4185
Prikaza
3
Komentara
SLAVONSKI BROD – Prometna infrastruktura u Slavonskom Brodu je zadnjih desetak godina značajno unaprijeđena. Hrvatske ceste su uložile preko 120 milijuna kuna u izgradnju podvožnjaka u Osječkoj ulici, u aveniju u Svačićevoj, u kružne tokove (Naselje A. Hebranga-Zrinska, Svačićeva-Gupčeva, Svačićeva-H. Lucića, Vukovarska-Svačićeva, Sjeverna vezna cesta-Osječka, …), u rekonstrukciju Ulice Bože Milanovića, u rekonstrukciju Sjeverne vezne ceste itd.
Hrvatske željeznice rekonstruirale su željeznički kolodvor u Slavonskom Brodu za 18 milijuna kuna, a Vlada RH je sanirala ulice u centru grada koje su bile oštećene nakon visokog vodostaja rijeke Save u svibnju 2014. godine.
Grad Slavonski Brod svake godine ulaže sredstva iz svoga proračuna u izgradnju novih pješačkih i biciklističkih staza te u asfaltiranje gradskih ulica, a od nedavno i u povećanje parkirališnih kapaciteta. Grad trenutno privodi kraju ulaganje (od 21 milijun kuna) iz EU fondova u izgradnju 16,5 km nove biciklističke infrastrukture kao i izgradnju 27 milijuna kn vrijednog novoga autobusnog kolodvora.
Sve navedeno govori u prilog činjenici kako je Slavonski Brod, u prethodnom periodu, znatno poboljšao svoju prometnu infrastrukturu, što je doprinijelo većoj sigurnosti, kao i boljoj protočnosti, u prometu.
Grad skrbi o više od 400 gradskih ulica među kojima je mnogo onih koje zahtijevaju uređenje ili rekonstrukciju, ali i potencijalnu preregulaciju prometa te nova prometna rješenja. To se posebice odnosi na centar Slavonskoga Broda u kojemu veći broj ulica (Gupčeva, Strossmayerova, Skaličina, Zajčeva, Mesićeva, Starčevićeva itd.) treba „novo ruho".
Veliko parkralište iza Doma zdravlja na Plavom polju je mrtav kapital
Nedavno su završeni radovi na izgradnji biciklističkih staza u Borovskoj i Ulici Hanibala Lucića što je te dvije ulice uvelo u gradsku mrežu (od 60 kilometara) biciklističke infrastrukture. Stotinjak metara jugoistočno od raskrižja Borovske i Lucićeve ulice nalazi se najveće parkiralište u vlasništvu Grada Slavonskog Broda. Naime, riječ je o parkiralištu koje se nalazi između Doma zdravlja i sjevernog ulaza u Tvrđavu Brod te je vrlo malo prometno iskorišteno.
SBplus je ranije pisao o prometnim gužvama koje se stvaraju ispred gradskog vrtića „Pčelica" i Osnovne škole „Hugo Badalić", unatoč činjenici kako se u blizini (na 50-100 m) nalazi ogroman parking koji može primiti više od 300 osobnih vozila. Posljedice tih gužvi najviše trpe stanari slavonskobrodskog Naselja Plavo polje jer roditelji koji dovoze ili odvoze djecu svojim automobilima često se nepropisno zaustavljaju u neposrednoj blizini škole i vrtića, pa tim zaustavljanjem na "pet minuta" blokiraju prolaz stanarima okolnih ulica.
Obzirom da je Borovska dvosmjerna i relativno uska ulica, pa ne ostavlja prostora za izgradnju novih parking mjesta, postavljamo pitanje kako bolje iskoristiti veliko parkiralište između Doma zdravlja i sjevernog ulaza u Tvrđavu Brod. Ali propitujemo i mogućnost izgradnje novih parkirnih mjesta sa istočne i zapadne strane ceste koja vodi prema navedenom parkingu iz Borovske ulice.
Kružni tok bi poboljšao prometnu infrastrukturu na Plavom polju?!
