4089
Prikaza
0
Komentara
NOVA GRADIŠKA - Prije 20-ak godina Matko Grgurević radio je kao inženjer u jednoj kompaniji u Južnoafričkoj Republici i prvi put čuo za revolucionarnu tehnologiju čišćenja industrijskih pogona suhim ledom. Shvatio je da može napraviti stroj koji će biti mnogo jeftiniji od svih na tržištu i godinama je pasionirano, svake večeri nakon posla, razvijao prototip u garaži. Gospodin Matko je uspio, izgradio je biznis u JAR-u i zatim ga preselio u Slavoniju. Tako je postao protagonist putopisnog serijala Hrvatskog Telekoma i Telegrama o digitalnim i tehnološkim promjenama u našem društvu naziva 'What's Next: Budućnost u Hrvatskoj'.
U posljednjih nekoliko godina, Matka i Natašu Grgurević, pokretače kompanije Hladni val iz Nove Gradiške svako toliko posjećuju klijenti iz cijelog svijeta. Pod tim cijeli svijet, mislimo doslovno. Ako ne brojimo goste iz Europe, kojima i nije toliki problem doći do slavonskog gradića od 14 tisuća ljudi, broj zemalja iz kojih su dolazili gosti i dalje je impresivan. Pogone Hladnog vala posjećivali su ljudi iz Čilea, Malezije, SAD-a, Australije.
Matko i Nataša su 1989. godine bili mladi bračni par. Matko je godinu ranije diplomirao strojarstvo i krenuo je sa suprugom planirati budućnost. Iz ekonomskih razloga završili su u Južnoafričkoj Republici.
U Johannesburgu Nataša pokreće vlastiti mali obrt, a Matko kao inženjer radi u više različitih kompanija. Sredinom devedesetih, radeći za kompaniju African Oxygen, prvi put se susreće s tehnologijom suhog leda.
"To mi se, jednostavno, učinilo zanimljivim. Od početka nam je bila ideja da pokrenemo svoj posao, pa sam počeo malo istraživati o primjenama suhog leda. To je bilo negdje 1995. godine, i internet nije ni približno bio ono što je danas, pa to moje istraživanje nije bilo baš posve jednostavno, ali mogle su se naći neke publikacije, članci, knjige”, priča gospodin Matko.
Nakon puno razmišljanja, odlučio je sam napraviti uređaj za čišćenje suhim ledom. Počeo je kod kuće, za računalom, na Solidworksu i konstruirao. Na prvom je uređaju radio godinama, nakon redovnog posla.
Nakon što se ispostavilo da stvarno radi, prodao ga je jednoj kompaniji iz Južnoafričke Republike. Prva prodaja dogodila se 2000. godine i naredne dvije godine Hladni val, ili ICEsonic, kako su nazvali uređaje, prodaje, preko svog weba koji im je bio i ostao osnovni prodajni kanal, prima narudžbe, outsourca proizvodnju i prodaje uređaje za industrijsko čišćenje suhim ledom.
Dvadeset godina i 8000 kilometara zračne linije kasnije, Hladni val iz svog malog pogona u Novoj Gradiški, na godinu proizvede i proda dvjestotinjak jedinica, cijenom u rasponu od četiri do 19 tisuća eura, na sve kontinente.
"Kupci su kompanije iz različitih industrija, ljudi koje svoje proizvodne linije i pogone moraju održavati, odnosno čistiti. Neki to rade jednom mjesečno, neki jednom tjedno, a neki moraju svaki dan. Naši korisnici su i tvrtke koje rade servis industrijskog čišćenja; one su mobilne i rade sve, javne površine, unutrašnjost hala i slično. Do sada smo naše uređaje prodali u 53 zemlje. Od Hong Konga, Kine, Tajlanda, Australije, Južne Koreje, Vijetnama, Filipina, Čilea, Kanade, Meksika…”, kaže gospodin Grgurević.
U Novu Gradišku, mjesto u kojem je Grgurević odrastao, vratili su se 2009. godine.
"Proces prelaska trajao je možda godinu dana. Prebacili smo tek nešto opreme za proizvodnju. Prednost Nove Gradiške, barem u vrijeme kada smo dolazili ovdje, bila je u tome što je bilo moguće iznajmiti proizvodni i uredski prostor u Industrijskom parku i lako naći kvalificiranu radnu snagu. U početku, kada smo dolazili, zaposlili smo petero ljudi. Sada nas je 20. Svi ljudi koje smo na početku zaposlili, još su s nama. Samo je jedan gospodin otišao u Njemačku prošle godine, svi ostali su još uvijek s nama”, kaže Gregurević.
Trenutačno, kažu, proširuju liniju proizvoda. Na tržište je stavljen novi proizvod, SMART, koji je nešto manji, i koji se koristi za lakše aplikacije u industrijskom čišćenju, na primjer, pri čišćenju automobila. "Uveli smo novi segment tržišta”, kaže Grgurević.
Izvor - tekst i fotografije: Telegram