8056
Prikaza
19
Komentara
POŽEGA - „In a land far far away" - tako glasi uobičajeni početak mnogih klasičnih bajki na engleskom jeziku, no kako ovo nije bajka, nećemo je tako niti započeti. Kazat ćemo samo da smo osobu o kojoj goori ovaj članak, pronašli među 'brdima i dolinama'. Naime, pravo je pitanje u naslovu ovog članka trebalo glasiti „Znate li koga Slavonski Brod nema, a Požega ima?". Odgovor dajemo odmah - Silviju Podoljak, direktoricu Turističkog ureda Turističke zajednice Grada Požege. Osobu i, prije svega, radnicu koja, prema našem skromnom mišljenju, itekako pomiče viziju turizma u Slavoniji koju se smatra odavno propalom i opustošenom. No, krenimo redom.
'Brda i doline'
Silvija je profesionalni put započela kao turistički pratitelj kada je cijelu sezonu, gotovo svakodnevno, vodila grupe učenika po cijeloj Hrvatskoj. U Putničkoj agenciji APP Turizam, ostala je punih deset godina, od 2004. do 2014. godine. Danas je većina turističkih agencija specijalizirana za pojedini segment turističkog poslovanja, međutim, tada je radila doslovno sve - od poslova voditelja poslovnice do osmišljavanja programa, kalkulacija, prezentacija putovanja, vođenja uplata klijenata, zimovanja, ljetovanja, europskih, maturalnih, učeničkih, vjerskih putovanja, škole u prirodi i naplate svakog od programa.
- Uz sve navedeno sam i turistički pratitelj i turistički vodič za slavonske županije. Sve to iskustvo dalo mi je perspektivu gosta koji je tražio putovanja, hotelskih kuća koje smo prodavali, turističke agencije i, naravno, pružatelja usluga poput turističkih atrakcija poput poljoprivrednih gospodarstava, parkova prirode, nacionalnih parkova, restorana i slično. - pojašnjava Silvija Podoljak, čiji moto glasi „Ako možeš pričati, možeš utjecati. Ako možeš utjecati, možeš mijenjati svijet.".
Od 2014. godine Silvija je na sadašnjoj poziciji direktorice Turističkog ureda TZ Grada Požege gdje je, kako sama kaže, „došla s jasnom vizijom stvaranja prepoznatljive turističke destinacije".
- Unutar posljednjih šest godina pokrenuli smo mnogo projekata koji stvaraju novu sliku Grada Požege, grada koji ima mnogo toga za ponuditi, od autentičnih manifestacija, stvaranja novih turističkih proizvoda, kreiranja priča za Centar za posjetitelje, rebrendinga požeškog festivala Aurea Festa gdje sam direktorica marketinga pa do kreiranja novog vizualnog identiteta grada, koji je posebno izazvao veliko zanimanje javnosti. - opisala je Silvija tek dio promjena koje je unijela u dotad uspavanu Požegu.
Gospođu Podoljak upoznali smo na predstavljanju Projekta „Explore CRO-SRB" slavonskobrodske Razvojne agencije tijekom lipnja u Čepinu. Odmah je iskoristila priliku ispričati svima prisutnima kako mijenja grad u kojem živi i radi. Iz načina na koji strastveno priča o svom poslu i misiji, odmah je bilo jasno kako sve što kaže, uistinu misli ozbiljno.
- Ono što smo u Požegi napravili u posljednjih godinu i pol jest stvaranje novog vizualnog identiteta. Krenuli smo 'odozdo'. Dugo smo bili u staroj priči, a trebali smo novu koja će privući nove posjetitelje. Krovni slogan nam je 'Brda i doline' koje nudimo posjetiteljima, ali ne kao lažno obećanje nego kao nešto po čemu je požeški kraj jedinstven. Uvijek naglašavam da nitko nije bitniji, nego smo svi ravnopravni. Kada gosti dođu, oni ne znaju za županije, znaju za slavonsku regiju. Nama su Slavonija, Baranja i Srijem jedna priča, a 'brda i doline' drugačiji su i predstavljaju Požeško-slavonsku županiju sa svojim prstenom od pet gorja: Psunjem, Papukom, Diljem, Krndijom i Požeškom gorom. Požeško-slavonska županija 'razbija' priču da je Slavonija isključivo ravna. Gastronomija po mjeri modernog čovjeka, suvremena kultura i aktivni turizam, tri su elementa koji privlače goste. Važno je shvatiti da smo svi jedna priča. Tako će nas gost prepoznati. Ujedinjavanjem se ne umanjuje važnost pojedinih destinacija, ali s njima se gost temeljitije upoznaje nakon što ga privučemo zajedničkom promidžbom. - za SBplus kazala je Silvija, naglasivši pritom kako je svaki grad biser za sebe i diferencira se prema svojim posebnostima koje treba istaknuti i prezentirati kroz ključne atrakcije i resurse.
Novi brend grada Požege #brdaidoline daleko je odjeknuo i postavio tu 'mikro-destinaciju' na turističku kartu Hrvatske.
Ona „živi po svom"
Osobni razvoj Silvija ističe kao nešto što je od najvećeg značaja za poslovanje. Već tri godine vodi blog „Živim po svom" koji će postati sastavni dio njezine nove internetske stranice. U njemu glasno razmišlja o najdubljim svojim strahovima, patnjama, boli.
