POŽEGA / ZAGREB - „Nije je imao Slavonski Brod, a sada je više nema niti Požega" članak je kojeg smo objavili krajem siječnja 2022. godine kada smo doznali da je tadašnja direktorica Ureda Turističke zajednice Grada Požege, Silvija Podoljak, podnijela ostavku.
Podsjetimo, razlog tomu bili su raznorazni pritisci i utisci koje je dobivala - što od građana, što od gradske Uprave - vezano za rad Turističke zajednice. Svi su, naime, bili razočarani prošlogodišnjim "Adventom u Požegi" te su ga okarakterizirali 'siromašnim i dosadnim'. Osjećajući izravnu odgovornost, direktorica Podoljak odmah je dala otkaz te je nakon gotovo tri mjeseca objavljen „Natječaj za direktora / direktoricu Turističke zajednice Grada Požege" koji je trajao do 21. travnja ove godine.
I dok potraga za onim 'najboljim izborom' za mjesto direktora / direktorice TZ Grada Požege i dalje traje, bivša direktorica Podoljak pristala je na ekskluzivni intervju s portalom SBplus u kojemu nam je otkrila gdje se danas nalazi i čime se bavi.
Na mjesto direktorice došla sam s velikim idejama i vizijom koju sam mogla ostvariti jedino uz tim ljudi. U uredu su tada bili moji dugogodišnji kolege Suzana Ivanković i Zvonko Šimić s kojima sam, zaista, voljela raditi.
SBplus: Dugo vremena ste bili na poziciji direktorice ureda Turističke zajednice Grada Požege, što ste u tom vremenu učinili?
Silvija Podoljak: Na mjestu direktorice Turističkog ureda Turističke zajednice Grada Požege bila sam punih osam godina. Kako sam došla iz sektora turizma, iz turističke agencije gdje sam provela deset godina, mogu reći da je tih 18 godina u turizmu brzo prošlo, a stekla sam uistinu veliko iskustvo. Na mjesto direktorice došla sam s velikim idejama i vizijom koju sam mogla ostvariti jedino uz tim ljudi. U uredu su tada bili moji dugogodišnji kolege Suzana Ivanković i Zvonko Šimić s kojima sam, zaista, voljela raditi. Radili smo na promociji gradskih atrakcija, naših manifestacija, smještajnih kapaciteta, stvarali nove turističke proizvode i podržavali organizacije koje su imale sličnu misiju stvarajući zajedno turističku sliku Požege. Povezali smo se s kolegama iz struke te smo nekoliko godina predstavljali Slavoniju i na Danima Hrvatskog turizma na brodu Selimira Ognjenovića u Malom Lošinju i na Hvaru. Organizirali smo prezentacije Slavonije u Munchenu dvije godine za redom. Svakako bih naglasila naš veliki brend - Zlatne žice Slavonije - Aurea Fest - u kojem smo, zaista, napravili velike stvari - obilježili 50. godišnjicu, omogućili posjetiteljima, sjajne izvođače, vrhunsku izvedbu i nove hitove - sve to uz jedan odličan tim ljudi koji su se sjajno slagali i bili vrhunski profesionalci.
Danas kad gledam unazad, zaista je čudo da smo bili na istom mjestu, u isto vrijeme i svi s istom vizijom. Svakako bih istaknula naš vizualni identitet koji je 2018. godine postao brend Požege #brdaidoline te komunikacijsku strategiju koja je jako lijepo prihvaćena među našim turističkim subjektima, a sjajno je odjeknula i na turističkoj karti Hrvatske. Možemo reći da smo bili jedna od rijetkih turističkih zajednica koja je sve svoje manifestacije provukla kroz isti vizualni identitet te je prema tome postao prepoznatljiva priča naših brda i dolina.
