SLAVONSKI BROD - Državno izborno povjerenstvo objavilo je financijska izvješća svih kandidata na lokalnim izborima u 2025. godini, iz kojih je vidljivo tko je i s kolikim iznosom dao podršku kampanji pojedinog kandidata, ali i koliko su sami kandidati trošili na kampanju.
Pregledali smo najprije izvješća petero kandidata za brodsko-posavskog župana. To su, u prvom krugu, podsjetimo, bili Danijel Marušić, Marko Lipovac, Dubravka Lipovac Pehar, Ivana Ribarić Majanović i Marija Milašin, a u drugom su to i dalje dvojica prvo navedenih.
Očekivano, najviše je donatora - njih 68, imao dugogodišnji aktualni brodsko-posavski župan, Danijel Marušić. Marušić je na funkciji od 2009. godine i član je HDZ-a. Najmanja donacija iznosila je 50 eura i takvu je potporu Marušiću dalo više građana, dok su najviše (po tisuću eura) za kampanju uplatili zamjenik župana Marko Šimić i Pero Ćosić, saborski zastupnik i predsjednik Županijske skupštine te tvrtka Piramida d.o.o. (također tisuću eura).
Među velikim su donatorima i drugi istaknuti HDZ-ovci i/ili djelatnici Županije / županijskih ustanova - Hrvoje Špicer (400 eura), Sanda Livia Maduna, Marko Šimić, Damir Mirković, Leo Mario Pavić, Branimir Vujčić i Željko Burazović (po 500 eura).
U obliku proizvoda ili usluge, najveći je Marušićev donator tvrtka ECOENERGY s tržišnom vrijednosti darovanog u iznosu od 4.100 eura. Zbroj donacija za Marušića je iznosio 22.550 eura u oba kruga lokalnih izbora.
S druge strane, njegov protukandidat u drugom krugu, Marko Lipovac (DM NL) nije primio nikakve donacije, kao ni SDP-ova Ivana Ribarić Majanović te DP-ova kandidatkinja Dubravka Lipovac Pehar.
Marija Milašin, pak, kandidatkinja većeg broja stranaka, imala je 23 donacije ukupnog iznosa od 1.810 eura. Građani su joj donirali od 10 do 250 eura. Popis imena donatora nalazi se OVDJE.
Troškove su, s druge strane, imali svi. Ivana Ribarić Majanović na kampanju je potrošila nešto manje od 7.200 eura - uglavnom na to da se njezino lice pojavi na brodsko-posavskim ulicama - na većim i manjim plakatima.
Lipovac Pehar na društvene je mreže potrošila mršavih 50 eura.
Milašin nije imala rashode i troškove predizborne promidžbe, a Marko Lipovac potrošio je značajnih 8.700 eura na medije, agencije, društvene mreže, billboarde.
Aktualni župan Marušić očigledno nije imao potrebu za tolikom potrošnjom pa je na izbornu promidžbu otišlo nešto manje od 4.400 eura. Na kraju krajeva, onima koji su već na vlasti ionako su najbolja reklama već provedeni projekti.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
1234528.05.2025. u 21:38
Znači firma koja asfaltira sve po gradu Lipovcu ništa? Netko bi pomislio, a neki i pričaju da onaj tko je kandidirao Lipovca uzima postotak od njih pa donacija nije potrebna... Baš bezobrazno od njih. Licemjerno bi bilo da hoćemo mlađeg... Prikaži sve župana, a da umirovljenik vodi grad... Zaključak, super nam je, ista meta isto rastojanje...
-