3107
Prikaza
3
Komentara
SLAVONSKI BROD – Zbog aktualnog nedostatka parkirnih mjesta u najužem središtu Slavonskoga Broda te u kontekstu planiranih proširenja gradskih pješačkih zona u centru, početkom studenoga prošle godine objavili smo članak u kojem smo donijeli nekoliko prijedloga za povećavanje gradskih parkirališnih kapaciteta. Naveli smo kako je realizacijom naših prijedloga moguće dobiti oko 150 novih mjesta za parking, a za čiju je izgradnju potrebno uložiti 7-10 puta manje novca nego za podzemnu garažu.
Nedavno smo doznali kako se uz stari granični prijelaz u Slavonskom Brodu, uz savski most, nalazi gradsko zemljište na kojem je Planom uređenja "Povijesne i urbanističke cjeline s gradskom tvrđavom" predviđena izgradnja parkirališta. Riječ je o više gradskih čestica koje bi objedinjavanjem zbog izgradnje parkirališta, uvažavajući konfiguraciju terena, mogle biti povezane u jednu cjelinu od oko 6.000 m2. Iako se parcele nalaze u obuhvatu Tvrđave Brod i podliježu konzervatorskom nadzoru, zbog ranije definirane namjene korištenja (P) ne bi trebalo biti zapreka u izgradnji parkinga. Ovom opcijom povećava se za gradsku upravu izbor rješenja kojima bi proširili parkirališne kapacitete.
Zemljište, kod savskog mosta, u gradskom prostornom planu već je namijenjeno za izgradnju parkirališta
Na gradskom zemljištu nalazi se i stari industrijski dimnjak koji nema više nikakvu funkciju, ali je prostim okom vidljivo da se nalazi blizu mosta i postavlja se pitanje je li taj dimnjak potencijalna opasnost za sam savski most, kao i za sudionike u prometu na cesti ispod mosta. U slučaju izgradnje novoga parkirališta na ovoj lokaciji, taj stari dimnjak bi mogao postati opasnost za vozila i putnike koji će u budućnosti koristiti novi parking. Posebice u svjetlu potresa koji su zadesili Hrvatsku 2020. godine i starih dimnjaka koji su napravili ogromne štete u Zagrebu. Zato, ako ne postoji neka zakonska prepreka, taj stari dimnjak bi trebalo ukloniti.
Potencijalno parkiralište kod mosta moglo bi imati oko 5.700 m2 i ako ga usporedimo sa novoizgrađenim parkingom u Strossmayerovoj ulici u Slavonskom Brodu, koje ima 105 parking mjesta (na 2.760 m2), onda je za očekivati da bi centar grada mogao dobiti značajnu lokaciju za parkiranje 150 do 200 vozila.
Sama lokacija je, prema Geoportalu, od Kazališno-koncertne dvorane "Ivane Brlić Mažuranić" udaljena oko 450 m, a od Korza oko 700 m. Zbog konfiguracje terena na južnom pojasu Tvrđave Brod, koji se nadovezuje na kolnik ulice Stjepana Radića, izgradnja pješačke staze do raskrižja Vukovarske i Šetališta Braće Radić i nije tako jednostavna. Međutim, možda čak nije niti potrebno raditi novu stazu uz kolnik Radićeve, već se može za potrebe novoga parkirališta koristiti i šetnicu uz Savu na novoizgrađenoj obaloutvrdi.
Obzirom da se šetnica u svojoj najvišoj koti, u blizini mosta, spaja sa kolnikom Radićeve, moguće je napraviti pješački prijelaz od novoga parkinga do početka šetnice, pa bi tako pristup šetnici bio omogućen i osobama koje su u invalidskim kolicima. Ta udaljenost (parking-savska šetnica-Korzo) bi bila malo duža nego što je komunikacija preko novoizgrađene pješačke staze uz kolnik Radićeve, ali to je zanemarivo ako bi posljedica izgradnje novoga parkirališta bilo povećanje parkirališnih kapaciteta u centru Slavonskog Broda za 50 do 70 posto.
Naime, već smo pisali kako u Slavonskom Brodu na prostoru od oko 47.000 m2, koji je okružen na zapadu Vukovarskom ulicom, na jugu Šetalištem braće Radić, na sjeveru ulicom Petra Krešimira te na istoku Trgom Ivane Brlić Mažuranić, danas postoji oko 250 parkirnih mjesta. Tome broju možemo pridodati i 15 mjesta na ulazu u Tvrđavu te šezdesetak parkirnih mjesta uz zgradu uprave Brodsko-posavske županije. Ukupno je to oko 320 mjesta za parking koja ne mogu zadovoljiti potrebe vlasnika 250 stanova u tri nebodera uz Korzo te svih ostalih (zaposleni, gosti ugostiteljskih objekata, kupci u trgovinama, korisnici usluga Županije, Grada, Knjižnice, KKD-a "IBM", Sveučilišta itd.) koji vozilima dolaze u centar centra Slavonskoga Broda.
