AP/SBplus
2038
Prikaza
2
Komentara
SLAVONSKI BROD - Razgovarali smo s mladim Brođaninom i TikTokerom Karlom Krznarićem, čiji su videi sve prepoznatljiviji na društvenim mrežama. Njegova priča pokazuje kako je moguće od strasti prema videosadržaju izgraditi ozbiljnu karijeru i od toga živjeti.
Karlo je nakon završenog prijediplomskog studija engleskog i njemačkog jezika u Zagrebu otišao u Beč, gdje je završio diplomski studij simultanog prevođenja. No, kako kaže, taj mu posao nije bio dovoljno kreativan. Više ga je zanimala komunikacija, pa se tijekom svoje karijere posvetio treninzima komunikacije. Upravo kroz taj rad došao je do svijeta videosadržaja. Počeo je objavljivati videe 2020. godine na YouTubeu i TikToku, a godinu kasnije shvatio je da mu je isplativije posvetiti se isključivo TikToku.
- Sjećam se prvog uspješnog videa kada sam dobio 11 tisuća pregleda, mislio sam da je riječ o nekoj greški. - prisjetio se Krznarić.
Danas radi u agenciji 'CREW MEDIA', gdje je voditelj ljudskih resursa, ali i kreator sadržaja. TikTok mu je postao ozbiljna platforma za izražavanje i rad, a od kreiranja sadržaja moguće je i zaraditi. Kada kreator stekne određeni broj pratitelja i pregleda, otvaraju mu se razne mogućnosti monetizacije - od sponzorstava i izrade videa za brendove do vođenja njihovih profila.
- Često se kaže da je pozornost nova digitalna valuta. Ako uspijevate privući pozornost publike svojim sadržajima, brendovi će biti zainteresirani za pojavljivanje u njima kako bi dobili dio te pozornosti. - rekao je.
Ključ uspjeha na TikToku je definiranje smjera profila - hoće li sadržaj biti humorističan, edukativan ili informativan. Tehnički aspekti su također važni. Prvi kadar videa mora odmah privući pozornost.
- Kod mojih trenutnih videa se odmah vidi pozadina Slavonskog Broda i ja u crnoj potkošulji. Svatko tko je iz Broda odmah će biti zainteresiran kada vidi svoj grad. Za potkošulju ponekad dobivam kritike, ali baš zato što je tako upadljiva i ona je način hvatanja pozornosti. Inače, nju sam izabrao jer smo mi Brođani ipak pomalo 'opasni momci', a k tomu je crna jer je to boja Legije - navijača Marsonije. No, nakog tog prvog kadra, bitno je i svakim novim kadrom iznova zainteresirati gledatelje. To je otprilike glavni princip za uspjeh videa. - objasnio je.
TikTok i ostale društvene mreže često se doživljavaju kao nešto djetinje, no Krznarić ističe da su danas postale ozbiljna industrija u kojoj mnogi pronalaze karijeru.
- TikTok i ostale društvene mreže ljudi doživljavaju kao nešto djetinje i stvarno mi koji smo u toj branši jesmo malo Petar Panovi, ali to ipak sada postaje jedna ozbiljna branša od koje ljudi žive. - rekao je.
Osim stvaranja sadržaja, Karlo se bavi i sportom. Kada bi se vratio u rodni Slavonski Brod, najdraže mu je bilo otići na Klasije i igrati košarku.
- Moram reći da smo mi puno bolji u košarci nego ljudi ovdje u Austriji. Kada sam ovdje, jedan sam od boljih, a kad dođem u Brod, onda se moram dokazivati. Ali da, Brod doživljavam kao jak sportski grad. - našalio se Krznarić.
Iako mu često prođe kroz glavu ideja o povratku u Brod, iz privatnih razloga to trenutno nije moguće. No, iz svoje perspektive vidi da Brod danas nudi mnogo više sadržaja nego u vrijeme kada je bio srednjoškolac. Smatra da su uvjeti za život u njemu iznimno dobri i da se mnogi iseljenici polako vraćaju.
Javnost, prema njegovom mišljenju, postaje sve stroža, a mladi sve više distancirani. Često ne žele previše riskirati u kreativnom izražavanju iz straha od osude. Međutim, Karlo vjeruje da je za uspjeh u kreativnoj industriji nužno isprobavati nove stvari pa i po cijenu toga da neki sadržaj bude 'cringe'.
Važno je raditi ono što kreatora osobno zanima, stalno se unapređivati i eksperimentirati, bez opterećenja slavom ili brojem pregleda. Karlo je svoj pristup TikToku također promijenio - više se ne opterećuje preciznim planiranjem, već se trudi uživati u stvaranju.
- Vizija mi je da radim humoristični sadržaj, no da nije kao da nešto kritiziram, nego da prikazujem stvari u pozitivnom svjetlu. Sada se šalim na račun Brođana u smislu govora, ali to i pokazuje da smo (kao što ja volim reći) mi Brođani vrlo lingvistički obdareni. Gdje god da odeš u Hrvatskoj, svi se čude nekim našim izrekama poput 'de dobro je'. To je isto neka vrsta lingvističkog blaga. Isto tako, mislim da smo mi Brođani posebni i u načinu kako se odnosimo jedni prema drugima. Znamo biti dosta grubi, ali i jako nježni i topli, dok su u nekim drugim krajevima ljudi puno suzdržaniji u oba aspekta. - rekao je.
Što se tiče mladih, Karlo smatra da su drugačiji od prethodnih generacija, ali da na to treba gledati pozitivno. Oni su odrasli s tehnologijom i bolje se snalaze u digitalnom okruženju. Također, smatra da imaju bolji odnos prema svojim emocijama i mentalnom zdravlju.
Kao poruku mladima, ističe važnost pronalaženja pozitivnih aspekata u svemu čime se bave.
- Kada govorimo o Brodu, uvijek se zna naći puno zamjerki što u Slavonskom Brodu ne valja i što fali, ali to možemo promijeniti gledajući na pozitivne stvari i njih njegovati. - poručio je.
Njegova priča pokazuje kako je moguće spojiti strast, kreativnost i digitalne platforme u uspješnu karijeru. TikTok nije samo zabava - on je postao ozbiljan posao od kojeg je moguće i živjeti.