6214
Prikaza
2
Komentara
SLAVONSKI BROD - Nenad Jagodić, Brođanima poznatiji i kao Jago, početkom siječnja izabran je za člana Upravnog odbora Hrvatskog motociklističkog saveza (dalje u tekstu: HMS), krovne organizacije tog sporta u Lijepoj Našoj. Na taj način Slavonski je Brod, kao grad dobro poznat motociklistima, dobio svog čovjeka na iznimno visokoj i važnoj poziciji kada je motociklizam u pitanju.
Što to konkretno znači, kako za njega, tako i za slavonskobrodski motociklizam, imali smo priliku upitati ga danas. Najprije nam je otkrio kako je tekao postupak imenovanja.
- Prošle godine početkom listopada najprije sam, kao aktivni sportaš i prvak države, izabran za prvog čovjeka svoje discipline. Bio sam zastupnik u Skupštini HMS-a ispred stotinjak vozača u mojoj kategoriji - cestovne motoutrke oldtimeri. Svaka druga disciplina također ima svoje predstavnike, a predsjednici komisija različitih disciplina izabrali su mene u Skupštinu Saveza za predstavnika svih vozača, kojih je oko pet stotina u različitim disciplinama. Nakon toga, početkom ove godine, uslijedili su redovni izbori i na Skupštini održanoj elektronskim putem, jednoglasno sam izabran za jednog od pet članova Upravnog odbora HMS-a. Moram se zahvaliti članovima Skupštine, a to su uglavnom predstavnici klubova, koji su me izabrali na tu visoku funkciju. Drago mi je da u tom novom sazivu imamo jednu etabliranu ekipu stručnjaka i ljudi koji su bili ili su još uvijek uspješni i kao natjecatelji i kao organizatori. Nadam se da ćemo u novom četverogodišnjem mandatu uspjeti napraviti nešto više, kvalitetnije i bolje - kako u tehničkom, tako i u operativnom smislu i boljem promicanju motosporta u Hrvatskoj i izvan nje. Važno nam je da Hrvatska sa ozbiljnijim rezultatima izađe i na međunarodnu scenu. - za SBplus kazao je Nenad Jagodić koji je dvostruki državni prvak u cestovnom motociklizmu.
Iako je ljeti Slavonski Brod prepun motora, malo je vozača koji su profesionalci u motociklizmu. Financijska zahtjevnost prvi je razlog što brodske sudionike u utrkama možemo nabrojati na prste jedne ruke.
- Slavonski Brod jedan je od većih gradova u Hrvatskoj pa ne čudi duga povijest motociklizma. U novije vrijeme imamo i ozbiljne sportske rezultate. Samo moj klub ima sada i prvaka države i viceprvaka države i čovjeka koji je treći u jednoj vrlo oštroj konkurenciji u klasi Supersport 600. Mi tu priču nastavljamo i u ovoj godini i to ne samo sa istim brojem ljudi, nego i s povećanim timom. Nadamo se da ćemo ponovno polučiti neke ozbiljne rezultate, mada se radi o opasnom sportu u kojem je nezahvalno davati predviđanja, s obzirom na moguće kvarove i ozljede koji svakoga mogu unazaditi u rezultatima. Radi se o vrlo skupom sportu pa (polu)profesionalnih licenciranih vozača utrka u Slavonskom Brodu nema puno. Prošle sezone bili smo nas trojica, ove će taj broj možda biti nešto veći. Vozači prvenstveno moraju jako puno samostalno ulagati u vozilo i opremu. Sponzore je jako teško pronaći. - dodao je Jagodić.
Zaljubljenike u miris guma i utrke prepune adrenalina najviše zanima kako će tekuća godina izgledati kada su u pitanju utrke. Mada koronavirus i dalje prijeti zabranama i epidemiološkim mjerama, najave su optimistične - barem za kolovoz u Slavonskom Brodu.
- Stvari su maglovite. Ono što je dobro i što se sada već zna je to da kalendar, koji se već slaže i za petnaestak dana bi trebali biti poznati prvi detalji, pokazuje kako je Slavonski Brod ponovno dobio utrku. To znači da smo dobili siguran termin za bodovnu utrku Međunarodnog otvorenog prvenstva države. To je utrka u kojoj bi moglo nastupiti stotinu ili više vozača, ovisno o tomu koliko će ih zbog koronavirusa moći doći u Slavonski Brod iz susjednih zemalja. Što se tiče ostalih utrka, nadam se da će ih biti. Nitko od nas nije mogao predvidjeti što će se događati s epidemiološkom situacijom. Prošle smo godine od zamišljenih deset utrka, odvozili njih osam. Otpali su Slavonski Brod i utrka u Sloveniji - dakle, dvije od četiri gradske utrke. Brodska utrka je otkazana jer je lokalni Stožer civilne zaštite procijenio da je tako sigurnije. Tim ljudi koji je sa mnom organizirao utrku s tim se mišljenjem Stožera složio. Sve što smo planirali tada, napravit ćemo u ovoj godini. Termin ćemo sigurno dobiti, samo je pitanje kad. Onaj u lipnju nije izgledan jer ne želimo praviti utrku bez gledatelja. To je svojevrsna atrakcija, nije smisao da mi vozimo samo zbog sebe. Nadam se da će situacija, što zbog očekivane veće procijepljenosti, što zbog ljetnog slabljenja virusa, biti takva da će utrka uz tisuće gledatelja moći biti održana u kolovozu. - mišljenja je Jagodić.
