/ 51
2831
Prikaza
12
Komentara
SLAVONSKI BROD - Javno predstavljanje projekta „Izgradnja i unapređenje infrastrukture u Luci Slavonski Brod" održano je danas u prostorijama Hrvatske gospodarske komore - Županijske komore, a novinari su imali priliku i obići gradilište
Spomenuti je Projekt u svojoj punoljetnosti dočekao konačne veće pomake pa bi do lipnja 2019. trebala biti dovršena izgradnja raznih komponenata buduće riječne luke, čime će u cijelosti biti iskorištena pozicija Slavonskog Broda na plovnom putu. Luka se, naime, nalazi na granici Republike Hrvatske te Bosne i Hercegovine, na željezničkom prometnom koridoru deset te u neposrednoj blizini njegova čvorišta sa cestovnim koridorom 5C te predstavlja međunarodnu ulaznu ruku Europske unije. Samim time, Luka Brod spaja riječni, cestovni i željeznički promet što otvara brojne mogućnosti.
- Taj je dio bio i miniran i devastiran, nije bio održavan preko tri desetljeća, na tom je području bilo puno otpada. No, sve se riješilo i sada je pripremljena cijela infrastruktura. Ministar treba dati suglasnost na Ugovor o koncesiji i mislim da će to biti za par dana. Time počinje izgradnja skladišta za pretovar naftnih derivata u lučkom području, vrijednosti preko sto milijuna tona, odnosno preko milijun tona godišnje. Lučka uprava samo na pretovaru će godišnje uprihodovati preko tri milijuna kuna, a da ne govorimo o novim radnim mjestima koja će time biti otvorena. Pozvali smo ravnatelje srednjih škola i Strojarskog fakulteta da krenu u izobrazbu kadrova koji će trebati Luci. - kazao je Marijan Jurić, ravnatelj Javne ustanove Lučka uprava Slavonski Brod.
Projekt je to vrijedan gotovo 110 milijuna kuna što trenutno gradilište smješteno četiri kilometra jugoistočno od grada Slavonskog Broda, na lijevoj obali rijeke Save u Industrijskoj zoni Bjeliš, čini jednim od najskupljih i najvećih u ovom dijelu Hrvatske.
- Kada su u pitanju unutarnji plovni putevi, u zadnje je dvije godine napravljen značajan pomak. Pokrenuli smo obnovu i izgradnju Luke Osijek, radimo na plovnom putu Dunava s produžetcima na rijeke Savu i Dravu. No, posebno veseli projekt Slavonskog Broda. Danas slavimo osamnaesti rođendan ovog projekta i on konačno ide pravim tijekom. Željeznički koridor deset naslanja se na ovu Luku, tako da radimo i na razvoju te vrste prometa. Želja je da do 2030. dovršimo glavnu mrežu. Imajući u vidu da je teretni promet rijekama i željeznicama ekonomičniji od cestovnog, učinci planiranih projekata značajno će doprinijeti ukupnom gospodarskom razvoju. Modernizacija svih spomenutih prometnih puteva omogućit će značajno preusmjeravanje teretnog prometa s ceste ka ovim novim mogućnostima. - kazao je pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture, Josip Bilaver.
Predstavljanju su Projekta danas podršku svojim dolaskom iskazali i zamjenici gradonačelnika te župana, Hrvoje Andrić i Stjepan Bošnjaković.
- Nakon dugog niza godina, ovaj iznimno značajan projekt, u svojoj je izvedbenoj fazi. Mnogi projekti koji su posljednje desetljeće spominjani kao važni za razvoj Brodsko-posavske županije, zadnjih godina ipak oživljavaju. To je, primjerice, Projekt navodnjavanja Orubica, ali i ovaj projekt izgradnje Luke. Puno je tu truda trebalo uložiti i veliki broj dozvola i dokumentacije pripremiti kako bi projekt bio realiziran. Sad je to najveće gradilište u Brodsko-posavskoj županiji i svakako se radi o jednom od strateških projekata za razvoj Županije. - kazao je zamjenik župana, Stjepan Bošnjaković.
Lučko područje proteže se na 900 tisuća metara kvadratnih i podijeljeno je u dvije zone - operativni i gospodarski dio Luke. Prvi pokriva površinu od 50 tisuća kvadratnih metara, što je i predmet Projekta izgradnje i unapređenja infrastrukture Luke Brod, a dosad je već izgrađen jedan dio Luke - vez broj tri odnosno vertikalna obala dužine 120 metara i tu je prvi puta omogućena prava povezanost riječnog prometa sa željeznicom i cestom jer do tog dijela Luke vodi i pruga. Kako izgleda to veliko gradilište, saznajte u galeriji fotografija.
Uvijek sam držao kako je dr. Samardžić jedan umjeren I pošten čovjek, no okružen je pobočnicima koje nije htio I koje sam nikada ne bi odabrao. Okružen je I korumpiranim stranačkim kolegama I nadri stručnjacima koji ga krivo informiraju o... Prikaži sve gospodarstvu o kojemu on sam previše ne zna. Dr. Samardžiću, vrijeme je da reagirate i raskrinkate tu bagru. Luka Brod je idealan primjer na kojemu možete pokazati da niste samo figura na koncima koje povlače ljudi iz sjene- 18 godina se bjesomučno baca novac poreznih obveznika na projekt koji uz dosadašnju ekipu nikada neće postati profitabilan i financijski održiv. Na stranu ekološke dvojbe koje nosi sa sobom. Nesposobni Jurić će dočekati mirovinu, a od svega toga neće biti ništa. kao bačen novac treba uračunati i novac iz europskih fondova koji je također uzet od hrvatskih poreznih obveznika za uplatu EU članarine. Nadam se da vi ne znate sve detalje i ne sudjelujete u ovoj beskonačnoj pljački, goroj od svojedobnih Obrovaca. Dr. Samardžiću, vrijeme je da reagirate u ime građana Slavonskog Broda!
Samo jedno podsjećanje "u Spačvi je napravljen veliki željeznički terminal za utovar kamiona na željezničke vagone" broj kamiona koji je utovaren na vagone je smiješan vjerojatno se može nabrojati na prste obje ruke i sada ekipa gradi pretovarni terminal 100... Prikaži sve km u unutrašnjosti! Još jedno podsjećanje u Sisku je postojala državna tvrtka koja se zvala Hidroput sa jakim brodovima koji nisu mogli urediti plovni put i ova ekipa misli da će to napraviti par privatnika sa čamcima! Koliki je pretovar Luke Brod, ali bez šljunka koji se uvozi iz BiH, ali koji se kopa u Savi ?
Očito ne misle ništa konkretno raditi sljedećih 3-5 godina ako čekaju da srednje i fakulteti školuju kadar za njih. Vjerojatno je izuzetno jednostavno na brzaka oformiti smjer u srednjoj tehničar za pretovar ili na fakultetu smjer inženjer za kontejnere. Kakve... Prikaži sve budaletine. I nije ih ni malo sram bubetati takve gluposti.