/ 44
2981
Prikaza
3
Komentara
SLAVONSKI BROD – I ove godine u župi Blaženoga Alojzija Stepinca u slavonskobrodskom naselju Andrija Hebrang održana je svečana i tradicionalna tjelovska procesija koju je predvodio župnik vlč. Tomislav Ćurić. Mnoštvo vjernika, pjevajući poznate crkvene pjesme i moleći, pratilo je posvećenu hostiju koju je župnik nosio u monstranci ili pokaznici.
Tijelovo, ili po slavonski Brašančevo, katolička je svetkovina punog naziva Svetkovina Presvetog Tijela i Krvi Kristove, a u Republici Hrvatskoj neradni je dan. Iako štovanje Euharistije (mistične Kristove nazočnosti pod prilikama kruha i vina) ima kontinuitet od apostolskih vremena, zapravo od Kristove Pashe na Veliki četvrtak, kao poseban blagdana Euharistije Tijelovo se u cijeloj Crkvi slavi tek od 14. stoljeća.
Prije same procesije vlč. Tomislav zahvalio je svima koji su sudjelovali u pripremi četiri sjenice, kako se zovu za ovu prigodu privremeno, na različitim mjestima postavljeni i bogato, narodnim vezovima, šlingerajem i tkanjima ukrašeni 'oltari'… Ove godine sjenice su postavljene na četiri kuta crkvenoga zemljišta na kojem će, kako je rekao župnik Ćurić, iduće godine početi izgradnja župnog pastoralnog centra, a nakon toga, kad budu prilike dozvolile, i župne crkve posvećene najpoznatijem mučeniku Crkve u Hrvata.
Tako, iako su postavljanjem sjenica i hodnjom (procesijom) od jedne do druge vjernici zajedno sa svojim župnikom simbolično 'omeđili teritorij', porukom koja se čula s olatara prije početka procesije, zapravo, htjeli su posve drugo. Htjeli su poslati poruku, svjedočiti vjeru.
Naime, iako po vanjskom izričaju svetkovina Tijelova neupućenima može djelovati kao tradicijska predstava s religioznim folklorom - jer tjelovske procesije u sebi sadrže i taj element - za vjernike one su puno više, puno sadržajnije. Procesije su javne i, kao takve, javno su svjedočanstvo vjere u Kristovu žrtvu, uskrsnuće i trajnu mističnu, ali stvarnu prisutnost u Euharistiji.
Procesijom se poručuje: Sveta pričest je, kako svjedoči Ivan, kruh vječnoga života: „Tko jede moje tijelo i tko pije moju krv, ostaje u meni i ja ostajem u njemu. Kao što me je poslao živi Otac i kao što ja živim zaradi Oca, tako će i oni koji mene blaguju živjeti zaradi mene. Ja sam pravi kruh koji je sišao s neba, a ne onakav kakav su jeli vaši oci i svejedno pomrli. Tko jede ovaj kruh, živjet će zauvijek." (Iv 6:56-58).
Procesijom od sjenice do sjenice katolici svjedoče vjeru da su na Kristovom putu i da On hodi s njima.
moram ovo napisati jer jučer prije procesije u Maloj crkvi župnik je bio najblaže rečeno nepristojan jer kad je pravio redoslijed procesije nakon križa mrtav hladan je ispalio onda idu "narodne nošnje", prema 30-tak mladih članova FAB-a koji njeguju tradiciju... Prikaži sve to je nepristojno jer ti mladići i djevojke su lijepo pjevali pod misom lijepo su izgledali i svima prisutnima uljepšali ionako svečanu misu. Ti mladići i djevojke, a djevojke pogotovo su se oblačili preko DVA sata da bi lijepo izgledali i onda da ih netko proglasi "nošnjama" zar ne bi bilo ljepše reći ide FAB ili idu članovi FAB-a, a ne idu nošnje - župniče ovo je ipak previše
Borislave mali ispravak Tijelovo je blagdan kojim se u Rimokatoličkoj crkvi slavi euharistija i misterij pretvorbe kruha i vina u Kristovo tijelo i krv. Tijelovo se slavi u četvrtak poslije Presvetog Trojstva, dakle, deveti četvrtak nakon Uskrsa. Za Rimokatoličku Crkvu,... Prikaži sveku Crkvu, svetkovina je u spomen na ustanovljenje Euharistije na Veliki četvrtak. Augustinska redovnica sv. Julijana iz samostana kod Liegea u Belgiji, imala je viđenje punog mjeseca, na kojem je opazila mrlju. Puni mjesec je protumačila kao Crkvu, a mrlju kao nedostatak blagdana, kojim bi se častio Presveti oltarski sakramenat. Na njezinu molbu, mjesni je biskup za svoju biskupiju uspostavio blagdan, koji se na početku zvao blagdan Euharistije. Sveta Julijana i njeni suvremenici promicali su ideju toga blagdana i željeli su ga proširiti na cijelu Crkvu. Papa Urban IV. objavljuje bulu 1264., kojom blagdan Euharistije, želi proširiti na cijelu Crkvu.No, brza smrt ga je spriječila u tome. U većim zemljama vjernici već u 14. stoljeću prihvaćaju Tijelovsku procesiju u kojoj se Presveto nosi u pokaznici. Prva tijelovska procesija bila je u Koelnu između 1274. i 1279. godine. Štovanje Presvetog oltarskog sakramenta razvilo se još u 12. stoljeću. Pojavljuje se u 13. stoljeću, a na cijelo zapadno kršćanstvo proširuje se u 14. stoljeću.