4012
Prikaza
6
Komentara
SLAVONSKI BROD - Nakon nešto više od 18 mjeseci od početka izgradnje, 4. prosinca prošle godine u novoizgrađeni autobusni kolodvor u Slavonskom Brodu ušao je prvi autobus. Investicijom Grada Slavonskog Broda, vrijednom 27 milijuna kuna, na površini od 6.000 m2, izgrađen je moderan objekt sa 14 perona (dva više nego stari kolodvor).
Autobusni kolodvor u Slavonskom Brodu jedan je od tri najfrekventnija u Hrvatskoj, a gradonačelnik Mirko Duspara, u svibnju 2020. godine na potpisu ugovora za izvođaćem, izgradnju novog kolodvora proglasio je projektom desetljeća.
Izgrađeni kolodvor sastoji se od tri cjeline od kojih svaka ima pristupnu rampu za osobe s invaliditetom. U istočnom dijelu zgrade kolodvora smještena je prodaja karata s čekaonicama, sanitarnim čvorovima, garderobom i uredima. U središnjem dijelu nalazi se prostor za caffe bar s pripadajućim sanitarnim čvorovima, a u zapadnom dijelu kolodvora predviđena je pekarnica, mjenjačnica i kiosk. Trenutno je u funkciji samo jedna cjelina kolodvora, ona istočna, dok je za ostale dvije u tijeku opremanje.
Slavonski Brod je dobio jedan od najljepših kolodvora u Hrvatskoj
Na novom kolodvoru izgrađena je i punionica za električna vozila, a napravljen je i prvi podzemni spremnik za kontejnere sa otpadom u Slavonskom Brodu. Uređen je prostor za taxi vozila te nekoliko parkirnih mjesta koja su namijenjena za osobne automobile građana koji koriste usluge autobusnog kolodvora.
Ranije smo pisali i o određenim nedostatcima koji su primijećeni na novom autobusnom kolodvoru, a u narednim danima pisati ćemo o onim do sada neprimjećenim. Kao na primjer o gradskom besplatnom parkingu u blizini kolodvora ili o autobusima gradskog prijevoza parkiranim na novom autobusnom kolodvoru.
No bez obzira na (ne)uočene probleme sa novom građevinom, izgradnjom možda i najljepšeg autobusnog kolodvora u Hrvatskoj, Slavonski Brod je dobio arhitektonsko rješenje kojim je unaprijeđen izgled centra grada, a trgovačko poduzeće Komunalac d.o.o. dobilo je moderan objekt koji će omogućiti toj gradskoj tvrtci još uspješnije upravljanje Radnom jedinicom "Autobusni kolodvor" i posljedično još veće prihode.
Nije bilo dogovora oko staroga kolodvora, jer za dogovor je potrebno troje
Prije izgradnje novoga objekta, Grad Slavonski Brod je razmatrao mogućnost rekonstrukcije stare zgrade autobusnog kolodvora koja je nekada bila u potpunom vlasništvu slavonskobrodskog Komunalca, međutim devedesetih godina prošlog stoljeća dvije trećine vlasništva pripalo je privatnim tvrtkama. O (ne)mogućnosti dogovora sa drugim vlasnicima zgrade staroga autobusnog kolodvora govorio je gradonačelnik Duspara prilikom potpisivanja ugovora za izgradnju novoga kolodvora.
- Posljednjih dvadesetak i više godina promijenila se vlasnička struktura jer je on nekada građen kao jedinstven objekt koji je nakon rata dijelom privatiziran. Neki vlasnici su u stečaju, pa je s njima bilo teško dogovoriti obnovu, zbog toga smo odlučili da je idealno graditi novi dio kolodvora južno od postojećeg uz samu Svačićevu, gdje će se on izuzetno dobro uklopiti u okruženje. Pojedini imovinsko-pravni odnosi na starom kolodvoru nisu riješeni godinama, pa neki lokali imaju više vlasnika, ili su vlasnici firme koje su godinama u stečaju, tako da ćemo vidjeti što će biti sa svim postojećim sadržajima i hoće li opstati.- rekao je u svibnju 2020. Mirko Duspara.
Prema Geoportalu, stari autobusni kolodvor podijeljen je danas na tri čestice (nekretnine), a zemljišne knjige otkrivaju kako je vlasnik jedne nekretnine TD Komunalac, a druge dvije nekretine su u posjedu privatnih vlasnika. Komunalac ima konkretno 496 m2, jedan privatni vlasnik 646 m2, a drugi privatni vlasnik posjeduje 497 m2.
Komunalac i/ili Grad imaju više mogućnosti za stari objekt kolodvora
I na priloženim fotografija je vidljivo kako stari objekt kolodvora (1/3 zgrade) vapi za rekonstrukcijom kojom bi se zamijenio krov, izvršilo unutarnje uređenje prostora te napravila potpuna energetska obnova fasade. U slučaju da se objekt želi zadržati, a ne srušiti.
Bez obzira na trenutno stanje, stari kolodvor (1/3) ima svoju vrijednost jer nekretnina od skoro 500 m2 u centru grada sigurno može pronaći najmoprimca, dakako nakon preuređenja. Pod pretpostavkom da Komunalac kao vlasnik ili Grad kao osnivač Komunalca žele komercijalizirati svoj prostor na tržištu nekretnina.
Pored klasičnog iznajmljivanja, postoje još neke mogućnosti za iskorištavanje navedenog prostora. Obzirom da Grad ulaže značajna sredstva za povećanje biciklističke infrastrukture, potrebno je u Slavonskom Brodu, osim biciklističkih staza, osigurati i parkirališta za bickle, kao i zatvorena spremišta. Zbog svoje lokacije, prostor staroga autobusnog kolodvora idelan je za centralno gradsko spremište za bicikle. Naime, osim blizine autobusnog i željezničkog kolodvora, stari objekt aut. kolodvora je udaljen unutar 10 minuta hoda od brojnih institucija u centru Slavonskog Broda (Mirovinsko, Gimnazija, Porezna, Centar za socijalnu skrb, HZZO, Sud itd.), pa bi i njihovi zaposlenici mogli u spremištu ostaviti svoj bickl tijekom radnog dana.
Ova nekretnina u centru grada može se iskorisititi i za potrebe poslovanja samoga Komunalca ili Grada, pa bi se tu mogli izmjestiti i neki od gradskih ureda ili gradskih ustanova. Također, prostor se može iskorititi i za potrebe više udruga građana.
Koju će svrhu stari kolodvor na kraju dobiti nije nam poznato, ali znamo da ako vlasnici ne budu vodili brigu o svojoj imovini onda će i novi kolodvor ostati u sjeni potencijalnog novog "rugla u centru grada".
D.Z. samo ti radi svoj posao, ostavi se arhitektonsko-urbanističkih funkcionalnih ideja...