2684
Prikaza
6
Komentara
SLAVONSKI BROD - Tijekom protekle godine na području Republike Hrvatske Centar 112 zabilježio je ukupno milijun i pol telefonskih poziva, od čega je njih deset tisuća bilo na stranim jezicima. Broj poziva koji je zabilježio Centar na području Brodsko-posavske županije je 35 tisuća - kazao je, povodom obilježavanja dana žurnog broja 112, Pavo Baričić iz Državne uprave za zaštitu i spašavanje Slavonski Brod.
Naime, Centar i Udruga Brace već osmu godinu za redom u Slavonskom Brodu Dan 112 obilježavaju rekreativnim trčanjem žurnih službi i građana ukazujući pri tome, ne samo na važnost ovoga broja čije nam poznavanje doslovce može spasiti život, nego i promovirajući rekreaciju kao jednog od važnih čimbenika zdravog načina života. Ovogodišnju rekreativnu utrku žurnih službi i građana posvetili su Tihomiru Blaževiću koji se oporavlja od posljedica teškog srčanog i moždanog udara, a čija se supruga svim sudionicima zahvalila što u ovako teškim trenucima za njihovu obitelj gotovo 200 sudionika utrke daje podršku njenom suprugu.
Tihomir je do sada svake godine i sam sudjelovao u utrci Centra 112, a kada je na jednom jutarnjem rekreativnom trčanju doživio srčani udar i njega je, kao i mnoge prije, spasila činjenica da su se u blizini našli ljudi koji su znali broj žurnih službi te su pozvali Hitnu medicinsku pomoć zahvaljujući čijoj je brzoj reakciji Tihomirov život spašen.
- Jedan od ciljeva uvođenja broja 112 je da građani, koji putuje kroz više zemalja, ne moraju pamtiti sve žurne brojeve u pojedinim zemljama nego da putem ovog jedinstvenog u što kraćem vremenu dođu do potrebne pomoći. Da se u tome uspjelo dokaz su i ankete koje govore o tome da gotovo 56 posto građana u Europi zna za taj broj, dok je njegovo poznavanje na području Hrvatske veće od 80 posto - kazao je Baričić, dodajući kako nažalost postoje i oni koji njegovom zloupotrebom oduzimaju dragocjene minute koje nekom drugom mogu spasiti život.
- Od ukupno 35 tisuća poziva koliko smo ih imali na području Brodsko-posavske županije njih 26 tisuća bilo je namjenskih, što znači da su građani trebali pružanje pomoći, devet tisuća je bilo nenamjenskih koji su se odnosili na upite kada će doći neki od energenta poput struje, vode, plina..., ali, nažalost, imali smo i 480 zlonamjernih poziva. Ovim putem apeliram na građane da ne zloupotrebljavaju ovaj broj te da ga ne zovu kada to nije potrebno jer mogu nekom ugroziti život - apelirao je Baričić, naglašavajući kako u takvim situacijama ljudi zovu uglavnom s nepoznatog broja te šute, a kada u Centru pokušaju stupiti s tom osobom u kontakt nitko se ne javlja.
- Mi imamo zakonsku mogućnost da takvu osobu isključimo iz mreže sedam dana, ako to ponovi, na mjesec dana pa u konačnici i trajno no problem je što se kartice za mobitele mogu jeftino kupiti i mijenjati - istaknuo je Baričić. Ipak u situacijama kad se pozivatelj otkrije, on za takve pozive može odgovarati i kazneno.
Osim tih najneugodnijih poziva koji oduzimaju minute koje su nekom drugom dragocjene, u Centru 112 susreću se i s nizom upita koji ne spadaju u djelokrug njihova rada, no na koja spremno odgovaraju kada odgovore na njih znaju i kada imaju vremena.
- Bude uistinu svakakvih pitanja. Od onih klasičnih kakvo je vrijeme, kolika je temperatura zraka te koliki je vodostaj, do toga da nas zovu pitati u koje vrijeme počinje neka serija pa čak i poziva u kojima nas traže da im kažemo što je bilo u prethodnoj seriji. Da bi sve to znali u slobodno vrijeme morali bi gledati sve aktualnosti, serije i još štošta - kroz osmijeh govori Baričić, dodajući kako to nisu zlonamjerni pozivi i na njih, kada imaju vremena, on i njegove kolege spremno odgovaraju.
Pa iako bude trenutaka kada i za takve odgovore bude vremena, bilježe se i situacije kada su telefoni Centra 112 toliko užareni da djelatnici ne stignu odgovoriti na sve pozive, koji se onda, automatikom, 'prelijevaju' u Osijek. Prošle godine su bile tri takve situacije: problem vodostaja, situacija s vodom i eksplozija u Rafineriji nafte u susjednom Brodu.