6100
Prikaza
5
Komentara
DONJI ANDRIJEVCI - Da uznemireni otac 5. svibnja nije uputio poziv redakciji PlusPortala kako bi nas izvijestio da su se kod Donjih Andrijevaca umalo frontalno sudarila dva putnička vlaka, javnost možda o pogreški prometnika koja je mogla završiti kobno najvjerojatnije ne bi znala ništa.
Naime, ni putnici koji su bili u dva vlaka koja su se našla na istom kolosijeku nisu bili svjesni da su za dlaku izbjegli potpuni kaos te da su umalo bili sudionici željezničke nesreće koja je, po svemu sudeći, mogla biti teška. Tek im se, bez pojašnjenja, paralelnim kolosijekom, približio vlak u koji su prebačeni i transportirani dalje. Većina je mislila da se radilo o čestim i uobičajenim kvarovima te tomu nije pridavala veliku pozornost - dok iz medija nisu pročitali/čuli istinu.
Kako saznaje PlusPortal, u vlaku broj 2011 koji je vozio na relaciji Zagreb-Vinkovci bilo je 45 putnika, a u vlaku 2018 koji je vozio u suprotnom smjeru, iz Vinkovaca u Zagreb, bila su 82 putnika. Uz njih, u svakom su od vlakova bili strojovođa i kondukter. Ukupno je, dakle, riječ o 131 osobi.
Hrvatske željeznice i HŽ Infrastruktura nikomu se od njih nisu javno ispričali. Priopćenjem je, tek, pojašnjeno što se dogodilo.
Pitali smo ih - koji su daljnji koraci i kako misle smanjiti mogućnost ljudske pogreške u željezničkom putničkom sustavu. Razvoj tehnologije, naime, tomu bi trebao doprinijeti, a čini se upravo suprotno - od jednog od najsigurnijih oblika prijevoza, željeznica je u Hrvatskoj postala nesiguran način putovanja te se čini kako putnici strahuju s razlogom.
- HŽ Infrastruktura protiv dežurnog prometnika pokrenula je propisane procedure te je odmah udaljen s radnog mjesta do okončanja istrage.
Željeznički promet jedan je od najsigurnijih oblika prijevoza, ali ljudski faktor je nemoguće u potpunosti isključiti u bilo kojem poslu i segmentu života, pa tako i na željeznici. Dežurni prometnik odmah je nakon uočenog propusta kontaktirao strojovođu i zaustavio vlak.
U tijeku je veliki investicijski ciklus ulaganja u željezničku infrastrukturu, a koji obuhvaća i modernizaciju signalno-sigurnosnih uređaja kojima se postiže veća razina sigurnosti te se smanjuje utjecaj ljudskog faktora. - odgovorili su nam.
Priopćenje državnog odvjetništva, pretpostavljamo, također neće donijeti puno toga novoga vezanog za ovaj slučaj - bit će poznata preciznija razina odgovornosti prometnika, a samim time i sankcije. No, odnos prema ovoj situaciji ne bi smio ni u kojem smislu biti nonšalantan. Dapače, trebala bi poslužiti kao ozbiljno upozorenje i prilika za popravni. Sreće o kojoj su govorili ocu koji je čekao da mu sin izađe iz jednog od tih vlakova, sljedeći put možda neće biti pa se na taj faktor nitko više ne bi trebao oslanjati.
A da netko od novinara uđe u željezničku stanicu i da pogleda sa kojom opremom raspolažu? Ako im dozvole, naravno...
To sto imaju losu opremu ne moraju u uredu sjediti sa bocom pive i neuredni izlaziti da otprave vlak....pappogledajte kakvi su otpravnici vlakova na lokalnim stanicama..
Prometnik se taman probudio i nije stigao apsorbirati sve informacije.