3625
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - Radovi izgradnje novog dijela Autobusnog kolodvora u Slavonskom Brodu ušli su u samu završnicu. Preostalo je tek dotjerati detalje i hortikulturalno urediti okruženje pa radnici trenutno, uz postavljanje posljednjih komada ukrasnih zidnih obloga s vanjske strane objekta, nasipavaju materijal koji će okruživati posađeno zelenilo.
Time će biti zatvoreno gradilište kojim je posljednjih godinu dana upravljala zagrebačka tvrtka GIC Gradnje d.o.o. Izvođač radova vrijednih više od 27 milijuna kuna za SBplus otkrio je koji su bili najveći izazovi te što je - osim koronavirusa - odgodilo rok završetka samog objekta.
- Narančasta obloga koju je moguće vidjeti s vanjske strane izrađena je od čelika i jako je podložna vanjskim utjecajima, posebice jakom suncu kakvom je bila izložena posljednjih tjedana. Kada se obrađuje, ona se mora kemijski tretirati, ali iznimno pažljivo kako bi se dobila točno određena nijansa. Jako sunce na nekim je dijelovima mijenjalo njezinu boju iz narančaste u tamnosmeđu i to smo morali ponovno skidati i tretirati. To su, na neki način, estetski problemi jer boja na čitavom objektu mora biti ujednačena. Ostatak objekta je gotovo u cijelosti dovršen. - za SBplus kazao je Boris Heljić, direktor tvrtke GIC Gradnje.
Novi dio kolodvora 'izrastao' je na jugu dosadašnje kolodvorske parcele, odnosno, na mjestima na kojima su dosad bile zelene površine te peroni i parkirališna zona za autobuse izvan reda vožnje uz Svačićevu ulicu. Njegov glavni dio masivna je čelična konstrukcija, a posebnost je u tomu da stabla, kako postojeća, tako i novozasađena, 'pronalaze' svoj put kroz otvore u nadstrešnici.
Čak i za zagrebačku tvrtku, ovaj je posao bio veliki izazov.
- S nekim smo se stvarima, poput tih neobičnih obloga i mi sami prvi put susreli. No, zadovoljni smo odrađenim, a partneri u poslu su bili izvrsni. Mada smo u startu mislili kako je najveći izazov ogromna čelična konstrukcija i te su se obloge, u konačnici, pokazale zahtjevnima. Razlika je u tomu da je prvo bilo izazov u statičkom građevinskom smislu, a drugo u estetskom. Samo dva objekta u cijeloj regiji imaju takve obloge pa je uistinu teško steći iskustvo u radu s njima. Pojedini detalji na objektu nisu baš svakodnevni. Puno toga novog smo morali naučiti, komunicirali smo s domaćim tvrtkama, ali i onima u Španjolskoj, Italiji, Sloveniji,... I nama će ovo biti poseban projekt u karijerama te ćemo ga itekako pamtiti. Projektant je prilično zadovoljan izvedbom, pohvalio nas je i to nam je također iznimno bitno. - dodao je Heljić.
Radovi su se, u različitim fazama, tijekom nešto više od godinu dana odvijali na čak šest tisuća 'kvadrata', a rezultirali su trima ostakljenim paviljonima koji imaju sve sadržaje potrebne za moderan autobusni kolodvor - od blagajni, garderobe, toaleta, pekarnice, kioska, caffe bara. Sama nadstrešnica površine je 3200 'kvadrata'.
Uz izgradnju novog objekta, stari je dio kolodvora također prolazio rekonstrukciju, tako da je, od studenog 2020. godine, poslovanje Autobusnog kolodvora izmješteno u obližnju Vukovarsku ulicu koja je dijelom pretvorena u autobusne perone i zatvorena za svakodnevni promet.
Nakon dovršetka radova i priključenja objekta na stalni napon, uslijedit će tehnički pregled i ishođenje uporabne dozvole. Tek nakon toga, novi će kolodvorski objekt 'proraditi', a sjeverni dio Vukovarske ulice bit će ponovno otvoren za sav promet.
Meni jedna stvar nije jasna. Zasto se iz kruznog ulazi u kolodvor, zar nije bilo bolje napraviti da se sa kolodvira ulazi u kruzni? Ovako ce autobusi opet morati raditi cijeli krug kako bi recimo mogli ici prema Os, Vu, itd?