SLAVONSKI BROD - Tri osobe izgubile su život u sinoćnjem strašnom sudaru vlakova u naselju Rajić između Novske i Okučana, piše Jutarnji list čiji članak u cijelosti prenosimo. Među njima je i strojovođa s 33 godine staža, gotovo pred mirovinom, Mario Gusak.
Upravo on Jutarnjem je listu 2019. godine ukazao na niz propusta unutar sustava Hrvatskih željeznica. Ispričao im je kako su mu u vožnji znali otpadati dijelovi kočionog sustava. Tada se suočio s problemima u tvrtki koja je demantirala ove tvrdnje.
Hrvatski branitelj i otac troje djece ispričao je poprilično šokantne stvari o stanju lokomotiva i vagona.
- Bilo je poput bombe. Mislio sam da mi je netko nešto postavio pod lokomotivu. Cijela lokomotiva se izdignula s tračnica i tresnula natrag. Odmah sam zaustavio vlak i u šoku izišao iz lokomotive vidjeti što se dogodilo. Protrnuo sam! Tada sam shvatio što se moglo dogoditi - prepričavao je za Jutarnji incident iz 2017. strojovođa Mario Gusak.
Pregledom podvozja lokomotive vidio je da je jurećoj lokomotivi otpao dio kočnog sustava. Točnije, regulator kočenja SAB, komad punog željeza, dug više od jednog metra, promjera nekoliko centimetara, težine stotinjak kilograma.
- Sreća je što sam usporio. Da se to dogodilo pri brzini od 100 kilometara ili većoj, ili da se, ne daj Bože, dogodilo dok sam prelazio preko pragova prijelaza, vjerojatno bi čitav vlak odletio s pruge - objasnio je iskusni strojovođa.
Što se sada dogodilo, teško je reći. Ono što znamo je da se velikom brzinom zabio u teretni vlak privatne kompanije koji se nalazio zaustavljen na kolosijeku. Pri sudaru je došlo do izvrtanja najmanje jednog vagona. Čini se kako su u nesreći smrtno stradali samo oni koji su bili u lokomotivi, a to su strojovođa, kondukter te 17-godišnje dijete, inače sin drugog zagrebačkog strojovođe koji se iz nepoznatog razloga zatekao u kabini lokomotive.
Njihova tijela tek su jutros izvučena s mjesta strašne nesreće jer je izvlačenje sinoć bilo nemoguće zbog teških uvjeta, mraka i kiše.
Pojavila se informacija kako je ovu nesreću uzrokovao kvar na sustavu za kočenje, no to vjerojatno nije točno, iako ne valja prejudicirati. Kako nam je prije nekoliko godina rekao Gusak, kvarovi ovog tipa na sustavima ovakvih lokomotiva izuzetno su rijetki pa je tim više zabrinjavajuće što spomenuti slučaj o kojem smo pisali, nažalost, nije jedini koji se dogodio. Jutarnji raspolaže informacijama kako se ovakav kvar dogodio u tri potvrđena te u još barem dva nepotvrđena slučaja.
Strojovođa Mario Gusak ostat će upamćen kao čovjek koji je hrabro stao ispred medija i upozoravao na nedostatke i kvarove na lokomotivama. - piše Jutarnji list čiji je članak u cijelosti moguće pročitati OVDJE.
Već sinoć, na društvenim su se mrežama, kolege, poznanici i prijatelji opraštali od Brođanina koji je tragično stradao.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
MaliMrav11.09.2022. u 08:56
Dogodila se tragedija. Stanje u HŽ-u je katastrofalno, ali je činjenica da je tragediji doprinijelo nepoštivanje protokola od strane zaposlenika HŽ-a. Putnički vlak nije se zaustavio na crveno svjetlo, a u lokomotivi je bila maloljetna osoba koja tamo u tom... Prikaži sve trenutku nije smjela biti.
-