Kao prilog raspravi o načinu poboljšanja prometne infrastrukture u gradskom Naselju Plavo polje, što potencijalno uključuje i bolju iskoristivost tamošnjih parkirnih mjesta, predlažemo Gradu Slavonskom Brodu da uzme u obzir i mogućnost izgradnje kružnoga tok na raskrižju Borovske ulice i Ulice Hanibala Lucića kao i izgradnju ceste od toga kružnog toka do velikog parkirališta iza Doma zdravlja. Na naslovnoj fotografiji vidljiva je i naša skica tog potencijalnog rješenja koje uključuje i novu regulaciju prometa. Nova regulacija bi bila postavljena na način da više ne bi bilo moguće iz pravca velikog parkirališta na Borovsku skrenuti ulijevo, već bi bio obvezan smjer na desno. Također ne bi bilo moguće iz Borovske (između vrtića i škole) ući na parking.
Veća iskoristivost parkinga iza Doma zdravlja možda bi se mogla postići i izgradnjom pješačkih staza s ciljem bolje povezanosti velikoga parkrališta sa Borovskom i Vukovarskom ulicom. Jedna bi pješačka staza mogla biti izgrađena između vrtića i Doma zdravlja (poveznica parking-Borovska), a druga staza bi mogla ići od velikog parkirališta do SRC „Klasije" (južnom stranom OŠ „Hugo Badalić"). Dvije pješačke staze bi mogle zamijeniti utabane staze na zelenim površinama sa sjeverne strane Tvrđave Brod. Jedna pješačka staza bi išla od velikog parkirališta prema graničnom prijelazu, a druga od velikog parkirališta prema Borovskoj (sa južne strane vrtića).
Nije nam poznato bi li ovi prijedlozi došli u „sukob" sa gradskim projektom pod nazivom „Botanički vrt u Tvrđavi Brod", ali znamo da bez suglasnosti konzervatora ništa od navedenoga nije moguće realizirati. A vjerojatno bez odobrenja konzervatora nije moguće niti krenuti u projekt rekonstrukcije navedenog velikog parkirališta između Tvrđave i Doma zdravlja.
Nije nevažno reći da naš prijedlog za bolju iskoristivost najvećeg gradskog parkirališta podrazumijeva da i nakon rekonstrukcije parkiralište ostane besplatno kako bi i to bio jedan od motiva za učestalije korištenje.
Sve fotografije i videozapisi su napravljeni u subotu 22. kolovoza 2021. kada je dio građana ostavio svoja vozila na parkiralištu iza Doma zdravlja na Plavom polju i pješice, preko graničnog prijelaza, otišao u Bosanski Brod.
Kružni tok samo distribuira zagušenje ravnopravnije u odnosu na sustave ulica s pravom prvenstva - sporedne ulice. Napravili smo to da je propusnost podjednaka za te ulice, tako da su sporedne ulice praznije, a glavne ulice zagušenije. Prije si mogao... Prikaži sve planirati rutu kako bi išao kroz glavne ulice, a sad to više nema smisla. Prometnice imaju svoj kapacitet i on se neće povećati samo uvođenjem semafora ili kružnog toka ili podvožnjaka / nadvožnjaka. S ovim sustavima samo reguliraš tko će više, a tko manje čekati. Prije si se trebao oteliti da sa Hebranga uđeš u Osječku. Sada je to puno lakše, ali je zato više čekanja na Osječkoj. Brodske su prometnice potkapacitirane za špice i praznike i to nikakvi kružni tokovi neće promijeniti. Ono što će se promijeniti je samo debljina nečije lisnice.
Nama na Jelasu bas manjka zagadjenja od strane automobila. Nije nam dovoljno od granicnog prijelaza, koloseuma i uskoro otvorene rafinerije. Sad jos jednu cestu preko livade pa da slucajno ne budemo drugi u EU po zagadjenju vec prvi. Izmjestite granicni... Prikaži sve prijelaz i odvedite promet iz grada!