SLAVONSKI BROD - Projekt izgradnje i rekonstrukcije Autobusnog kolodvora u Slavonskom Brodu u ključnoj je fazi. Naime, došlo je vrijeme iskopa i postavljanja temelja koji će nositi iznimno tešku i glomaznu čeličnu konstrukciju, a sve ono što će uslijediti nakon toga za izvođače će radova biti puno jednostavnije. Upravo je to bio povod razgovoru s Borisom Heljićem, direktorom tvrtke GIC Gradnje d.o.o. iz Zagreba koja je izvođač radova vrijednih više od 27 milijuna kuna, a samim time i glavna karika najskupljeg ovogodišnjeg gradilišta u Slavonskom Brodu.
- Sada smo u fazi kada je nužan radionički nacrt koji definira kako će izgledati armatura, kako ćemo je vezati. To je dio radova za koji je uobičajeno da se odvija u ovoj fazi i u procesu samih radova, a ne prije početka projekta. Nemoguće ga je ubrzati jer na njemu rade dva profesora-stručnjaka, fokusirana na činjenicu da će temelji nositi iznimno tešku čeličnu konstrukciju pa je to ujedno i najbitniji dio radova u cijelosti koji ne ostavlja prostor ni za kakve pogreške. Nakon dovršetka nacrta sve mora ići i na reviziju pa je normalno da je potreban i određen vremenski period za obavljanje tog dijela. Osim toga, tu su i drugi izazovi na gradilištu koji ne ovise samo o nama izvođačima. Sve probleme uspješno rješavamo usput i postepeno. Trenutno je armatura došla na gradilište, ali bez nacrta ne možemo raditi. Pripremni nacrti svi su odrađeni na vrijeme i ovo nije nikakva izvanredna situacija. Ono što smo mogli, dosad smo obavili. - za SBplus kazao je Boris Heljić.
Veliki radovi vezani za najskuplje brodsko gradilište odvijaju se i 'iza kulisa', odnosno, daleko od očiju Brođana kojima će postati vidljivi tek za nekoliko mjeseci.
- Zastoj na gradilištu koji je Brođanima možda i bio vidljiv uzrokovan je činjenicom da smo obavili sve pripremne radnje i sada čekamo spomenuti radionički nacrt kako bismo krenuli dalje. Dakako, na to su utjecali i godišnji odmori te druge obveze kooperanata, no ako se ništa ne događa na gradilištu, ne znači da je projekt stao. Iz Italije je u radionicu u Karlovcu stigao čelik koji mi sada 'krojimo' i prilagođavamo, a taj dio radova nitko ne vidi. - pojasnio je Heljić.
Brođane zanima i što će biti sa 'starim' dijelom Autobusnog kolodvora. I na njemu će biti radno jer je predviđena rekonstrukcija jednog dijela koja još nije započeta iz praktičnih razloga.
- Rekonstrukciju parkirališta postojećeg kolodvora (op.a. postojeće perone) nismo htjeli započinjati u ovoj fazi kako ne bismo u cijelosti blokirali prometovanje redovnih autobusnih linija tim dijelom gradilišta i na taj način stvorili probleme vodstvu Autobusnog kolodvora jer bi to za njih značilo zatvaranje na toj lokaciji i potrebu za preseljenjem. Mogli smo već sada raskopati cijeli taj dio i sadašnje perone kako bismo napravili 'buku' na gradilištu, no to jednostavno u ovoj fazi radova nije potrebno, a gledamo i na to da radove uskladimo s normalnim radom i funkcioniranje svega u blizini. - dodao je.
Svima nestrpljivima koji jedva čekaju vidjeti prve obrise novog kolodvorskog objekta, izvođači su poručili kako će morati pričekati još nekoliko mjeseci.
- Kad 'izađemo iz temelja', građani će uočiti prve promjene i pomake na gradilištu. Cilj je do kraja listopada dignuti čelične stupove pa će sama konstrukcija kolodvora biti vidljiva za dva ili tri mjeseca. Laičkim, a ne stručnim, rječnikom rečeno, radimo slagalicu koju je nemoguće slagati od vrha prema dnu. Potrebno je najprije stvoriti dobre temelje, a zatim će nadogradnja biti prilično jednostavna i puno brža od ove ključne faze radova. - kazao je Heljić koji nema nikakve sumnje u ispunjenje dvanaestomjesečnog roka izvedbe svih radova.
Podsjetimo, radovi se izvode na južnoj strani kolodvorske parcele, uz samu stazu i kolnik slavonskobrodske Ulice Petra Svačića, na mjestu koje je dosad prekrivala isključivo zelena površina.- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -