Kako nismo te sreće da se javna korespondencija između koncesionara brodskog gradskog prijevoza „Terzić busa" i njegova 'poslodavca', brodske Gradske uprave, odvija putem ovog portala, prenosit ćemo, kako najavljuje Posavska Hrvatska - u nastavcima, ovo suptilno općenje.
Gradska uprava reagira na članak
„Grad za autobusni prijevoz plaća na kapaljku" objavljen u Posavskoj Hrvatskoj 20. srpnja 2012. godine.
U Posavskoj Hrvatskoj broj 29, od 20. srpnja 2012., na petoj stranici, objavljen je nepotpisani tekst pod naslovom „Grad za autobusni prijevoz plaća na kapaljku", u kojem je Juro Terzić, vlasnik Terzić-busa autoprijevozničkog obrta, iznio niz neistina vezano za subvenciju javnog gradskog prijevoza.
U Posavskoj Hrvatskoj broj 29, od 20. srpnja 2012., na petoj stranici, objavljen je nepotpisani tekst pod naslovom „Grad za autobusni prijevoz plaća na kapaljku", u kojem je Juro Terzić, vlasnik Terzić-busa autoprijevozničkog obrta, iznio niz neistina vezano za subvenciju javnog gradskog prijevoza.
U članku gospodin Terzić navodi: „Nažalost, nitko to u gradskoj upravi ne razumije, niti želi razumjeti, pa čak ni razgovarati o mom, ali rekao bih, i zajedničkom poslu."
Istine radi treba reći slijedeće: Terzić bus je 22. studenog 2007. s Gradom Slavonskim Brodom sklopio Ugovor o koncesiji za obavljanje prijevoza putnika u javnom prijevozu na području grada Slavonskog Broda, a na temelju provedenog javnog nadmetanja i Odluke Gradskog vijeća o dodjeli koncesije od 30. listopada 2007. godine.
Od 2008. godine, u proračunu Grada Slavonskog Broda, planirana je subvencija javnog gradskog prijevoza i to: u 2008.godini 1.300.000 kn, a od 2009. do 2012.godine, planirani su jednaki iznosi od 3.000.000 kn.
Od 2009. do 2012., u svom proračunu, Grad nije mijenjao ni visinu iznosa ni korisnike planirane subvencije.
U 2011. prijevoznik Terzić bus, u nekoliko navrata, obraćao se Gradskoj upravi „zbog neodrživosti ugovorenog modela subvencioniranja javnog gradskog prijevoza". U 2011. godini održano je nekoliko sastanaka s prijevoznikom, ali isključivo na temu provedbe Ugovora o subvencioniranju prijevoza. Naime, teme sastanaka su bile vezane za metodologiju evidentiranja korištenja usluge te provođenje subvencioniranja. Jer, ni gradonačelnik ni Gradska uprava nisu ovlašteni s gospodinom Terzićem raspravljati o subvencijama niti o njihovim modelima. Tu ingerenciju ima isključivo Gradsko vijeće.
Grad subvencionira građane, a ne koncesionara
Sami vijećnici Gradskog vijeća, u nekoliko navrata, kroz rasprave na sjednicama, tražili su drugačiji model subvencije prijevoza, odnosno model u kojem bi Grad efikasnije kontrolirao broj korisnika subvencije i na taj način plaćao samo izvršenu uslugu.
Gradsko vijeće je 2011. godine odlučilo da će Grad uputiti javni poziv umirovljenicima, studentima i učenicima neka se prijave u Gradsku upravu radi ostvarivanja prava na subvencionirani javni gradski prijevoz. Na taj način, prekinuta je paušalna dodjela sredstava prijevozniku-koncesionaru za subvencionirani prijevoz, a počela je individualna subvencija putnika - temeljem prodanih karata.
Samo ako gospodin Terzić ne zna - da je u razdoblju od siječnja do srpnja 2012., Grad Slavonski Brod, na temelju izdanih mjesečnih subvencioniranih karata, doznačio Terzić busu 1.349.760 kn (što, u prosjeku, iznosi 192.822,85 kn mjesečno) onda ne obmanjuje javnost, svjesno.
