Donedavno, najaktivnija slavonskobrodska gradska vijećnica Slavica Lemaić i kolegica joj Karmen Dizdar-Grgurević, slavonskobrodskom "gradonačelniku Mirku Duspari i Državnom odvjetništvu Republike Hrvatske", uputile su dva pisma istog sadržaja od kojih su jedno nazvali „otvorenim", jer je medijski trebalo biti afirmirano u ovdašnjoj javnosti. Na žalost vijećnica, njihov legitiman politički naum - da medije koriste kao glasnogovorničku platformu - više ne prolazi nekritički. SBplus, pak, drži kako oporba svakoj, pa i lokalnoj, upravi treba moći i javno suprotstaviti svoje političke stavove kako bi građani znali što je alternativa aktualnoj vlasti. S tim ciljem - suprotstavljanja ideja i programa oporbenih vijećnika brodskoj gradskoj Upravi - prenosimo u cijelosti sadržaj pisama, dakako, s očitovanjem koje smo, sukladno Zakonu o pravu na pristup informacijama i Zakonu o medijima, zatražili od primatelja.
PITANJE: Po kojoj pravnoj osnovi tvrtka Terzić bus d.o.o. prevozi putnike u Slavonskom Brodu i nakon isteka koncesijskog ugovora i izvanredne mjere Gradskog vijeća?
Koncesijski ugovor o obavljanju usluge prijevoza putnika u javnom prijevozu na području grada Slavonskog Broda, sklopljen između Grada Slavonskog Broda i tvrtke Terzić bus d.o.o., prestao je važiti 23. svibnja 2018. godine. Zbog postojanja neposrednog rizika nastanka prekida javnog prijevoza putnika na području grada Slavonskog Broda, Gradsko vijeće, na sjednici održanoj u travnju 2018. godine, usvojilo je Odluku o izvanrednoj mjeri osiguranja obavljanja javne usluge prijevoza putnika na području grada. Prema članku 5. stavak 5. Uredbe EZ br.1370/2007 sklapanje ili produljenje ugovora o javnim uslugama izvanrednom mjerom ne smije biti dulje od dvije godine. Prema članku 300. stavak 3. Zakona o obveznim odnosima koncesijski ugovor sklopljen s tvrtkom Terzić bus d.o.o., na temelju izvanredne mjere Gradskog vijeća, prestao je važiti 25. svibnja 2020. godine. Gradonačelniče objasnite nam po kojoj pravnoj osnovi tvrtka Terzić bus d.o.o. prevozi putnike u Slavonskom Brodu i nakon isteka koncesijskog ugovora i izvanredne mjere Gradskog vijeća?
ODGOVOR: Temeljem Odluke o izvanrednoj mjeri osiguranja obavljanja javne usluge prijevoza putnika na područja Grada Slavonskog Broda
Točkom II. Odluke o izvanrednoj mjeri osiguranja obavljanja javne usluge prijevoza putnika na područja Grada Slavonskog Broda, koju je donijelo Gradsko vijeće 12. travnja 2018., određena je izvanredna mjera osiguranja obavljanja javne usluge prijevoza putnika na području Grada Slavonskog Broda izravnim ugovaranjem usluge javnog linijskog prijevoza putnika u cestovnom prometu na području grada Slavonskog Broda s dosadašnjim prijevoznikom Terzić-Bus, Lička 83, Slavonski Brod, vlasnika Jure Terzića, pod istim uvjetima do dana primjene novog ugovora o koncesiji za obavljanje javnog prijevoznika putnika na području grada Slavonskog Broda.
Pojam „pravne osnove" ima dva značenja: 1. pravna činjenica ili pravni akt koji stvara određene pravne posljedice; 2. pravna odredba iz koje se izvodi neko subjektivno pravo.
