2519
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Miroslav Varga, jedan od veterana digitalnog marketinga u Hrvatskoj i zaposlenik jedne od najboljih hrvatskih agencija specijaliziranih za digitalnu oglašavanje i analitiku - Escape studija iz Osijeka - održao je danas u Slavonskom Brodu zanimljivo predavanje koje je oduševilo polaznike. Uz rječitog i svestranog predavača, nije bilo teško satima slušati o internetskom oglašavanju, pogreškama koje ljudi čine i uspješnim primjerima koji su osvojili tržište.
Organizator predavanja, Centar za razvoj Brodsko-posavske županije i ovaj je put u grad doveo izvrsnog govornika s korisnim i vrijednim znanjima te iskustvima.
- U sklopu „BOND-a“ CTR organizira niz radionica namijenjenih poduzetnicima. Digitalni je marketing vrlo zanimljiva i aktualna tema. Internetsko je oglašavanje danas neizostavan alat u poslovanju svakog poduzeća koje se odvija u turbulentnom i često nepredvidivom poslovnom okruženju. To je pristupačan i fleksibilan alat koji nam omogućava analitički pristup, ali je i mjerljiv, tako da možemo provjeriti rezultate i efekte našeg oglašavanja. Vjerujem da su današnjom radionicom mnogi dobili korisne odgovore, ali i informacije. - kazao je Damir Mirković, direktor Centra za razvoj Brodsko posavske županije.
Tema nije nimalo jednostavna jer mnogi misle da o njoj znaju sve, ali rijetki uistinu stručno barataju alatima za oglašavanje.
- Internet marketing naziv je za aktivnosti kojima je cilj oglašavanje proizvoda ili usluga putem digitalnih medija. Trenutno je to jedan od najučinkovitijih i najpopularnijih oblika oglašavanja na svijetu. Različite metrike i analitike dostupne su kroz internet oglašavanje i omogućuju fantastičan uvid u podatke koji pomažu poduzetnicima u donošenju poslovnih odluka, što na kraju utječe na njihov poslovni rezultat. Razne prednosti internet marketinga su niski troškovi oglašavanja, mogućnost preciznog ciljanja željenih skupina, daleko veći doseg od onog tradicionalnih medija (možemo govoriti o globalnom dosegu), kontinuirano stalno oglašavanje (dostupnost oglasa 24 sata na dan, sedam dana u tjednu), tu je i praćenje učinaka i rezultata kampanje u stvarnom vremenu, brza vidljivost rezultata, mogućnost promjene i prekida kampanje u svakom trenutku i tako dalje. - pojasnila je Dubravka Mirković, voditeljica CTR-ovog Odjela za pripremu i provedbu EU projekata za razvoj gospodarstva i jačanje konkurentnosti.
Prije no što išta potroše na oglašavanje, slavonskobrodski su poduzetnici danas imali priliku čuti kako to činiti pametno i učinkovito.
- Problem je što smo svakodnevno žrtve uspješnih oglašivača, a ponekad to nismo ni svjesni. Oglašavanjem se manipulira, ali to ne mora značiti negativno. Nekad ljude možeš izmanipulirati da prestanu mucati. Danas sam pokazao kako oglašivači zainteresiranu publiku mogu privući svojoj ponudi. Onaj tko traži zimske gume, njega ne zanimaju oglasi za pivo ili zemljišta. Ako ste sve dobro pripremili i ponudili mu gume, napravili ste pun pogodak. I on je sretan i vi ste sretni. Pritom nas ne zanima ciljana publika nego kupac. Vi želite kupca. Npr. ako prodajete pelene, vama je svejedno tko će kupiti pelene za dijete - to ne moraju biti samo roditelji, to može biti baka, kuma, tetka,… - kazao je Miroslav Varga, dipl.ing.stroj., preporučivši svima koji o tomu žele znati više neka, jednostavno, poslušaju koje predavanje. Naprosto, za poduku u tom svijetu potrebni su nam stručnjaci jer se sve mijenja veoma brzo i teško predvidivo.
Mnogi danas misle kako su društvene mreže dovoljne za oglašavanje te da oni koji dobro barataju njima, imaju sve konce internet marketinga u svojim rukama. Naš sugovornik s time se ne bi složio.
- Društvene mreže ne da nisu dovoljne za oglašavanje, nego takav nije niti jedan kanal. Ne možeš reći „Imam reklamu na televiziji i to mi je dovoljno!“ jer nije. Zašto? Zato što tvoja publika nije cijeli dan pred televizorom. Ako i jest, možda nije na tom programu. A ako i jest na tom programu, možda nije u to vrijeme. Istraživanja pokazuju - najbolje je koristiti što više kanala. Ako imate '100 novaca' i podijelite na tri kanala, imt ćete 40 posto efikasniju kampanju i više prodaje no da ste sve stavili na jedan kanal. Zašto? Jer smo mi ljudi danas svugdje - online, offline, po birtijama, uz billboarde,… i zato morate posvuda biti prisutni. - pojasnio je Varga.
Varga je danas ispričao brojne zanimljive te uspješne primjere iz prakse.
- Izrađivač tambura prodavao je svoje proizvode isključivo školama. Škole su prestale kupovati tamburice jer nemaju orkestre i izvannastavne aktivnosti te vrste i on od 14 zaposlenih ljudi dolazi na 12 pa na deset… da bi na kraju ostali samo on i sin. Predstavio mu me zajednički kolega. Ovaj kuka, a ja ga pitam ima li još sto dolara. Veli mi - dužan sam sto tisuća, tako da mi je svejedno za to malo. Dogovor je bio za tih sto dolara cijelom svijetu ponuditi tamburice. Nakon tri tjedna čovjek me nazvao i molio da ugasim kampanju. Nije mi bilo jasno zašto ako su brojke toliko dobre. Onda mi je objasnio da ga zovu i naručuju iz cijelog svijeta. U toj mjeri da on to ne stigne napraviti ni za tri godine. Danas mu kampanja ne treba. Ušao je u tamburaška društva i ide prirodna obnova. Zadovoljan je i sretan, ima 16 zaposlenih. Ključna riječ je bila 'tamburica', a oglas je na hrvatskom obišao cijeli svijet. Nije to bila nikakva posebna reklama, nego jednostavan oglas „Ja to radim, ako ti treba-javi se“. - ispričao je Varga polaznicima koji će ovu radionicu, zasigurno, još dugo pamtiti.
Važno je napomenuti da je održana u okviru projekta „Razvoj mreže poduzetničkih potpornih institucija (PPI) putem Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) – Faza 2“ – BOND 2, čiji je cilj doprinijeti povećanju razine poduzetničkih aktivnosti stvaranjem povoljnijeg poduzetničkog okruženja u svim regijama Republike Hrvatske te na taj način osigurati stabilan rast i razvoj cjelokupnog gospodarstva.