- Kroz osobni razvoj razvijamo sebe i svoje potencijale. Jedno je važno za svako poslovanje: vaš posao će rasti dokle rastete vi. Prvo moramo u životu posložiti sebe, a tek onda krenuti u posao. - smatra Silvija.
U tom 'slaganju' sebe i osobnom rastu, izuzetno važnim smatra i edukacije.
- Koliko je važno formalno obrazovanje još je važnije ono neformalno. Kad zatvorimo vrata formalnog obrazovanja često mislimo kako je to kraj našeg školovanja i edukacije, međutim, tu tek počinje naš posao za život. Od edukacija koje su vezane uz osobni razvoj, razvoj socijalnih vještina, komunikacijskih, prezentacijskih do stručnih edukacija koje će nas učini stručnjakom u svom području. - dodaje.
Društvene mreže promatra kao alat kojim 'navigiramo naš put'. Putem njih oduvijek je gradila svoj osobni brend, razne druge brendove i kreirala zanimljiv sadržaj.
Smisao i vizija turizma u Slavoniji - individualni pristup srdačnih Slavonaca
Slavoniju kao turističku destinaciju, smatra Silvija, najprije moramo „dovesti u svijest" prosječnog Hrvata, kako bi njezine županije, gradove i mjesta posjetili domaći gosti koji je nikad prije nisu vidjeli, doživjeli i obišli. Tek onda, kada gost dođe, treba mu predstaviti slavonsku posebnost, a samo sinergija svih pet županija donijet će veću promociju i goste.
- Vjerujem da ovdje naši gosti itekako mogu uživati u očuvanoj prirodi, kulturnoj baštini i gastronomiji, običajima, lijepim vizurama gradova i sela, ruralnoj arhitekturi, tradiciji i tradicionalnoj slavonskoj gostoljubivosti. Trenutno smo vrlo slabo prepoznatljivi kao regija Slavonija u inozemstvu, a na domaćem tržištu prepoznatljivost nam seže do dobre hrane, običaja i netaknute prirode. Znači, naš adut je osnažiti taj zajednički brend i učiniti ga prepoznatljivim i konstantno vidljivim na turističkom tržištu. Svaki grad pa tako i Požega i Slavonski Brod imaju svoje mjesto na toj turističkoj karti i svaki grad se razlikuje po nečem i ima nešto posebno. - smatra Silvija.
Njezina se vizija turizma oslanja na mnoštvo poljoprivrednih gospodarstava, obiteljskih vinarija, kušaonica i njihove jedinstvene priče. Gost, tvrdi, danas traži nešto neistraženo, novo i autentično. Jednostavno 'stress-free' okruženje koje je u napučenim gradovima luksuz, 'slow Slavonian lifestyle', zimnicu, ajvar, pekmez i slavonske slastice - sve to Silvija vidi kao jake strane koje Slavonija može ponuditi turistima.
- Divno je kad svom gostu možete pokazati taj put „od polja pa do stola" i kad mogu dobiti baš svoj personalizirani proizvod. Smatram da je današnji gost, prije svega, osviješteni potrošač koji koristi putovanja kako bi promijenio sebe i svijet u kojem živi i kako želi doživjeti nešto novo, obnoviti svoju životnu energiju i tako 'resetiran' vratiti se u svoju rutinu. A taj će transformacijski gost itekako uživati upravo u tim blagodatima mira, osjetiti snagu prirode, sjajnu gastronomiju, naše jedinstvene priče, domaćice eko proizvode i individualni pristup srdačnog Slavonca i Slavonke. - zaključila je Silvija za SBplus.
Svaki bi je grad poželio
Na 'brdima i dolinama' Silvija, nasreću, neće stati. Dosad je vodila razne emisije vezane za turizam i poduzetništvo, moderirala Business Caffe Slavonija, dio franšize Business caffe Kristine Ercegović te sudjelovala na brojnim poslovnim događajima koje je, zajedno s kolegicom Marijanom Bošnjak, kreirala u Požegi, Slavonskom Brodu, Vukovaru i Osijeku, a gdje su okupljale pozitivne poduzetničke priče koje su inspirirale stotine 'slavonskih gostiju'.
Odnedavno su u poslovanje Turističke zajednice uveli i upravljanje kvalitetom te su isto proširili na sve TZ Požeško-slavonske županije. Prva faza projekta „Integralno upravljanje kvalitetom u destinaciji" trajat će do kraja ove godine, a Požeško-slavonskoj županiji donijet će mnogo kvalitetnih subjekata. Tu je i Projekt IQM Destination Zlatna Slavonija koji se bavi se upravljanjem i mjerenjem kvalitete u destinaciji, jačanjem sinergije u destinaciji, snažnijom komunikacijom unutar destinacije te poticanjem na izvrsnost što turizam čini konkurentnijim i snažnijim… i još puno, puno toga. Toliki trud i rad nemoguće je ne uočiti ili ignorirati.
Što na kraju zaključiti, nego - svakom bi gradu Lijepe Naše - pa i Slavonskom Brodu - dobro došla jedna Silvija.
Neki se ovdje boje OPG-ova ,kao komunisti kulaka.Otuda vjerovatno i strah starih komunjara.Kulaci ili kako su ih komunisti zvali ,paraziti naroda,bili su najvještiji i najvrijedniji poljoprivrednici,baš kao danas OPG-ovci.Ne može dodatne vrijuednosti stvarati snaša Mara iz Klakara sa kajmakom.