S obzirom da još uvijek nije završen postupak izbora novog koncesionara za pružanje usluge javnog gradskog prijevoza putnika na području Grada Slavonskog Broda i nadalje se javni gradski prijevoz obavlja temeljem Odluke o izvanrednoj mjeri osiguranja obavljanja javne usluge prijevoza putnika na područja Grada Slavonskog Broda te je navedena Odluka u prvom značenju pravna osnova za obavljanje navedene usluge. Kako je točkom II. navedene Odluke izvanredna mjera određena do dana primjene novog ugovora o koncesiji, a isti još nije zaključen, time je izvanredna mjera i dalje na snazi jer istek roka nije određen datumski jer je nepoznat datum primjene novog ugovora o koncesiji. Naime, izvanredna mjera može prestati vrijediti prije trenutka do kojeg je određena (prije trenutka primjene novog ugovora o koncesiji) ako donositelj Odluke, dakle Gradsko vijeće Grada Slavonskoga Broda, donese odluku o stavljanju izvan snage navedene Odluke o izvanrednoj mjeri, a ne automatizmom. Kako je ugovor o obavljanju javne usluge prijevoza donesen temeljem Odluke, time je ona na snazi te nije točan navod da je istekao 25. svibnja 2020. godine. Ujedno na prestanak ovog ugovora nije primjenjiva odredba članka 300. stavka 5. Zakona o obveznim odnosima koju navode autori „otvorenog pisma", a koja glasi: „Ako posljednji dan roka pada u dan kad je zakonom određeno da se ne radi, kao posljednji dan roka računa se sljedeći radni dan."
PITANJE: Zašto brodskoj javnosti prešućujete nastalu štetu Gradu Slavonskom Brodu u iznosu od 181.562,50 kn?
U postupku izbora novog koncesionara za pružanje usluge javnog gradskog prijevoza Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave već je tri puta poništavala protuzakonite odluke Grada Slavonskog Broda zbog čega je Grad Slavonski Brod morao tvrtkama Slavonija bus d.o.o. i Terzić bus d.o.o. platiti troškove žalbenih postupaka u ukupnom iznosu od 181.562,50 kn. Sve te slučajeve prešutjeli ste građanima Slavonskog Broda. Zašto prešućujete ove slučajeve brodskoj javnosti i tko će preuzeti odgovornost za nastalu štetu Gradu Slavonskom Brodu u iznosu od 181.562,50 kn?
ODGOVOR: Sve Odluke Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave javno su dostupne na stranicama Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave te se ne može govoriti o prešućivanju bilo koje Odluke grada o dodjeli ili poništenju postupka dodjele koncesije za obavljanje komunalne djelatnosti prijevoza putnika u javnom prometu na području Grada Slavonskog Broda. Isto tako, u svakoj Odluci o poništenju navedena je obveza Davatelja koncesije za plaćanje pojedinom žalitelju troškova žalbenog postupka te iznos troška.
Naknade troškova postupaka pred nadležnim tijelima predstavljaju u pravnom smislu „slučaj", odnosno nepredvidivi događaj koji se pojavljuje u okviru djelatnosti subjekta ili izvan okvira njegove djelatnosti, ali nastaje neovisno o volji subjekta i mimo njegova očekivanja te predstavlja poslovni rizik. Opće je pravno pravilo da se za slučaj ne odgovara pa se kod obveze plaćanja naknada troškova postupaka pred nadležnim tijelima u pravilu ne pojavljuje pitanje odgovornosti za štetu. Uzimajući u obzir da u Republici Hrvatskoj postoji učestala pojava neujednačene prakse sudova i drugih nadležnih tijela, ovu vrstu poslovnih rizika nije moguće u potpunosti otkloniti niti izbjeći.
U svim postupcima koji se provode za davanje koncesije za javni gradski prijevoz nastojalo se postići odabir najpovoljnijeg ponuditelja za obavljanje komunalne djelatnosti javnog prijevoza, a u okviru planiranih proračunskih sredstava te se ne može govoriti o namjeri stvaranja dodatnih troškova.