Brođanin u vrhu HMS-a već ima pregršt ideja i nada se kako će barem neke od njih uspjeti ostvariti. Cilj mu je malim koracima unaprijediti motociklizam u Hrvatskoj.
- Nadam se da ću, s ove pozicije, kao jedan od petorice koji, uz predsjednika i dopredsjednika, vode HMS, moći raditi na tome da neke stvari poboljšam. Ništa ne ide preko noći, ali ono što je definitivno jest to da Hrvatskoj, uz Grobnik koji je preopterećen, nedostaje još jedna staza. To je složen projekt i velik zalogaj, ali nije nemoguć. Ta bi se ideja možda uklopila i u europske fondove ako bi na prvom mjestu bio sigurnosni aspekt. Bitno je da mlade ljude željne adrenalina maknemo sa cesta i iz prometa, a dopustimo im da u donekle kontroliranim uvjetima testiraju svoja vozila i mogućnosti. Slavonija bi bila idealna za takvu stazu, a donijela bi tom ekonomski slabo razvijenom dijelu Hrvatske, jako puno. - otkriva strastveni motociklist kojemu ni godine nisu predstavljale problem da se ponovno aktivira u profesionalnom motociklizmu.
Slavonski Brod i okolicu vidi kao izvrsnu poziciju za jednu takvu stazu.
- Brodu gravitira jako veliki broj ljudi koji bi bili zainteresirani za takvu stazu. Kod automoto sporta (jer su i automobili veliki dio tog sportskog kolača, adrenalinskog i oktanskog), motodromi su sami po sebi ekonomski isplativi. Bazeni ili sportske dvorane često su teret lokalnim zajednicama, u smislu isisavanja velikih sredstava iz proračuna. U automoto sportu, svatko tko dolazi na stazu to jako dobro plaća pa je tako svaka staza sama po sebi financijski pozitivna. Najam Grobnika za vikend košta oko 25 tisuća eura. Jedan dan, recimo najjeftiniji u tjednu, je oko sedam tisuća eura. Komparacije radi, u Češkoj je vikend 150 tisuća eura, u Mađarskoj 70 tisuća eura, a u Italiji 250 ili 270 tisuća eura iznosi najam za jedan dan. To mogu platiti samo timovi i promotori ozbiljnih natjecanja, za klubove i pojedince to je nemoguće. Upravo bi zato bilo isplativo napraviti stazu koja bi bila prihvatljiva i pristupačna većem broju ljudi. - pojašnjava.
Za svog sina i sve mlade kojima je prag željene doze adrenalina daleko viši nego kod ostalih ljudi, želi sigurnije uvjete uživanja u brzinama.
- Motocikli novije generacije od tisuću kubika, imaju preko dvjesto konja. To su motocikli koji debelo prelaze 300 kilometara na sat. Voziti ih po gradu je suludo, bez svrhe i neiskoristivo. Na zapadu je to davno riješeno na način da oni, osim velikih staza, često imaju i male staze (dužine oko 2,5 kilometra) koje su u privatnim rukama i koje su savršeno tehnički napravljene, a istovremeno su financijski dostupne 'običnom' čovjeku. Takva bi upravo mogla biti i ta buduća staza u Slavoniji koja bi, zasigurno, privlačila mnoge. - zaključuje.
Uz Brođanina koji je, u svakom smislu, u vrhu hrvatskog motociklizma, nije iluzorno nadati se puno boljoj 2021. godini kada su u pitanju manifestacije vezane za motociklizam i ljubitelje motora.
Teško je očekivati od udruga, sportskih društava, poduzetnika da sami odrade takav projekt. Za to baš treba grad, od zemljišta, dozvola, papirologije i ostalog što će navedeni teško sami izgurati. Vjerujem da ima smisla, možda bi trebalo napraviti i nekakvu... Prikaži sve studiju isplativosti ili elaborat, samo nemojte to opet dati deloitu i sličnim lažovima da to radi. Možda ne treba ciljati na Brod, možda treba probati u nekoj od susjednih općina, koje imaju agilne, mlade i sposobne načelnike i dosta praznog prostora?