Kao što smo prikazali u ranije objavljenom članku, naša snimka pokazuje kako je od mosta do južnog ulaza u KKD "IBM" (620 m), šetnicom uz Savu, potrebno pješačiti oko tri i pol minute, a do Korza (750 m) oko pet i pol minuta. Ta komunikacija, od novoga parkinga kod mosta, prema ove dvije lokacije (KKD, Korzo) je kraća nego što je to slučaj sa komunikacijom (pješice) od parkinga kod Doma zdravlja do tih dviju točki u centru grada. Konkretno od parkinga kod Doma zdravlja, kroz Tvrđavu, do caffe bara "Navigator" potrebno je oko devet minuta šetnje (oko 900 m), a do glavnog ulaza u KKD treba prijeći udaljenost od oko 780 metara.
Vezano za cijenu izgradnje potencijalnog parkirališta kod savskog mosta, usporedbe radi, podsjećamo kako je novi parking u Stossmayerovoj ulici plaćen oko 1,5 milijuna kuna (za 105 mjesta) na površini od 2.700 m2, pa bi nova gradska investicija u proširenje parkirališnih kapaciteta (150-200 mjesta), obzirom na rast cijena u građevini, mogla iznositi od 2,5 do 3 milijuna kuna. To nije malo novaca, ali je ipak desetak puta manje od izgradnje podzemne garaže u centru grada, sa istim brojem parking mjesta
U centru Slavonskog Broda potrebno je i parkiralište za autobuse
Prije pet dana objavili smo članak u kojem smo spomenuli kako u blizini KKD „IBM" nedostaju najmanje dva parkirna mjesta za velike autobuse. Naime, dolazak organiziranih grupa koje prevoze autobusi u KKD do sada je, u pravilu, realiziran na dva načina. U većini slučajeva, autobusi bi ulazili na parkiralište koje s nalazi sa sjeverne strane dvorane (uz veliku livadu) te bi na tom mjestu i ostavljali putnike, a potom vožnjom unatrag izlazili na Vukovarsku ulicu. Potom bi autobus odlazio na neku od lokacija u gradu (npr. na parking kod Doma zdravlja ili kod Dvorane „Vijuš") gdje bi vozači čekali završetak programa zbog kojeg su putnike i dovezli u Slavonski Brod. Drugi način je zaustavljanje autobusa na kolniku kod južnog pristupa platou KKD-a, uslijed čega bi dolazilo do otežanog prometovanja ostalih vozila na Šetalištu braće Radić.
Navedeni načini prijevoza putnika uglavnom su primjenjivani kada se radilo o jednom ili dva autobusa. Neki će reći kako to i nije neki osobiti problem jer „ionako nema puno grupa koje autobusima organizirano dolaze u centar Slavonskog Broda". Koliko organiziranih grupa dolazi u središte grada godišnje, mjesečno, tjedno i dnevno nije nam poznato, ali znamo da organiziranog parkirališta ili mjesta za prihvat primjerice 10 autobusa sa 500 učenika iz više općina Brodsko-posavske županije koji bi išli na neku kazališnu predstavu u KKD „IBM" nema u krugu od 800 m od te dvorane. I organizirani dolazak samo pet autobusa u centar grada, gdje postoji kronični nedostatak parkirnih mjesta za osobna vozila, stvara probleme u prometu, što se prvenstveno odnosi i na sigurnost.
Stoga, izgradnja novoga parkirališta na gradskoj parceli uz savski most, koje bi sadržavalo 150-200 novih parking mjesta za osobna vozila, kao i 5-10 mjesta za autobuse, značajno bi unaprijedilo prometnu infrastrukturu u Slavonskom Brodu. Takav veliki parking bi olakšao i grupne dolaske u centar grada te omogućio odgovornima za turistički razvoj Slavonskog Broda da osmišljavaju nove projekte kojima bi poboljšali ne samo kulturnu ponudu, već i doprinijeli bržem razvoju gospodarstva (ugostiteljstva, trgovine, hotelijerstva…).
Srusiti robnu kucu Vesna i ovisi o dubini posrojece kanalizacije napraviti dvije ili tri razine ispod zemlje i tri razine iznad zemlje i problem rjesen. Jednim udarcem dvije muhe, ruglo si maknuo iz srca grada, a dobio si toliko zeljeni... Prikaži sve parking sa par stotina, a mozda i tisucu parkirnih mjesta. Zasto dirati zelenilo na mjestu koje ste Vi strucnjaci predlozili, ne treba bas sve u centru grada asfaltirati.