PITANJE: Kako planirate izvući Grad Slavonski Brod iz teške situacije u koju ste nas doveli?
Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave rješenjem od 18. lipnja 2020. godine poništila je Odluku Grada Slavonskog Broda o poništenju postupka davanja koncesije. U Odluci o poništenju postupka davanja koncesije Grad Slavonski Brod javno je priznao da nije osigurao niti da može osigurati sredstva u gradskom proračunu za provođenje koncesije, a koja bi bila dostatna za plaćanje naknade koju traže preostale dvije tvrtke koje su dale svoje ponude. Kako planirate izvući Grad Slavonski Brod iz ove teške situacije u koju ste nas doveli?
ODGOVOR: S obzirom da je Odluka Gradskog vijeća na snazi pa tako i Ugovor o javnoj usluzi prijevoza putnika na području Grada Slavonskog Broda, javni gradski prijevoz i nadalje nesmetano funkcionira, a za subvencionirani prijevoz umirovljenika, učenika i studenata osigurana su sredstva u proračunu. Zbog toga nemamo iz čega „izvlačiti Grad Slavonski Bord".
PITANJE / POZIV: Pozivamo vas da javno objavite elaborat i da na taj način dokažete da ne radite na štetu Grada i gradskog proračuna.
Gradskom vijeću i građanima Slavonskog Broda nikada niste pokazali elaborat koji bi dokazao da je za gradski proračun Grada Slavonskog Broda davanje javnog gradskog prijevoza u koncesiju isplativije od osnivanja javnog gradskog poduzeća za javni prijevoz putnika (ili od osnivanja nove radne jedinice u Komunalcu) i kupnje električnih autobusa i punionica novcem iz EU fondova. Pozivamo vas da javno objavite navedeni elaborat i da na taj način dokažete da ne radite na štetu Grada i gradskog proračuna.
ODGOVOR: Grad Slavonski Brod osigurao je najviši stupanj ekonomičnosti javnog prijevoza.
Grad Slavonski Brod je prije raspisivanja natječaja za koncesiju izradio Studiju opravdanosti davanja koncesije i procjenu vrijednosti koncesije, a na temelju dosadašnjih troškova i očekivanih promjena za obavljanje javnog gradskog prijevoza putnika na području Grada Slavonskog Broda. Glavni kriterij propisan dokumentacijom za nadmetanje jest ekonomičnost, dakle ponuda koja nudi najniže očekivane maksimalne troškove. Stoga je ovakvim odabirom kriterija za najpovoljnijeg koncesionara Grad Slavonski Brod osigurao najviši stupanj ekonomičnosti javnog prijevoza.
PITANJE: Zašto pod svaku cijenu profitabilni posao javnog prijevoza želite dati nekoj privatnoj tvrtki?
Osnivanjem javnog gradskog poduzeća i kupnjom električnih autobusa i punionica novcem iz EU fondova gradski proračun bi ostvario uštede koje su na godišnjoj razini toliko velike da bi se njihovom donacijom NK Marsonia podigla među vodeće drugoligaše! Grad Šibenik nema javno poduzeće za javni prijevoz, ali su uspješno kandidirali veliki EU projekt, zahvaljujući kojemu će, novcem iz EU fondova, gotovo besplatno dobiti 11 autobusa. Zašto Grad Slavonski Brod nije ni pokušao napisati takav EU projekt? Zašto pod svaku cijenu profitabilni posao javnog prijevoza želite dati nekoj privatnoj tvrtki?
ODGOVOR: Oni gradski vijećnici koji smatraju da bi drugačiji oblik javnog gradskog prijevoza bio isplativiji, neka dostave stručni elaborat u prilog toj tvrdnji.
