POŽEGA – Ove godine, 12. veljače, obilježeno je jubilarnih 30 godina europskog broja za hitne službe u Europskoj uniji. Vijeće Europskih zajednica je 29. srpnja 1991. godine donijelo Odluku o ustanovljenju jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112, koji sve hitne službe integrira u jedinstveni sustav pružanja pomoći građanima. U Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine, a djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite i neprekidno osigurava zaprimanje dojava za sve vrste hitnih situacija.
- Simboličnost je Međunarodnog dana žurnog broja 112 to što se obilježava na dan 11. veljače, a ustrojen je na cijelom području Europske unije. Ova godina je, možemo reći, i jubilarna jer slavimo 30 godina postojanja. Protekla 2020. godina bila je nešto dinamičnija, prema broju poziva možemo reći da je bila više opterećena u odnosu na prethodne godine. - kazao je ravnatelj hitne službe 112 Požeško-slavonske županije, Slavko Marinac.
Centar Požeško-slavonske županije zabilježio je preko 24 tisuće poziva. Najveći 'pritisak' zabilježen je tijekom ožujka i travnja 2020. godine, a u prosijeku se taj broj kreće od 1,7 tisuća do tri tisuće poziva na mjesečnoj razini.
- U strukturi poziva, možemo reći da je najveći dio poziva bio upućen na složene događaje, a to je nekih 35 posto. Zatim su tu i medicinski događaji koji uzimaju udio do 25 posto te događaji sigurnosnog rizika i vatrogasni, koji iznose udio od deset do 15 posto. - kazao je Slavko Marinac.
Ukupan broj poziva koji su zaprimili svi centri u Hrvatskoj, u 2020. godini, je 1,5 milijuna poziva od kojih je 1,2 milijuna bilo namjenskih. Zahvaljujući brojnim kampanjama promidžbe broja 112 kao i provedbi Nacionalnog programa edukacije djece u području zaštite i spašavanja u dječjim vrtićima i osnovnim školama znatno je smanjen broj zlonamjernih poziva.
Od uspostave broja 112 u Republici Hrvatskoj 2005. do kraja 2020. na broj 112 zaprimljeno je nešto više od 30 milijuna poziva. Od navedenog broja poziva njih nešto više od 13,8 milijuna, odnosno 46 posto, bilo je namjenskih poziva, temeljem kojih su zatražene intervencije hitnih i drugih nadležnih službi te potencijalno operativnih snaga sustava civilne zaštite.
Vidljivo je kako je u ukupnom broju poziva njih 77 posto predstavljalo nenamjenske odnosno zlonamjerne pozive, a što je u značajnoj mjeri otežavalo rad sustava.
Za razliku od navedenog razdoblja, tijekom 2020. broj nenamjenskih i zlonamjernih poziva u strukturi ukupnog broja poziva na broj 112 pao je ispod 22 posto.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -