4337
Prikaza
3
Komentara
SLAVONSKI BROD/ZAGREB - Izgledniji je raskid od produžetka ugovora za most Čiovo, na kojem je na čeličnoj konstrukciji radio Đuro Đaković, piše Poslovni dnevnik.
Naime, s izgradnjom mosta se kasni, no penalizacija kašnjenja još nije na dnevnom redu, ali zbog pomicanja i dodatnog roka u novom prijedlogu dinamičkog plana na 26. prosinac, HC ipak provjerava ima li Viadukt financijski plan kojim jamči završetak mosta u tom roku. Viadukt je predao novi prijedlog dinamičkog plana prošle srijede kada je održan sastanak na kojem je HC, kako bi se uvjerio u to može li izvođač financijski pratiti predloženu dinamiku, zatražio nadopunu određenih stavki kroz predočenje financijskog plana. Za to je HC zainteresiran jer se dinamički plan do sada nije pratio kako navode zbog problema u poslovanju tvrtke.
Na tom su sastanku čelni ljudi uprave Viadukta, kao jedan od razloga kašnjenje naveli i Đuru Đakovića.
- Mi radimo na čeličnoj konstrukciji na mostu Čiovo i činjenica jeste kako je bilo problema s financiranjem tog projekta,. No, činjenica jeste i da mi nismo mogli sami sebe financirati, dakle mi jedno dugo razdoblje od inverstitora, a to je Viadukt, nismo dobivali novac za to što radimo i to je naravno utjecalo na, rekao bih, prioritete u proizvodnji. Dakle, kad vi imate situaciju da vam se nešto ne plaća, a s druge strane imate ugovore koji redovno idu onda se više posvetite njima, pa ovo stavite malo, rekao bih, sa strane. Sve su to spojene posude i nije to samo mi krivi ili oni krivi. Tu je splet okolnosti takav kakav jeste, ali je bitno da je most gotov - za SBplus kazao je proteklog tjedna predsjednik Uprave Đuro Đaković Grupe, Tomislav Mazal, dodavši kako, što se Đure tiče most ovaj tjedan može biti montiran, no za montažu nisu zaduženi oni.
Kako god, prema navodima Poslovnog dnevnika, očekuje se konačna odluka po pitanju rješenja u kojem će smjeru dalje ići taj projekt. Prema tvrdnji glasnogovornice Hrvatskih cesta Tamara Pajić bit će odabrana "ona solucija koja je najbolja za interes projekta", a rasplet je sužen na dvije opcije - raskid ili produžetak ugovora. Odluka će biti sukladna EU pravilima, a HC neće donijeti odluku na svoju štetu te ga štiti ugovor s glavnim izvođačem zagrebačkim Viaduktom. U konkretnom slučaju to ne ide u prilog Viaduktu, zaključuju stručnjaci iz graditeljske industrije. Naime, ugovoreno je plaćanje ugrađene čelične konstrukcije koja čini cca 50 posto vrijednosti projekta. Usto, kako se financira EU novcem (85 posto od ukupnog iznosa od 129 milijuna kuna plus PDV), u slučaju probijanja rokova, tvrde, predstavlja prijetnju za HC jer se može aktivirati financijska klauzula ustezanja 25 posto sredstava, tj. navodi se iznos od 30-ak mil. kuna.
Mazal nije operativac , te nezna pravo stanje s ugiovorom. te za lošuu organizaciju i stanje u Holdingu traži izlike. HDZ i MOST su ga već trebali potjerati. Dovoljno su on i onaj luđak Kovačević Vrdoljakov pulen zla napravili u ĐĐ Holdingu