5344
Prikaza
4
Komentara
SLAVONSKI BROD - Nezavisne vijećnice slavonskobrodskog Gradskog vijeća, Slavica Lemaić i Karmen Dizdar Grgurević, danas su na temu javnog gradskog prijevoza održale konferenciju za medije kako bi iskazale nezadovoljstvo činjenicom da je Grad Slavonski Brod, umjesto osnivanja poduzeća za javni gradski prijevoz u svom vlasništvu, koncesiju za obavljanje tog posla dao požeškoj tvrtki APP. Vijećnice, naime, tvrde kako gradski Proračun time značajno i bespotrebno gubi sredstva koja bi mogla biti pametnije uložena.
- Na sjednici Gradskog vijeća, još u prosincu 2017. godine, gradska vijećnica Karmen Dizdar Grgurević i ja, predložile smo osnivanje javnog gradskog poduzeća za prijevoz putnika kao preduvjet povlačenja europskih sredstava za kupnju novih električnih autobusa. To nije važno samo zbog uštede, nego i zagađenja zraka po čemu je grad Slavonski Brod poznat kao najzagađeniji u Republici Hrvatskoj. Većina u Gradskom vijeću tada je odbacila naš prijedlog. Svi hrvatski gradovi koji su osnovali takva poduzeća, besplatno su dobili nove autobuse. Slavonski Brod te je autobuse mogao kupiti novcem iz EU fondova i kroz ITU mehanizam, ali ta je prilika propuštena. Ovim putem, želimo ukazati na izgubljeni potencijal i ono što se dogodilo. - kazala je nezavisna gradska vijećnica, Slavica Lemaić, naglašavajući kako je više takvih projekata u kojima su se trošili novci Brođana, umjesto korištenja onih iz EU-fondova.
Skorašnji novi Javni poziv jedinicama lokalne uprave i samouprave, dodatno je nagnao vijećnice na reakciju jer smatraju kako je već ove godine Grad Slavonski Brod apliciranjem mogao dobiti nove električne autobuse za nula kuna.
- Prema informacijama sa stranice strukturnifondovi.hr, u travnju ove godine opet će biti raspisan Javni natječaj za nabavu novih električnih autobusa i to uz stopostotno financiranje iz EU fondova. Nažalost, Grad Slavonski Brod, zbog neosnivanja poduzeća opet se neće moći javiti na taj natječaj. Na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća, većina je usvojila Odluku na prijedlog gradonačelnika o davanju koncesije javnog gradskog prijevoza požeškom APP-u na pet godina, s mogućnošću produženja na dodatne dvije godine. Prema koncesijskom ugovoru, koncesionar time ostvaruje dobit od tri milijuna i 334 tisuće kuna, a u slučaju produženja ugovora, taj iznos rast će i na pet milijuna kuna. Jamstvo dobiti koncesionara je naknada koju će Grad morati platiti. Planirana dobit koncesionara je, u stvari, čisti gubitak za Slavonski Brod jer će se Brođani, prema ovom koncesijskom ugovoru, voziti autobusima prosječne starosti 12 godina. - kazala je Lemaić, naglasivši kako će Grad iz svog proračuna morati nadoknaditi razliku do ostvarenja dobiti koncesionaru, ako ona ne bude ostvarena u tom razdoblju.
Gradska je vijećnica, ipak, pošteno istaknula kako nema ništa nezakonito u onomu što je odabrala većina gradskih vijećnika, podržavši gradonačelnikov prijedlog, a ignoriravši njezin. No, nije propustila prozvati ih za nemoralno obavljanje vijećničke dužnosti.
- Odluka većine o davanju koncesije je zakonita, međutim, nemoralna je i štetna za građane jer se time prazni proračun i pravi šteta. Zato javno postavljam pitanje gradonačelniku i vijećnicima koji su podržali davanje koncesije požeškom APP-u: „Zašto su unosan posao dali u koncesiju umjesto osnivanja javnog gradskog poduzeća i kupnje novih autobusa novcima EU-fondova?". Vinkovci i Sisak koji imaju manji proračun takvo poduzeće mogu financirati, a Slavonski Brod ne može. Nas su s takvim prijedlogom u Vijeću ismijali. (...) Nije jednostavno biti vijećnik. Smiješno je vidjeti kako je mnogo onih koji ne pročitaju materijale i dižu ruke napamet, no svaki gradski vijećnik mora znati da je on osobno odgovoran za svaku odluku koju su podržali. Oni, a ne gradonačelnik koji tu odluku predlaže. Nama je u interesu novi gradski prijevoz, bolji autobusi, lakši pristup osobama s invaliditetom i, na kraju, iskorištavanje besplatnih autobusa, odnosno, sredstava Europske unije. - zaključila je Lemaić.
Kako bismo čitatelje informirali cjelovito, naknadno ćemo istražiti koliko građane Slavonskog Broda košta sadašnji oblik javnog gradskog prijevoza, odnosno, koliko bi Grad Slavonski Brod uštedio kada bi, umjesto davanje koncesije prijevozniku, osnovao vlastito poduzeće za obavljanje usluge javnog gradskog prijevoza.
Sramotan je odnos grada prema umirovljenicima korisnicima javnog gradskog prijevoza. Dok drugi gradovi besplatan javni prijevoz osiguraju SVIM umirovljenicima, naš grad osigurava godinama besplatan javni prijevoz samo umirovljenicima sa mirovinom do 2500kn, kojih je sve manje i manje. Pošto su... Prikaži sve mirovine rasle zadnjih nekoliko godina za 20-30-50 kuna, mnogi umirovljenici su zbog toga nevidljivog "rasta" izgubili pravo na besplatan javni gradski prijevoz. Za tu kategoriju stanovništva čak nema niti povlaštenih prijevoznih karata. Pa jeftiniji je tramvaj u Zagrebu od 4 kune, nego gradski autobus u Slav. Brodu za 8 kuna koji je mnogim umirovljenicima, ali i građanima, luksuz.
Dobar argument ovog Mike45...Citat "argumenta": Gradonačelnik vjerojatno pogoduje nekome!"...gotov citat. Eto takvi daju glas Slavici Lemaić...Smiješno!