"S obzirom na to da je tema zaštite potrošača slabo zastupljena u Brodsko-posavskoj županiji, projektom prvo radimo analizu stanja (anketiranje JLS, trgovaca, građana) kako bi vidjeli koliko obveznici Zakona o zaštiti potrošača ispunjavaju svoje obveze, a koliko su građani informirani o potrošačkim pravima. JLS i trgovcima osigurat će se podrška u ispunjavanju zakonskih obveza, a za građane, prvenstveno osobe starije dobi, organizirati info radionice kojima će ih se bolje upoznati s temama – prava potrošača, sigurnost na internetu…"
SLAVONSKI BROD - Ranije ove godine pisali smo kako se potrošači iz Brodsko-posavske županije napokon imaju komu obratiti. Brojnim aktivnostima koje provode partnerske slavonskobrodske udruge - Udruga Eko Brezna i Udruga za edukaciju, zaštitu i informiranje potrošača e-ZIP - tu su tvrdnju opravdale.
U tijeku je njihovo istraživanje o zaštiti potrošača te su iz Udruge Eko Brezna sve pozvali na sudjelovanje popunjavanjem uistinu kratkog UPITNIKA koji će im pomoći odrediti daljnje aktivnosti.
Istraživanje se tiče informiranosti potrošača javnih usluga o njihovim pravima koja proizlaze zakonskih odredbi Zakona o zaštiti potrošača. Provodi se na području Brodsko-posavske županije u okviru projekta 'Potrošač na prvom mjestu!' koji sufinanciraju Europska unija te Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.
U nastavku donosimo i nekoliko osnovnih podataka koje su o projektu zapisali provoditelji.
Odobrena sredstva: 55.447,69 EUR
Trajanje projekta: 15 mjeseci: 1.9.2023. – 30.11.2024.
Projekt Potrošač na prvom mjestu! ima za cilj doprinijeti primjeni povelje EU o temeljnim ljudskim pravima i usmjeren je na područje zaštite potrošača javnih usluga. Projektom će se osigurati preduvjeti za osnivanje/rad savjetodavnih tijela/povjerenstava za reklamacije koja su obvezi jedinica lokalnih samouprava (JLS) i trgovaca javnih usluga (trgovci) sukladno Zakonu o zaštiti potrošača. Uspostavljena savjetodavna tijela/povjerenstva bit će na usluzi lokalnom stanovništvu. Jedan od ciljeva projekta je i podići razinu svijesti potrošača o pravima iz povelje EU, prije svega potrošačkim pravima, kako bi bili informirani o mogućnostima korištenja uspostavljenih servisa. S obzirom na to da je tema zaštite potrošača slabo zastupljena u Brodsko-posavskoj županiji, projektom prvo radimo analizu stanja (anketiranje JLS, trgovaca, građana) kako bi vidjeli koliko obveznici Zakona o zaštiti potrošača ispunjavaju svoje obveze, a koliko su građani informirani o potrošačkim pravima. JLS i trgovcima osigurat će se podrška u ispunjavanju zakonskih obveza, a za građane, prvenstveno osobe starije dobi, organizirati info radionice kojima će ih se bolje upoznati s temama – prava potrošača, sigurnost na internetu… Kako bi osigurali što veću razinu informiranosti potrošača o temeljnom pravu iz povelje EU, organizirat će se javna kampanja (okrugli stolovi/javna događanja) i uspostaviti sustav monitoringa koji će pratiti rad savjetodavnih tijela/povjerenstava za reklamacije.
Očekivani rezultati projekta:
Projektom želimo povećati broj jedinica lokalne samouprave (JLS) i trgovaca koje pružaju javne usluge (trgovci) na području Brodsko-posavske županije koji su osnovali savjetodavno tijelo/povjerenstvo za reklamacije, a koji će biti dostupni građanima kao servisi putem kojih će se građani moći informirati o svojim potrošačkim pravima, ostvarivati svoja potrošačka prava, upućivati upite, prigovore/reklamacije u području korištenja javnih usluga. Jedan od rezultata projekta je i povećati razinu znanja i kompetencije JLS i trgovaca o načinu osnivanja i rada savjetodavnih tijela/povjerenstava te im biti podrška u uvođenju takvih servisa za građane u svom djelokrugu poslovanja. Kako bi postigli ovaj rezultat odnosno kroz projekt sudjelovali u uspostavi barem 3 nova savjetodavna tijela/povjerenstva, za JLS i trgovce ćemo organizirati info radionice (minimalno 10), kako bi ih uveli u obveze sukladno Zakonu o zaštiti potrošača. Građane želimo također upoznati s uspostavljenim savjetodavnim tijelima/povjerenstvima kao i temeljnim pravima iz Povelje EU što ćemo i učiniti kroz organizaciju info radionica za građane, prvenstveno za osobe starije dobi (minimalno 70 sudionika), organizaciju okruglih stolova (minimalno 5) i javnih događanja u okviru kampanje za podizanje svijesti o pravima potrošača te kroz medijsku promociju (15 radijskih emisija, 2 TV reportaže, 350 info letaka, objave na našoj web stranici i društvenoj mreži kao i društvenoj mreži partnera Udruge za edukaciju, zaštitu i informiranje potrošača). Dodatno, kroz projekt ćemo ojačati kapacitete Udruge za edukaciju, zaštitu i informiranje potrošača kroz uključivanje novih članova, stručnih osoba, koje će u sklopu udruge pružati podršku građanima u ostvarivanju njihovih potrošačkih prava.