Osim toga, posljednje četiri godine smo pokrenuli projekt Integralno upravljanje kvalitetom u destinaciji kojim smo našim dionicima dodijelili certifikate, pokrenuli umrežavanje, mjerenje kvalitete u destinaciji te mjerenje učinkovitosti upravljanja kvalitetom u destinaciji. Puno je projekata koje smo pokrenuli i sudjelovali, ali i preko 400 događaja koje smo organizirali u tih osam godina.
Često sam bila gost predavač na raznim konferencijama i na projektima kao primjer dobre prakse gdje sam prezentirala grad Požegu i kako smo implementirali brend #brdaidoline na sve naše manifestacije, kako smo brendirali destinaciju te kako smo umrežavanjem naših dionika uspjeli kreirati zajedničke priče destinacije. Projekt Centar za posjetitelje Požeška kuća, dio projekta Požeške bolte, kreirao se u našem uredu i osmišljavali smo aktivnosti projekta i teme koje se provlače kroz Požešku kuću, a neizmjerno me raduje što je stvoren novi prostor u kojem će posjetitelji saznati priče o Požegi i okolici kroz 'storytelling' kao najmoćniji alat prenošenja naše povijesti u svijet. Ovaj je prostor bio u početku zamišljen kao priče razuma i osjećaja - prizemlje su priče o Požegi, Fra Luki Ibrišimoviću i Barunu Trenku, a podrum kao sjajna poveznica čokolade i vina uz ljubavne priče koji se sjajno nadopunjuje jelima Muzeja u loncu.
SBplus: Želite li u budućnosti ostati u sličnom poslu?
Ono što vidim kao svoju misiju jest da možemo utjecati i mijenjati svijet, a da pri tom povežemo biznis i duhovnost jer svijet se mijenja, a za daljnji život na ovoj planeti potrebni su osviješteni ljudi.
Silvija Podoljak: Moja velika ljubav, uz turizam, su i edukacije koje sam kroz cijelu svoju karijeru redovito pohađala. Kako sam stjecala svoje znanje, tako sam isto oduvijek voljela dijeliti. Prirodno s time dolazi da svojim vještinama i iskustvom želim valorizirati i podržati one kojima je to iskustvo potrebno.
Posljednjih deset godina bavila sam se treningom poslovnih i životnih vještina pa sam tako držala edukacije poslovnih vještina, modernog marketinga u turizmu, ali i kreirala svoj autorski online coaching program „Lakoća poslovanja kroz ženski princip". Coaching je moja ljubav još od 2006. godine kojim sam prije svega pomogla sebi u razvoju i zahtjevnim situacijama u životu, potom i brojnim klijentima.
Danas je moj posao orijentiran na treninge komunikacijskih vještina, javnog nastupanja i prezentiranja, ali i javnom nastupu te odnosima s javnošću u turizmu. Radim kao konzultant, trener i transformacijski coach, a teme u kojima me klijenti vide kompetentnu su: komunikacija, turizam, motivacija i coaching.
Kako sam preselila u Zagreb, gdje je i sjedište mog SP Consultinga, tako se i tržište širi. Ono što vidim kao svoju misiju jest da možemo utjecati i mijenjati svijet, a da pri tom povežemo biznis i duhovnost jer svijet se mijenja, a za daljnji život na ovoj planeti potrebni su osviješteni ljudi.
SBplus: Žalite li zbog odlaska iz TZ Grada Požege i što mislite o svom radu i trudu kojim ste doprinijeli TZ? Smatrate li da je nakon ovakve situacije uzaludan?
Silvija Podoljak: Smatram da nam sve u životu dođe točno onda kad treba. Ne mislim da je išta uzaludno čime god se bavili. Vjerujem da je u moje vrijeme bilo potrebno Gradu baš ono što smo kreirali i da smo, zaista, puno napravili kao tim. Mislim da je ipak najvažnije imati dobar tim kojem se uvijek vraćamo, s kojim dijelimo velik dio dana i da nije bilo dana u kojem nismo imali dobar te kvalitetan odnos i komunikaciju. To je nešto što bi nas jačalo i u teškim trenucima.
