SLAVONSKI BROD - Gradska Ustanova za gospodarenje sportskim objektima, od 20-godišnjeg je koncesionara Brod Parkinga, početkom 2022. godine preuzela pružanje usluge komunalne djelatnosti parkiranja na uređenim javnim površinama u Slavonskom Brodu.
S tom su promjenom došle i brojne druge - poput proširenja parkirališnih zona na dijelove grada u kojima je parkiranje dotad bilo besplatno, poskupljenja parkiranja u strogom centru grada (sadašnjoj nultoj zoni), drugačijih uvjeta za povlaštene mjesečne ili godišnje karte za parkiranje.
Dakako, promjenama su jedni bili nezadovoljni, dok su drugi oduševljeno dočekali povlaštene uvjete. S prigovorom na 'nova pravila igre', javio nam se poznati slavonskobrodski poduzetnik Vladimir Vuko.
- Problem je nastao u kategoriji poduzetnika i privatnika, menadžera i zaposlenika koji žive u samom centru grada, a sjedišta svojih firmi imaju izvan njega i na korištenje u privatno vrijeme, odnosno, na 24 sata, imaju automobile koji se ne 'vode' na njih, nego na firmu. Takvi ljudi koji ne zauzimaju parkirališna mjesta u centru grada kad je najveća gužva, nego tek poslijepodne kada se vrate sa svojih radnih mjesta koja su uglavnom na periferiji grada, moraju mjesečno plaćati 500 kuna za parkiranje u blizini svojih domova. Naime, oni jesu stanari centra, ali nemaju automobil na svoje ime pa, samim time, nemaju pravo na povlaštenu kartu namijenjenu stanarima ulica i zona u kojima se naplaćuje parkiralište. - za SBplus kazao je Vuko.
Uvijek je, kaže, bio za pošteno plaćanje parkiranja, ali izdvajanje šest tisuća kuna godišnje koliko je potrebno u opisanoj situaciji, smatra pretjeranim.
- Ja im to neću dati. To može tražiti samo onaj koji je naviknuo da mu plaća sjedne prvog, a da se ni ne zapita odakle dolazi taj novac. Nama privatnicima svaka je kuna teško zarađena i tih šest tisuća kuna godišnje ogromna su cifra. Sumnjam da ijedna firma to može i želi izdvojiti za zaposlenika kojemu daje službeno vozilo na korištenje u privatne svrhe. Uvijek sam bio protiv izbjegavanja plaćanja parkiranja, protiv parkiranja na travnatim površinama i po kojekakvim prilazima (čega je danas sve više u centru grada, a nitko to ne kažnjava), svojim sam gostima uvijek sam plaćao parkiranje,... ali ovakva me odluka iznenadila. Mislim da bi trebalo nešto promijeniti. Nije problem platiti ni 50 niti stotinu kuna mjesečno, ali 500 kuna je uistinu previše. - zaključio je Vuko.
Grad Zagreb to je riješio na način da podnositelj zahtjeva za povlaštenu parkirnu kartu, kao fizička osoba, mora priložiti dokaz o prebivalištu, dokaz o registriranom vozilu na ime pravne osobe, dokaz o zaposlenju te potvrdu o korištenju službenog vozila u privatne svrhe. Stanari koji žive u zoni naplate parkiranja isto mogu učiniti i za automobile koje su unajmili (rent-a-car) ili za njih imaju ugovore o 'leasingu'.
S obzirom na to da je sredinom veljače, Gradsko vijeće Grada Slavonskog Broda usvojilo i „Zaključak o utvrđivanju prijedloga Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o organizaciji i načinu naplate komunalne usluge parkiranja na uređenim javnim površinama na području grada Slavonskog Broda", a u kojemu je ostalo da „povlaštena karta za službena vozila u iznosu od 500,00 kn/mjesečno vrijedi u svim zonama naplate parkiranja na području grada Slavonskog Broda", Grad Slavonski Brod nema namjeru bilo što naknadno mijenjati u tom pogledu. To su i danas potvrdili portalu SBplus na upit vezan uz konkretni slučaj. Stanari gradskih ulica u kojima se naplaćuje parkiranje morat će, dakle, automobile 'prepisati' na svoje ime žele li pravo na povlaštene mjesečne karte u iznosu od tek 50 kuna.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
manuela197929.03.2022. u 23:47
Neka Vuko dokaže da to što radnicima daje automobil u privatne svrhe vodi onako kako je zakonom propisano. Kao plaču u naravi. Al ne vjerujem jer bi morao platiti poreza više od 6000 kn godišnje.. Ako daje onda stvarno poštuje... Prikaži sve Hrvatske zakone i skidam kapu. Što mislite, dali im vodi to što privatno koriste automobile kao plaću u naravi? Javno je napisao da daje, zato svaka čast.
-
Vatrogasac27.03.2022. u 13:47
Zanima me kade će se riješiti problem parkiranja u Strossmayerovoj ulici. Ljudi se besplatno parkiraju uz cestu ne gledajući gdje su se parkirali pa tako staju i ispred ulaza u zgradu, staju ljudima pod prozor, parkiraju svog ljubimca i na... Prikaži sve kolni ulaz samo da ne moraju platiti parkiranje i uopće ih nije briga da li su tako parkirani nekom onemogućili slobodan izlazak ili ulazak u dvorište, garažu ili njihovo mjesto za parkiranje. Što je još gore tako parkirani smanjili su vidljivost i siguran izlazak automobila koji izlaze iz svog haustora i uključuju se u promet, tj izlaze u Strossmayerovu ulicu. Još pri tome stane autobus da pokupi putnike, pa stane dostavno vozilo i evo nepreglednosti u ulici. Mišljenja sam da treba uvesti naplatu parkinga i u Strossmayerovoj ulici i samim tim bi se izbjeglo nekontrolirano parkiranje i stvaranje gužve jer su naši ljudi takvi gledaju samo gdje je što besplatno i ne naplaćuje se a da bi oni mogli stati i otići do ljekarne, bankomata, cvjećara, staklara, pijace i tko zna gdje sve ne a da pri tome ne vode brigu da to možda smeta i stvara problem stanarima te ulice.
-
Samo_istina27.03.2022. u 09:53
U jednom gradu sam naletio na zanimljiv u siituaciju oko godisnje parkirne karte. U gradu postoje zone S(stanarska zona), 0.Zona ( strogi centar), 1. Zona i 2. Zona. Stanari, uz dokaz da su na toj adresi, placaju 317kn godisnju parkirnu... Prikaži sveu kartu i sa tom kartom mogu parkirati u zonama S,1. I 2. Zona dok za 0.zonu moraju placati 4 ili 5. Kn/sat. Napominjem da je ta tvrtka koja vrsi naplatu u sklopu gradskog komunalnog....mislim da bi i SB mogao prekopirati ovaj model uz izmjenu zona naplate ili ga malo korigirati jer 500kn je previse s obzir kakve su place u SB.
Prikaži sve komentare
-