3303
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Napredak tehnologije uvelike je utjecao na dinamičnost modernog načina života koji je sa sobom donio razne novitete. Već duže vrijeme raste popularnost brojnih društvenih mreža i drugih internetskih platformi koje korisnicima diljem svijeta omogućuju ne samo dostupnost raznih sadržaja, već i kreiranje istih.
Trenutno ima dva YouTube kanala od kojih je jedan dosegnuo oko 144 tisuće pretplatnika. Riječ je o Tomislavu Peiću, 21-godišnjem Brođaninu, koji je prije nešto manje od sedam godina pokrenuo svoj prvi kanal, a korak dalje otišao je prošle godine pokrenuvši i drugi.
Sve je započelo još u osnovnoj školi kada je Tomislav često volio gledati videozapise o nogometnim trikovima i vještinama pa ih je uskoro i sam počeo vježbati. U kolovozu 2015. godine odlučio je pokrenuti svoj prvi YouTube kanal „Ultimate Football Skills 2000" koji je danas svjetski popularan i broji oko 144 tisuće pretplatnika. Na njemu je do sada objavio više od 50 videa o raznim nogometnim trikovima. Prije godinu dana odlučio je pokrenuti još jedan kanal „Ultimate" na kojemu ima otprilike 3 i pol tisuće pretplatnika, a na njemu objavljuje razne izazove i vlogove.
- Stvarno sam zahvalan i za svaki video koji je pogledan i za sve te ljude koji su se pretplatili na moje kanale. Kad cjelokupno sagledam, sve je baš onako kako je trebalo biti. Na samom početku nisam nikome govorio o tome. Tek nakon što sam došao do 5 ili 10 tisuća pretplatnika sam podijelio na fejsu da uopće postoji taj kanal. Volim pogledati videa koje sam napravio prije jer vidim napredak u odnosu na one koje danas objavljujem. Čak i na novom kanalu vidim tu razliku u videima koje sad objavljujem u odnosu na one koje sam objavljivao prije godinu dana. Trenutno ulažem u opremu i planiram si uzeti kameru i još neke stvari, ali sve što sam ikada snimio, snimio sam mobitelom. U tome i je čar, napraviti veliku stvar pomoću onoga što imaš. - rekao nam je Tomislav osvrnuvši se na svoje početke.
Tomislavovi YouTube kanali potpuno se razlikuju ne samo po konceptu i sadržaju, već i po samom procesu nastanka. Kako sam kaže, temeljno inspirativno polazište za prvi kanal jesu nogometne vještine koje bi i on volio pogledati kad bi se našao u ulozi publike. Tomislav videima koje objavljuje na drugom kanalu nastoji prenijeti emociju na osobu koja ih gleda, ali cilj je i da osoba sama dobije neku ideju i proba napraviti nešto praktično.
- Na kanalu „Ultimate Football Skills 2000" mi je puno lakše što se tiče snimanja jer već imam određeni princip na kojemu snimam. Puno mi je lakše jer znam i koje točno kadrove koristim. Tu smo uglavnom kamera, lopta i ja. Primjerice, snimam deset trikova iz različitih kutova, uredim ih na isti način, ubacim glazbu i još dodam poteze. Taj je kanal više automatiziran i već znam kako će mi izgledati svaki video. Drukčiji su trikovi, no suština je zapravo ista. Na kanalu „Ultimate" priča je malo drukčija jer tu najviše pažnje posvećujem samom konceptu videa. Želim imati razrađen taj uvod, zaplet, vrhunac i rasplet. U glavi si slažem priču onoga što želim prenijeti. Prvi kanal mi služi za prenošenje emocije, dok mi drugi služi za prenošenje vještine. - kazao je Tomislav o svojim dvama YouTube kanalima.
Oko 144 tisuće pretplatnika u šest ili sedam godina dosta je velika brojka s obzirom na količinu sadržaja koju je do danas objavio. Kako je i sam rekao, razlika u dosezanju broja pretplatnika nekada i danas nije jednaka. Veći broj pretplatnika bilo je lakše dosegnuti 2015. godine jer je tada bilo puno manje kreatora sadržaja u odnosu na danas.
- Ima dosta faktora koji utječu na YouTube algoritam o kojemu ovisi i kako će cjelokupno proći kanal. Algoritam se mijenja pa će drugačije reagirati i na neki naslov koji je sada u trendu i na onaj koji je bio u trendu prije pet godina. To je nešto s čim svatko tko kreira sadržaj treba biti u toku. Također postoji puno čimbenika koji utječu i na zaradu na YouTubeu. Od YouTubea se može zaraditi, ali sve ovisi o osobi. Netko će od kanala koji ima manje pretplatnika zaraditi više od nekoga čiji kanal ima više pretplatnika. Sve je dosta individualno i ovisi o tome koliko je osoba sposobna iskoristiti te brojke. Ne može se reći konkretno koliko je potrebno pregleda da bi se dobio neki iznos. Ima dosta toga što utječe, ali ako je osoba željna učiti o tome mogu se zaraditi lijepi iznosi i može se živjeti od toga u punom smislu te riječi. - rekao je Tomislav.
Premda su sadržajne teme većinom nogometne vještine ili samo treniranje, Tomislav tjedno trenira pet ili šest puta kako bi uopće uspio realizirati svoje ideje. Nekoliko njegovih videa ima i preko milijun pregleda. Kako nam je i sam rekao, važno je pratiti trendove. Nogomet je vrlo zahvalno tematsko područje za snimanje jer ujedno obuhvaća teme poput univerzalnih nogometnih trikova, ali i trikove igrača koji su bili aktualni u određenom periodu.
Kreiranje videa svih ovih godina Tomislavu pomaže u komunikaciji s ljudima te služi kao prilika za izlazak iz comfort zone i suočavanje s tremom. Većinom dobiva pozitivne komentare, ali kako i sam kaže, ponekad je nužno dobiti i neki negativan komentar jer je potrebno naučiti se nositi s tim i fokusirati se na svoje ciljeve bez obzira što netko drugi misli o tome. Tomislav se u sljedećem periodu želi maksimalno posvetiti svojim YouTube kanalima, a najviše naglašava napredak i usavršavanje.
- Treba ići korak po korak. Prije svega je potrebno učiti o sebi i shvatiti što ti ide dobro i što želiš raditi. Nije kod svakoga isto, ali sve će doći kad osoba pronađe ono u čemu je dobra. Cilj je da svaka osoba radi na tome da bude najbolja verzija sebe. - poručio je Tomislav čitateljima SBplusa.