U 2011. godini, na javni poziv, prijavilo se 2.036 umirovljenika te 1201 učenik i student. Subvencijom, u iznosu od 110 kn mjesečno, obuhvaćeno je 1584 umirovljenika s primanjima manjim od 2.500 kn, a sa 70 kn subvencioniran je prijevoz studentima i učenicima. Dragovoljnim darovateljima krvi (muškarci s 40 i više darovanja, žene s 30 i više darovanja) i djeci do sedam godina starosti, koncesionar je odobrio besplatan prijevoz.
Sa svim navedenim, gospodinu Terzić bio je upoznat na zajedničkim sastancima, prije nego je prijedlog Odluke o proračunu grada Slavonskog Broda za 2012. godinu upućen na Gradsko vijeće, radi usvajanja.
U objavljenom članku gospodin Terzić također navodi slijedeće: „Možda će mi mjesečno platiti 100.000 kuna, umjesto 250.000 kuna. Uz ovakvu subvenciju nitko ne može raditi."
Samo ako gospodin Terzić ne zna - da je u razdoblju od siječnja do srpnja 2012., Grad Slavonski Brod, na temelju izdanih mjesečnih subvencioniranih karata, doznačio Terzić busu 1.349.760 kn (što, u prosjeku, iznosi 192.822,85 kn mjesečno) onda ne obmanjuje javnost, svjesno.
Sva sredstva su isplaćena odmah po isteku roka za preuzimanje subvencioniranih karata, do 15. u mjesecu - za tekući mjesec.
Koncesija i subvencija nisu u međuzavisnosti
Gospodin Terzić, u nastavku, navodi slijedeće: „Na moje upite i upite gradskih vijećnika u Gradu su osnovali komisiju koja bi trebala ispitati sve o gradskom prijevozu? Pitam se kako će to napraviti bez mene."
Iako je to javnosti već poznato, ovdje podsjećamo da je Gradsko vijeće, na svoj 21. sjednici održanoj 27. travnja 2012. s nastavkom 8. svibnja 2012. godine, donijelo Zaključak o imenovanju Povjerenstva Gradskog vijeća u sastavu: Jozo Mišić, Stribor Valenta, Ivan Rajković, dipl.iur., Albina Anđelić, dipl.iur. i Snježana Štivić, dipl.oec koje ima zadaću razmotriti Ugovor o koncesiji za obavljanje prijevoza putnika u javnom prijevozu te utvrditi daljnje mogućnosti subvencioniranja javnog gradskog prijevoza i prirediti izvješće Gradskom vijeću.
Ako bi gradski vijećnici odlučili potpuno ukinuti subvenciju prijevoza ili ju dodjeljivati izravno samim putnicima, ništa se u koncesijskom ugovoru između Grada Slavonskog Broda i Terzić busa ne bi promijenilo. Naime, koncesijski ugovor i subvencionirani prijevoz građana nisu i ne bi smjeli biti, u nikakvoj međusobnoj povezanosti.
Povjerenstvo se, do sada, sastalo dva puta i nije završilo s radom, tako da gospodin Terzić preuranjeno donosi zaključke o rezultatima njegova rada. Naime, hoće li Povjerenstvo subvencijama korigirati Ugovor o koncesiji – ostaje vidjeti.
Na kraju članka navodi nepoznati autor da će Juro Terzić svoju priču nastaviti u slijedećem broju, u kojem će govoriti o bezuspješnim pokušajima da o svom poslu razgovara s odgovornom osobom. Kaže da „nije uspio razgovarati s gradonačelnikom, a bez njega nitko ništa ne može odlučiti".
Budući da je gospodin Trzić, očito, zaboravio koliko je puta, u zadnjih godinu dana, dolazio u Gradsku upravu ili telefonom razgovarao s Gradonačelnikom i djelatnicima Gradske uprave, pozivamo ga neka opet, kao naš poslovni partner, dođe u Gradsku upravu gdje će dobiti sve podatke o dužničko-vjerovničkom odnosu između njegove tvrtke i Grada.