Isto tako, važno je stvarati suradnike koji su odgovorni, na koje se možete osloniti, koji će izvršiti obećano i na koje možete računati. Stvarali smo ekipe za razne projekte koje smo radili zajedno. Ništa nije uzaludno. Važno je imati viziju koja te onda nosi. Ljudi su uvijek oni zbog kojih sam se borila i mogla vidjeti širu sliku. Osim toga, dolaze nove generacije, vrijeme je za neke nove projekte, nove priče i novi pogled na grad koji volimo.
SBplus: Puno toga ste htjeli učiniti, mislite li da će sada nakon vašeg odlaska isto biti učinjeno?
Silvija Podoljak: Puno toga smo željeli provesti i neki su projekti ostali neostvareni. Ipak, smatram da će novi ljudi donijeti novu energiju u rad Turističke zajednice i pokrenuti svoje projekte te njegovati one koji su u skladu s destinacijom i vizijom koja je važna za Grad. Uvijek je važno pratiti impuls stanovnika, brinuti o održivom razvoju, kvaliteti usluge, gostoprimstvu, edukacijama, a uz sve to jasno i kvalitetno komunicirati s posjetiteljima. Ovdje je najvažnije ostati fokusiran na zahtjeve modernog gosta, pratiti trendove, a ostati vjeran Gradu kroz teme, atrakcije i turističke proizvode koji su usklađeni s poduzetnicima u turizmu koji stvaraju turističku ponudu.
SBplus: Možete li nam reći, sada kada više niste u toj branši, što ne valja u organizaciji rada turističkih zajednica?
Silvija Podoljak: Ne bih rekla da nešto ne valja, već je važno tko što radi. Kad imate unutarnju motivaciju, znanje i imate viziju kuda idete, tada osjećate što je potrebno učiniti u pojedinom trenutku - onda se sve slaže i dolaze ljudi s kojima možete stvarati.
Na život ne gledam kao na strah od greške već što mogu učiniti od ovog što trenutno imam na raspolaganju prateći sebe i svoj unutarnji svijet.
U ovom poslu potrebno je puno kreativnosti, ljubavi, ali i posvećenosti jer on zahtjeva osobu koja promišlja 24/7 o svom radu, trendovima i ljudima kojima je okružena. Isto tako, važna je podrška gradonačelnika koji, naravno, odlučuje o financijskom dijelu kreirajući zajedničku viziju s direktorom. Ako toga nema, sav rad i svi ljudi u timu neće pomoći stvoriti manifestacije, događaje i promocije koje su potrebne gradu da kontinuirano stvara kvalitetan turistički brend.
SBplus: Što mislite, koje su bile vaše najveće pogreške i najveći uspjesi?
Silvija Podoljak: Ako ćete se bojati grešaka, tada nikad nećete ništa postići u životu. U strahu od grešaka i promjena, ljudi godinama ne mijenjaju ništa u životu - boje se rizika. Međutim, svaka takozvana greška zapravo je lekcija koja nas vodi bliže cilju i prilika je za naš rast i učenje. Na život ne gledam kao na strah od greške već što mogu učiniti od ovog što trenutno imam na raspolaganju prateći sebe i svoj unutarnji svijet.
Prije više od 22 godine doselila sam u Požegu ne razmišljajući što ne mogu, već što mogu učiniti svojim dolaskom, odmah sam zavoljela grad i bila jednako tako lijepo prihvaćena od domaćih ljudi. Nedavno sam se vratila natrag u Zagreb i s velikom zahvalnošću danas gledam na svoj put. Ovdje, mogu reći, počinjem ispočetka. No, sada s velikim iskustvom. Jako se radujem svakom novom danu. Rekla bih za kraj, da bi najveća pogreška našeg života, ipak, bila razmišljanje o nepoštivanju svojih snova.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -