1427
Prikaza
0
Komentara
POŽEGA - O problemu prometne povezanosti, ali i obnovi pruge na dionici Našice-Čaglin koja je zatvorena više od deset godina, SBplus je pisao već nekoliko puta. Ipak, problem nije samo željeznički prijevoz, nego i onaj autobusni.
Na taj problem tijekom prošle, pete po redu, sjednice Županijske skupštine, podsjetila je vijećnica Mirica Miljanić (SDSS).
- Opće je poznato da područja gradova Pakraca i Lipika nisu prometno povezana s Požegom kao sjedištem Požeško-slavonske županije. Ne postoji autobusna linija koja bi ujutro omogućila putovanje za Požegu i povratni autobus poslijepodne iz Požege za Pakrac i Lipik. Taj problem traje godinama i stvara stanovništvu veliki problem, a posebno kod odlaska liječniku i razne dijagnostičke pretrage požešku bolnicu. U ovim gradovima nema niti taxi službe, a ista bi bila ljudima s malim mirovinama i ostalim primanjima neprihvatljiva kao što je i plaćanje prijevoza pojedincima koji te usluge nude po cijeni od 200 kuna i više, a putni nalog za povratnu kartu iznosi 54 kuna. - kazala je vijećnica Miljanić, dodajući da je zanima na koji način i kada se planira riješiti autobusni prijevoz stanovništva s tih područja za Požegu.
Županica Požeško-slavonske županije, Antonija Jozić, ovo je pitanje smatrala vrlo važnim. Ne samo zbog neriješenog autobusnog prijevoza između Lipika, Pakraca i Požege, nego i ostalih ruralnih područja kao što je područje Čaglina gdje linije koje sada prometuju, prometuju vrlo rijetko ili nikako.
- To pitanje će se riješiti onog trenutka kada se na razini države uspostavi model javnog linijskog prijevoza. Država je osmislila model javnog linijskog prijevoza na način da se s postojećim koncesionarima koji obavljaju uslugu javnog linijskog prijevoza može sklopiti ugovor na određeno razdoblje, nakon kojeg se, sukladno Uredbi Europske komisije, mora ići na javni natječaj. - kazala je županica, dodajući kako, prema informacijama koje ima, niti jedna županija nije sklopila ugovor o javnom linijskom prijevozu. Jedan dio županija razmišlja o tome na koji način i koji model odabrati. Druge županije su već odabrale model i došle do ugovora kojeg nisu sklopile jer takvo što za sobom povlači određena financijska sredstva koja županija treba isplaćivati prijevoznicima koji bi vozili na tim linijama.
- U proračunu Republike Hrvatske osigurana su sredstva, ali oni župani koji su došli do razine sklapanja ugovora i koji su napravili dobru mrežu javnog linijskog prijevoza ne mogu sklopiti ugovore jer sredstva za subvenciju prijevoza koja ih sljeduju iz Ministarstva su manja nego sredstva koja oni moraju izdvajati. Nema podatka za našu Županiju, ali mi je poznato da je župan Osječko-baranjske županije iznio kako za njihovu županiju za navedenu namjenu nedostaje cca. 16 do 20 milijuna kuna. Zbog toga nitko ne sklapa te ugovore. Ministarstvo je reklo kako će osigurati i dodatna sredstva. Niti jedna županija, a pogotovo naša, sa svim ostalim problemima koje ima, nema sredstva da sufinancira razliku u cijeni karte. - pojašnjava županica, dodajući kako se nada da će ovaj problem u budućnosti biti riješen.