Iako uloga ovog Ureda nije prosuđivanje, nego konstatiranje činjeničnog stanja, držimo kako se nezadovoljstvo gospodina Terzića počelo intenzivirati danom prestanka paušalnog mjesečnog 'dotiranja' u iznosu od 250.000 kuna i prelaska na stvarno subvencioniranje prijevoza svakog prevezenog putnika - po imenu i prezimenu.
Nije nam jasno zbog čega neki, a evo i gospodin Terzić, uzročno-posljedično povezuju 'koncesiju' i 'subvenciju'. Naime, na natječaju dobivena koncesija za prijevoz gradskih putnika nema nikakve veze s odlukom Gradskog vijeća da prijevoz nekih od tih putnika i subvencionira. Ako bi gradski vijećnici odlučili potpuno ukinuti subvenciju prijevoza ili ju dodjeljivati izravno samim putnicima, ništa se u koncesijskom ugovoru između Grada Slavonskog Broda i Terzić busa ne bi promijenilo. Naime, koncesijski ugovor i subvencionirani prijevoz građana nisu i ne bi smjeli biti, u nikakvoj međusobnoj povezanosti.
Ured za unutarnju reviziju, Snježana Štivić, dipl.oec.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Tonda25.07.2012. u 23:06
Taxi služba "Grile & Co." 24 sata stoji vama (i nama) na raspolaganju tko bi gori, a tko bi doli samo neka se javi....uz ugodnu glazbu, klimatizirano vozilo i razgovornu temu po vašem izboru muzika, sport, politika u najkraćem roku... Prikaži sve prevozimo vas i vama drage osobe u najnepristupaćnije dijelove grada, županije, republike a boga mi i šire...Zato nazovite s punim povjerenjem taxi službu "Grile & Co." na broj 09x xxx xxxx ((jbti admine zašto sami x-evi? platit ću reklamu matere mi ne brini, nisam ja Rački :p)
-
posavina25.07.2012. u 21:19
Pozdrav citateljstvu, ovdije neki mijesaju dva vrlo razlicita pojma. Koncesija je sporazumni ugovor za koristenje javnog sektora u ovom slucaju prijevoza gradjana Slavonskoga Broda, da bi se to obnasalo mora se platiti odredjeni iznos od strane korisnika koncesije u ovom... Prikaži sve slucaju Terzic Bus. Drugi pojam je subvencija, to je poseban ugovor kojim se pomaze na razlicite nacine subvencioniranim osobama u ovom slucaju gradjanima Slavonskoga Broda, to podmiruje Grad Slavonski Brod. To je svima jasno nadam se. Problem nastaje kada Grad nemoze ili nece da odredi skupinu subvencioniranih gradjana, pa su to jedne godine umirovljenici, svi ucenici, i ako dalje, a druge godine ili mjeseca im se to isto pravo oduzme. Sada grad zeli kao to kontrolirati i zahtjeva od ljudi da svaki mjesec dolaze u Gradsku upravu sa odredjenom dokumentacijom i ceka u redu nekoliko sat za sta ljudi nemaju volje i vremena. Tu dolazi do problema. Mislim da je naslov bombastican jer se iz njega moze zakljuciti da netko odgovoran u Gradu pokusava blatiti gospodina Terzica, koji je, ako se ne varam, poduzetnik od 1987, sto nam da naslutiti da je ipak pozitivan poduzetnik, a verute mi nema iha bas mnogo, koji nema mrlja u nekim prljavim privatizacijama vec je svojim trudom sam izgradio ono sto danas posjeduje. Kad kazem svojim trudom i rado onda to tako i mislim, neznam koliko je vas upoznalo gos. Terzica i gdje, ali on osobno uvijek u poslu i samom odrzavanju vozila, Imao sam priliku slusati predzadnju,ako se nevaram, sjednicu gradskoga vijeca, gdje gospodin Terzic iznjeo svoje potoskoce, na toj sjednici je odluceno da se sastavi radni tim dabi se utvrdile daljne smijernice subvencioniranja. Mislim da bi se stvar trebala ubrzati da se nadje rjesenje jer ovo nije dobro za gradjane Slavonskoga Broda.
- Prikaži sve komentare
-