AP/SBplus
2143
Prikaza
0
Komentara
Kako komentirate značajniji porast turističkog prometa u slavonskim županijama u prvoj polovici 2025. u odnosu na 2024. godine u usporedbi s ostatkom kontinentalne Hrvatske, posebice u Osječko-baranjskoj, Brodsko-posavskoj i Virovitičko-podravskoj županiji?
Posebno nas veseli što Osječko-baranjska županija ima najveći porast u prvih pola godine kada gledamo sve hrvatske županije, a podaci iz srpnja govore da očekujemo još jednu rekordnu godinu, treću u nizu.
Što se to u turističkoj ponudi slavonskih županija, pa i u ljudskoj svijesti, promijenilo posljednjih desetak godina, osobito u Osječko-baranjskoj županiji, kao predvodnici turizma na istoku Hrvatske?
Također bih htio napomenuti kako imamo odličnu suradnju s predstavnicima svih turističkih zajednica na području Slavonije, kao i međusobno svi mi različiti akteri u turizmu. Mislim da se puno više moramo potruditi kako bismo privukli turiste, stoga stvarno pohvaljujem kolege iz sustava, mislim da možemo biti primjer i drugim regijama, uostalom to je i percepcija drugih od nama, što je uvijek lijepo čuti.
Kada je riječ o turizmu u Hrvatskoj, javnim diskursom dominiraju teme o masovnosti, skupoći proizvoda i usluga te apartmanizaciji na jadranskoj obali. Što je s kontinentalnim turizmom? Imaju li uopće slavonske županije negativnih utjecaja na lokalne zajednice i okoliš od turizma?
Apsolutno nema, upravno smo u fazi izrade Plana upravljanja destinacijom gdje su rađene i ankete koje pokazuju zadovoljstvo lokalnog stanovništva, a utjecaj je samo pozitivan. Sve je veći broj zaposlenih u turizmu i ugostiteljstvu, ali i u drugim granama vezanim za turizam kao što su trgovina i promet. Ne treba zaboraviti kolika je važnost turizma za plasman naših poljoprivrednih proizvoda po kojima smo poznati.
Osječko-baranjska županija se nalazi među 10 najsrdačnijih regija u svijetu prema Booking.com-ovoj nagradi Traveller Review Awards 2025. te je ujedno najsrdačnija destinacija u Hrvatskoj.
Što bi druge turističke zajednice mogle naučiti od Turističke zajednice Osječko-baranjske županije za daljnji turistički razvoj?
Slavonci i Baranjci su poznati po gostoljubivosti, ali nas je ugodno iznenadila činjenica da smo u svjetskih TOP 10! To je zaista priznanje koje zaslužuju svi naši pružatelji usluga na terenu koji s osmijehom dočekuju goste na OPG-u, u vinariji, u restoranu i dr. Nemamo neku mudrost ili recept za uspjeh osim što bismo htjeli istaknuti kako je ključno biti svjestan svojih posebnosti i ponosno ih predstaviti svijetu. Mislim da mi Slavonci imamo problem s poštivanjem svojega, Splićanima je Split najlipši grad na svitu, a što mi govorimo o našem kraju? Mi smo to osvijestili i na šaljiv i ponekad provokativan način smo počeli komunicirati ostatku Hrvatske i odjek je stvarno bio odličan. Naše promotivne kampanje i brojna događanja razbijaju određene predrasude koje ljudi imaju o istoku Hrvatske. Kampanjom ih privučemo, zaintrigiramo, a kada prvi put dođu, znamo da će se vratiti jer dolaze s malo očekivanja, a odlaze prepuni doživljaja. Sličan je osjećaj i kada dođete na neku od naših manifestacija pa se iznenadite koliko ima života u Slavoniji Baranji. Za kraj pozivam vas na HeadOnEast festival prvi vikend u listopadu koji je portfolio svega onog šarenog i bogatog što Slavonija i Baranja nude... i urbanog i ruralnog, i kulturnog i gastronomskog,…
Usto... i Europska smo regija vina 2025. i Slavonija proizvodi polovicu od ukupne hrvatske proizvodnje vina. Dakle, svaka druga butelja u RH je graševina i Vinski mjesec Osječko-baranjske županije traje 3 mjeseca i imamo 20 vinskih događanja. Eto, to je bogatstvo o kojemu pričam, samo iz jednog segmenta – vinskog turizma, gdje su u centru kao i u svemu, ljudi i prostor, interakcija čovjeka i ove naše plodne slavonske zemlje.