Gradu Slavonskom Brodu nisu prihvatljivi prijedlozi za osnivanje javnog poduzeća za javni prijevoz jer bi imao velike financijske izdatke koji nisu dugoročno isplativi za Grad i morao bi iz Proračuna izdvojiti značajna sredstva za subvencije trgovačkom društvu i za pokriće eventualnih gubitaka. U većini gradova koji su osnovali trgovačka društva za potrebe javnog gradskog prijevoza, izdvajaju se daleko veća sredstva za subvencije i pokriće gubitka nego što trenutno Grad Slavonski Brod izdvaja za subvenciju koncesionaru. Za razliku od javnih poduzeća, privatni prijevoznici imaju puno manje prihoda od subvencija te većinu svojih prihoda ostvaraju na domaćem i međunarodnom tržištu prijevoza putnika.
Stoga, predlažemo onim gradskim vijećnicima koji smatraju da bi takav oblik javnog gradskog prijevoza bio isplativiji neka dostave stručni elaborat u prilog toj tvrdnji.
PRIJEDLOG: O pisanju EU projekta koji bi omogućio da i Slavonski Brod besplatno dobije nove električne autobuse i punionice.
Naš prijedlog je da se teška situacija sa zagađenim zrakom u Slavonskom Brodu iskoristi kao argument za dogovor s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture o pisanju EU projekta koji bi omogućio da i Slavonski Brod besplatno dobije nove električne autobuse i punionice. Osnivanjem novog javnog gradskog poduzeća Grad bi podigao kvalitetu usluge javnog prijevoza, smanjio zagađenje zraka i ostvario velike novčane uštede. Grad bi time trajno zadržao u Slavonskom Brodu vozače koji trenutno prevoze naše sugrađane sa strahom od gubitka posla.
ODGOVOR: Neprihvatljivi su prijedlozi za nabavku novih električnih autobusa.
S obzirom da aktualnoj gradskoj Upravi nisu prihvatljivi prijedlozi za osnivanje javnog gradskog poduzeća, neprihvatljivi su i prijedlozi za nabavku novih električnih autobusa. Međutim, kao i ostalu infrastrukturu nužnu za odvijanje prometa na području Grada, Grad Slavonski Bord će izgraditi punionice (pripreme za prvu se već izvode u okviru novog Autobusnog kolodvora) a potom, u razumnom roku za koncesionare, bit će uvjetovan prijevoz putnika u samom Gradu sredstvima na električni pogon.
KONSTATACIJA: Na otvoreno pismo koje smo vam poslale 15. svibnja 2020. godine niste nam odgovorili iako ste po zakonu to dužni učiniti. Zašto nam niste odgovorili i gdje nestaje vaša transparentnost kad vam postavimo konkretna pitanja?
ODGOVOR: Nemamo namjeru službene odnose vijećnika i gradske Uprave karikaturalizirati korištenjem „otvorenih pisama" za međusobnu komunikaciju.
Sukladno Poslovniku o radu Gradskog vijeća, službena komunikacija gradskih vijećnika i gradske Uprave odvija se na dva načina: putem rasprava na sjednicama Gradskog vijeća te putem 'vijećničkih pitanja' tijekom 'aktualnog sata' i usmenih odnosno pismenih odgovora gradske Uprave na njih. Pored ova dva vida komunikacije, kao i svi drugi građani, vijećnici imaju mogućnost koristiti ''pravo na pristup informacijama''.
Dakle, ''otvoreno pismo'' nije ni statuiran niti primjeren vid komunikacije između gradskih vijećnika i gradske Uprave. U cilju zaštite digniteta gradskih vijećnika, Gradskog vijeća i gradske Uprave, gradonačelnik i njegovi suradnici s vijećnicima dosad nisu niti u buduće namjeravaju komunicirati putem ''otvorenih pisama''. To što vijećnice Slavica Lemaić i Karmen Dizdar-Grgurević odbijaju obavljati svoje vijećničke dužnosti putem sjednica Gradskog vijeća na način predviđen Statutom i Poslovnikom, njihova je odluka i mi je ne namjeravamo komentirati. Isto tako, nemamo namjeru službene odnose vijećnika i gradske Uprave karikaturalizirati korištenjem „otvorenih pisama" za međusobnu komunikaciju.
