2477
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Stanari stambene zgrade, smještene u slavonskobrodskom Naselju Plavo polje, na kućnom broju 11 u Ulici Julija Hoffmana, početkom godine žalili su se kako su izgradnjom nove avenije odnosno rekonstrukcijom Ulice Petra Svačića, ostali odsječeni od te prometnice. Naime, nekadašnji asfaltirani pristup sa Svačićeve ulice koji je vodio do njihovih garaža, danas je zatvoren i blokiran rubnjacima.
Stanari su, držeći se stare navike, nastavili istim putem dolaziti do svojih garaža i zgrade, prelazeći rubnjake iz Svačićeve ulice, što je, dakako, predstavljalo prijetnju ostalim vozačima na aveniji, ali i biciklistima te pješacima čiju su stazu pritom gazili. Drugi su, pak, do garaža dolazili preko livade uz zgradu, iz Hoffmanove ulice.
Rezultat nakon pola godine - blato posvuda i nezadovoljni vozači. No, čitavo je to vrijeme slavonskobrodska Gradska uprava radila na rješenju.
- Grad Slavonski Brod, temeljem geodetskog elaborata evidentiranja izvedenog stanja nerazvrstanih cesta, pristupio je rješavanju pitanja vlasnika garaža u Ulici Julija Hoffmana. Sukladno Zakonu o cestama NN 84/2011 javne ceste izgrađene do dana stupanja na snagu Zakona (2011. godine) koje nisu evidentirane u katastru ili nije evidentirano njihovo stvarno stanje, evidentiraju se u katastru na temelju Zakona i geodetskog elaborata kojim je snimljeno izvedeno stanje, a koji pribavlja i tijelu nadležnom za katastar dostavlja pravna osoba koja upravlja javnom cestom. Provedbom geodetskog elaborata bit će omogućen izravan pristup vlasnika garaža do Ulice Julija Hoffmana. Navedeni postupak trenutno se nalazi na provedbi u Zemljišnoknjižnom odjelu Općinskog suda u Slavonskom Brodu. - odgovorili su na upit SBplus-a iz Grada Slavonskog Broda.
U galeriji fotografija moguće je vidjeti Kopiju katastarskog plana – predloženo novo stanje iz koje je, poručilj su iz Grada, 'jasno definiran izravan pristup predmetnih garaža na javno-prometnu površinu'.
No kako je, zapravo, nastao problem i zašto je prijašnji pristup, mada se tu nalazi desetljećima, novom avenijom samo tako 'izbrisan'? Naime, taj pristup garažama nigdje nije bio ucrtan (barem kada su u pitanju gore navedeni važeći dokumenti kojima je evidentirano tadašnje stanje) te je, stoga, bio ilegalan.
Usprkos tomu, Gradska će uprava izaći u susret stanarima i omogućiti im pristup do garaža kroz njihovu ulicu (vidi galeriju fotografija). Hoće li im se to rješenje svidjeti te može li ih to spriječiti da se na Svačićevu vozilima uključuju preko blata i rubnjaka - pokazat će vrijeme. No, činjenica je kako mnogo stambenih objekata, bilo da se radi o pojedinačnim obiteljskim kućama ili zgradama, posebice u užem središtu grada, nema kolni prilaz i to, zapravo, nije nikakva novost.
Drugim stanarima Naselja Plavo polje, primjerice onima iz Marjanovićeve, Slunjske i Domobranske ulice, izlaz iz naselja odnosno od točke gdje se nalaze njihove garaže pa direktno do avenije također je u više slučajeva onemogućen, a do garaža neki također dolaze iz svojih ulica preko neuređenih puteva pa se postavlja pitanje bi li Grad sada svakom trebao izgraditi pristup od glavne ceste do njihovog privatnog objekta.
Čini se, stoga, kako je kompromisno rješenje ipak prihvatljivo i razumno te nitko ne bi trebao biti nezadovoljan. Njime je Grad, na neki način, nastojao ublažiti tranzicijski problem proizašao iz pretvorbe društvenog u privatno vlasništvo, odnosno, grubo rečeno, prijelaz iz socijalizma u kapitalizam.