/ 30
1854
Prikaza
3
Komentara
SLAVONSKI BROD - Slavonskobrodski gradonačelnik Mirko Duspara, jutros je na gradskoj adresi Trešnjica 7 svečano otvorio novoizgrađenu punionicu na stlačeni prirodni plin (CNG). Nova punionica Brod Plina peta je takva u Republici Hrvatskoj, ali prva 'bez posade'. Naime, u cijelosti je automatizirana i samoposlužna.
- Ideja o izgradnji punionice na stlačeni prirodni plin došla je paralelno s potrebom izmještanja mjernog mjesta koje opskrbljuje distribucijsko područje grada Slavonskog Broda na ovu novu lokaciju. Punionica je, stoga, spojena direktno na transportni sustav, što omogućuje konkurentniji proizvod, u smislu smanjenja troškova za električnu energiju. Osim toga, ideja je bila smanjiti troškove osoblja. Zato je punionica projektirana kao samouslužna i samonaplatna. Osim za lokalno tržište, morali smo se pozicionirati i u regiji, s obzirom na to da u našem susjedstvu (BiH, Srbija, Mađarska, Slovenija) također imamo punionice. Uspjeli smo da naša cijena bude konkurentna. Kreće se na nivou jednog eura za kilogram stlačenog prirodnog plina, tako da je najniža u EU i nešto malo veća no u Srbiji. Osim ekonomskog, tu je i ekološki aspekt. Svi znamo da je Slavonski Brod opterećen emisijama štetnih plinova i ovo je naš doprinos u tom smislu. - kazao je direktor Brod Plina, Dalibor Bukvić, dipl.ing.stroj.
Vrijednost ovog projekta Brod Plina je 3,5 milijuna kuna (milijun kuna iznosili su građevinski radovi, ostalo je utrošeno na opremu), a uz novo mjerno mjesto u Ulici Trešnjica, ta investicija porasla je na ukupnih pet milijuna kuna. Sve je financirano kreditom poslovnih banaka.
- Nadamo se dobrom odazivu kupaca i brzom povratu te investicije. - zaključio je Bukvić.
Tim ljudi mjesecima je vodio brigu o tomu da punionica u konačnici ispunjava sve standarde, ali i da bude jednostavna za korištenje.
- Otvorili smo prvu samonaplatnu punionicu u Hrvatskoj. Promatramo li Europu, 900 punionica nalazi se u Njemačkoj, 1400 u Italiji. Svakodnevno raste njihov broj. Ušteda je veća od 40 posto u odnosu na vozila na konvencionalna goriva. Ekološki aspekt u ovom gradu također je veoma važan. Sva vozila Brod Plina prešla su na stlačeni prirodni plin. Projekt smo radili od lipnja prošle godine, a u svibnju 2021. završili smo izgradnju, strojarske radove te ugradnju opreme i posvetili smo se spajanju na plinski transportni sustav. Punionica radi od 0 do 24 sata, kartični je način plaćanja. Ima veliku perspektivu kada je u pitanju prometovanje ovim dijelom autoceste, ali i u gradskom prijevozu. - kazao je Krešimir Marijanović, voditelj projekta izgradnje punionice.
U tijeku je pokretanje programa za odane i vjerne korisnike te poslovne partnere. Osim odgode plaćanja, to će podrazumijevati i druge pogodnosti, poput popusta na ukupnu mjesečnu potrošnju.
- Ovo je novina i korisnici nam se slobodno mogu obratiti vezano za sve nejasnoće. - dodao je Marijanović.
Važno je, pritom, napomenuti kako punionicu ne mogu koristiti vozila koja pokreće LPG, odnosno, tekući/ukapljeni naftni plin.
- Razlika je u kemijskom sastavu. Ovdje je plin kojeg građani koriste za grijanje. On je energetski puno jači i njime je moguće preći daleko veću kilometražu. Pripremajući ovaj projekt, obratili smo pažnju i na usporedbu s konvencionalnim gorivima. U odnosu na benzin, ušteda je 40 posto, U odnosu na dizel, ušteda je 30 posto. U odnosu na LPG je 20 posto. Cijena od 7,5 kuna opravdana je jer je u kilogramima, a ne u litrama. Ovaj izloženi automobil stotinu je kilometara prešao za 22 kune. - pojasnio je Marijanović.
I dok su vozila Brod Plina već prešla na 'jeftinije gorivo', uskoro bi slavonskobrodskim ulicama putnike u gradskom prijevozu mogli prevoziti autobusi koji će također punjenje obavljati na adresi Trešnjica 7.
- Radostan sam jer smo jučer otvorili električnu punionicu u Strossmayerovoj ulici, a danas sam imao čast otvoriti i ovu punionicu na stlačeni prirodni plin. Nalazimo se uz autocestu kojom godišnje prođe više od 17,5 milijuna vozila. Veliki dio njih su kamioni koji najviše imaju razlog stremiti jeftinijoj vožnji, a to je svakako ona koja uključuje stlačeni prirodni plin. Siguran sam da ova punionica, na ovom mjestu, ima dobar prolaz jer već imamo puno upita i iz Srbije. Upravljanje samom punionicom vrlo je jednostavno, a danas smo to i demonstrirali. S obzirom na to da smo u pripremi koncesije za gradski prijevoz, sigurno će određeni broj bodova dobiti ponuđač koji ponudi autobuse sa stlačenim prirodnim plinom jer takva vozila daleko manje zagađuju okoliš u usporedbi s dizelom i benzinom. - kazao je gradonačelnik Mirko Duspara koji je prvi testirao koliko je jednostavno samostalno napuniti spremnik automobila i dovršiti plaćanje za uslugu.
U vrijeme kada cijene goriva divljaju, a cifre prikazane ispred benzinskih postaja vrtoglavo rastu, stlačeni prirodni plin itekako zvuči kao dobra alternativa.
@kresimirf nije istina...ja sam imao auto sa plinom 5god star i jedva ga prodao...prvo auto kuca hoce da ga dam za dzabe i jos 100 eur da stavim na sjedalo, preko njuskala nitko nije ni pitao....a to sto se isplati... Prikaži sve o tom bi se dalo raspravljati....ja sam imao plin i jedva sam cekao da ga se rjesim, vratio se na dizel i uzivam u kontinuitetu voznje od 1100 km i ne moram svakih 400km traziti benzinsku.
7.5 kn/kg trosi 20% više i na kraju dođeš na isto....ako nemas instalaciju onda je tu ugradnja+tehnički+ vaga i ako ne vozis preko 25tkm godisnje onda si u minusu i jos molis Boga da ti nesto na instalaciji ne rikne.... Prikaži sve Meni ode isparivac ili nesto oko njega i ode 350kn za popravak.