SBplus je u više navrata afirmirao dijelove političkog programa nestranačke vijećnice Slavice Lemaić i kolegice joj, kao na primjer o izravnim novčanim potporama iz gradskog proračuna slavonskobrodskim poduzetnicima ili o osnivanju prijevozničke tvrtke u vlasništvu Grada Slavonskog Borda. Na taj način, dajemo svoj doprinos afirmaciji političkih stavova suprotstavljenih aktualnoj gradskoj Upravi. A kakvu će sudbinu doživjeti ti stavovi, o tome će i ubuduće odlučivati slavonskobrodski birači, a ne mediji.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
ivomarkic19.07.2020. u 14:57
Tetrapak@ . . a tko nije za ekologiju? Za to se mora biti financijski spreman! Pulu sam već spomenuo...živi od turizma! Ima veliki broj putnika koji koriste autobuse u gradskom i prigradskom prometu. S našim Brodom to nije slučaj. Naši... Prikaži sve gubici bi bili puno veći, a to netko treba pokriti! Tko? Pa građani...Jesmo li spremni za to?
-
Tonda18.07.2020. u 22:02
Kako da vjerujemo osobi koja je bila u Dusparinoj ekipi , a gospođica pored nje javlja se po potrebi , nema je mjesecima i onda uz pomoć mentora sklapa neki tekst , ja vjerujem da ga ne zna ni pročitati,... Prikaži svepročitati, to je tragedija jer ako u njima vidite oporbu Duspara će vladati godinama
-
ivomarkic18.07.2020. u 21:40
balkanforever@ . . tko to našoj djeci i unucima uništava dječja igrališta? Sigurno nisu došli četnici, kako neki to znaju reći, da bi uništavali sprave i gračke. To čine naši ljudi...Neki pišu kako mladi. kao, izražavaju svoje nezadovoljstvo...Neka uništavaju svoje... Prikaži sve stanove, kuće, ako su nezadovoljni. Roditelji su im isključivi krivci za njihov neuspjeh. Zašto mladi ne izađu na izbore i izaberu one koji će im omogućiti bolji život? Njima su izbori luksuz!
-
ivomarkic18.07.2020. u 21:32
maestro@ . . ja sam zaradio sendvič, a ti radiš kao volonter i lupaš gluposti. Za 15 autobusa bi trebalo barem 20 vozača autobusa, i sve što ide uz autobuse: mehaničari, rezervni dijelovi, prodavači karata, kontrolori, bolovanja osoblja...Vozači autobusa, kamiona,... Prikaži sve odlaze raditi u napredne zemlje EU gdje zarađuju preko 3.000 eura plaće mjesečno. Neće naši raditi za 6-7.000 kuna. Građani se sada voze prema redu vožnje, bez problema, a kada dođe direktiva iz EU da se mora koristiti prijevoz na strujni pogon koncesionari će imati sami priliku nabaviti električne autobuse. Od toga žive. Grad nema potrebe osnivati svoju firmu za prijevoz građana...Grad Pula ima električne autobuse, ali i 5.000.000 kuna gubitaka godišnje u segmentu gradskog prijevoza...Gubitak plaćaju građani! Zašto? Ti kao građanin želiš pokrivati gubitke? Netko je spomenuo nadzorne kamere...Nadzorne kamere netko mora kupiti, instalirati i pronaći ljude koji će to pratiti. To sve košta. I kamere ne mogu pokriti svako sjedalo u autobusu. To bi platili građani...iz proračuna. Uostalom, građani imaju pravo na privatnost! Čuo si za GDPR?
Prikaži sve komentare
-