka građani Slavonskog Broda trebali osjetiti jesu smanjenje prometa na graničnom prijelazu sa susjednim bosanskim Brodom, jer će promet teretnih vozila biti preusmjeravan upravo na Svilaj. A samim smanjenjem prometa doći će i do manjeg onečišćenja zraka u gradu kojem je to jedan od najvećih problema. Obistini li se sve planirano i uzmemo li u obzir podatak da zbog remonta Rafinerija u susjednom Brodu neće raditi 365 dana - u drugoj polovini 2019. Brođani bi trebali udisati najčišći zrak u posljednjih desetak godina.
Ja mislim da je bole onaj most od osijeka na jug u Bosnu, to je planirani koridor, kakkva sad Gradiška?