3947
Prikaza
3
Komentara
SLAVONSKI BROD –Početkom studenoga objavili smo članak pod naslovom Povoljno i brzo do novih 150 parkirnih mjesta u centru!? u kojem smo predložili nekoliko rješenja za povećanje parkirališnih površina u najužem središtu Slavonskoga Broda. Problematizirali smo, između ostaloga, nedostatak parkirnih mjesta za stanare tri nebodera uz Vukovarsku i Ulicu Petra Krešimira kao i potrebu za proširenjem pješačke zone u centru, na Zajčevu i Mesićevu ulicu. Naime, Gradsko vijeće Grada Slavonskog Broda je u prosincu 2019. godine usvojilo Plan urbane mobilnosti urbanog područja grada Slavonskoga Broda kojim je predviđeno proširivanje pješačkih zona u središtu grada.
U slučaju ukidanja 50-ak parkirnih mjesta iz Zajčeve (16 mjesta) i Mesićeve ulice (35 mjesta) morali bi se izgraditi novi parkirališni kapaciteti na rubu te nove pješačke zone kako bi se unutar 10 minuta hoda moglo, nakon parkiranja, doći do odredišta. Na tom tragu, Grad Slavonski Brod je krajem prošle godine najavio povećanje broja parkirnih mjesta u ulici Ante Starčevića. Riječ je o uređenju gradske parcele veličine 700 m2 u blizini Pučke kuhinje i spomenika poginuloj djeci. Tu bi se trebalo dobiti novih 20-25 mjesta za parking.
Ispod navedenoga članka SBplus-a, o izgradnji novih 150 mjesta za parkiranje, naš čitatelj sbxt ostavio je zanimljiv komentar. To je zapravo konkretan prijedlog kako u Ulici Petra Krešimira napraviti nova mjesta za parking, a nakon toga i maknuti vozila iz Zajčeve i Mesićeve ulice, čime se olakšava proširenje pješačke zone u centru Slavonskoga Broda.
- Jedna od mjera koja bi mogla donijeti ne mali broj parkirališnih mjesta u najužem središtu grada bila bi izgradnja kružnog toka na spoju Gupčeve i Široke ulice (P. Krešimira IV). Time bi se dokinuli trakovi za lijeve i desne skretače duž velikog dijela Široke i kratkog odsječka Gupčeve ulice čime bi se stvorio prostor za nova parkirališna mjesta uz rubove kolnika. Prema postojećem prometnom rješenju cijeli jedan trak Široke ulice, od Gupčeve do Trga pobjede, služi za ukras. Nakon toga Zajčeva i dio Mesićeve bi komotno mogle postati pješačka zona. – predlaže komentator sbxt.
Izgradnjom kružnoga toka, prema prijedlogu našega čitatelja, moglo bi se dobiti dvadesetak novih parkrnih mjesta u Krešimirovoj i Gupčevoj ulici koja bi se napravila uzdužno uz kolnik, kao što je sada i slučaj u Krešimirovoj ulici. Također, izgradnjom toga kružnoga toka fizički bi se moglo onemogućiti protupropisno lijevo skretanje iz Krešimirove u Zajčevu ulicu. Naime, nova uzadužna parkirna mjesta bi se mogla napraviti na sjevernoj strani kolnika, dakle uz objekte kao što su zgrada Merkadić (Elektra), pekarnica "Janković", Addiko banka, HPB te na drugoj strani Krešimirove, prema Maloj crkvi.
Neslužbeno doznajemo da gradska uprava već nekoliko godina razmatra opciju izgradnje kružnoga toka na raskrižju Gupčeve i Krešimirove ulice, za što su već bili konzultirani prometni stručnjaci, tako da prijedlog našega čitatelja uopće nije promašen. Dapače.
Možda najspornija stvar oko pretvaranja Zajčeve ulice u pješačku zonu je parking ispred i iza zgrade FINA-e, ali i to bi se možda moglo riješti novom regulacijom prometa na način da se iz Zajčeve izlazi na Krešimirovu ulicu, a ne obrnuto kao što je sada slučaj. Onda i pitanje lijevoga skretanja iz Krešimirove u Zajčevu ulicu ne bi više bila tema. U najgorem slučaju može se micanjem vozila iz navedene dvije ulice stvoriti zona smirenog prometa. Ta zona u Zakonu o sigurnosti prometa na cestama definirana je kao područje u naselju obilježeno propisanim prometnim znakom, u kojem se vozila ne smiju kretati brzinom većom od brzine hoda pješaka i u kojem je dječja igra svugdje dopuštena.
U svakom slučaju, za ovu temu, ostavljamo Gradu i prometnim stručnjacma da promišljaju nova prometna rješenja kako bi se unaprijedio izgled središta grada, ali i olakšao život njegovih stanovnika. Naime, Grad treba prvenstveno brinuti o kvaliteti života svojih građana, a potrebe onih koji u Slavonski Brod dolaze na posao ili samo u "goste" mora uvažavati kako bi se napravio održivi "suživot".
@Stipe redakcija SBPlusa je puna prometnih strucnjaka, ma ne samo prometnih nego i svih ostalih....cestivni, rijecni, građevinskih, arhitektonskih .prometni strucnjak Marušić moze poderati svoju diplomu i otici u penziju kraj ovih.
To je to. Zajebi struku. Šta će nam urbanisti kad imamo toliko stručnjaka opće prakse, forumskih komentatora, koji nesebično troše svoje slobodno vrijeme i rješavaju gradske probleme. Možda sam malo pregrub i nadobudan, ali zar ne bi bilo logično da... Prikaži sve postoji nekakav urbanistički plan i vizija, koji bi, u suradnji s prometnim stručnjacima, donijeli smjernice za uređenje makar centra grada za sljedećih desetak godina?