3521
Prikaza
0
Komentara
SLAVONSKI BROD - Radni brod na Savi u blizini visećeg mosta slika je koju su posljednjih tjedana mogli uočiti svi koji su se kretali cestom od Migalovaca prema Brodu. Prema podatcima koje je SBplus dobio od odgovornih, upravo je na toj dionici, u tijeku uređenje korita rijeke Save.
- Temeljem ugovora potpisanog s resornim Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, tvrtka Brodska Posavina zadnjih je tjedana ponovno počela s poslom održavanja plovnog pluta rijeke Save i to na lokaciji od nekoliko kilometara u blizini Migalovaca - za SBplus je kazao Ivan Ćosić, direktor Brodske Posavine.
Djelatnici tvrtke su prethodno snimili dionicu koja je, potpisanim ugovorom, predviđena za sanaciju. Nakon toga ide uređenje, a potom, kada posao bude priveden kraju, uslijedit će ponovno snimanje kako bi se evidentiralo stanje nakon sanacije. - Mi uređujemo korito u dijelu koji je na hrvatskoj strani vodeći računa da se ne zadire u teritorij susjedne države. - istaknuo je Ćosić.
Prema onome što je kazao čiste se zavoji na kojima se talože sedimenti, a očišćeni materijal se deponira na obalu kako bi se mogao kasnije koristiti ili se, u slučaju potrebe, njime nivelira dno tamo gdje su nastali utori. Pa iako je i ovaj posao od iznimne važnosti, ipak ostaje pitanje najkritičnije dionice na rijeci Savi od koje ovisi njena plovnost, a onda i gospodarski razvoj Slavonskog Broda, opravdanost i opstojnost Luke Brod, ali i razvitak riječnog turizma, na koji ova sredina računa. Riječ je o lokaciji kod Novog Grada, gdje uređenje plovnog puta zahtijeva i 'zadiranje' na bosanskohercegovačku stranu. Hoće li Ministarstvo i kada krenuti s uređenjem tog dijela plovnog puta, Čosić u ovome trenutku nije upoznat.
Podsjetimo, Hrvatska je za spornu dionicu, prema podatcima iz tadašnje Agencije za plovne putove, izradu projektne dokumentacije financirala i za BiH stranu. Građevinska dozvola, najavljivano je, trebala bi biti gotova krajem ove godine, do kada se moraju osigurati i sredstva za financiranje tog projekta. Hrvatska će, naglašavano je više puta, svoj dio osigurati putem EU fondova. Ali samo za radove na svojoj strani. Ne bude li BiH imala novac, projekt teško da će moći biti realiziran što za sobom povlači negativne posljedice kada je u pitanju gospodarski i turistički razvoj Slavonskog Broda, ali i Brodsko-posavske županije.
SBplus je, 26. svibnja ove godine, na mail adresu glasnogovornice Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, navedenu na njihovim službenim stranicama, uputio pitanje što je s uređenjem plovnog puta, posebice najkritičnije dionice kod Novog Grada. Kako odgovor još nismo dobili, ostali smo uskraćeni za informaciju dokle je projekt stigao te kakva mu je budućnost. A morao bi je imati, jer u suprotnom Luka Brod - milijunski projekt Vlade RH-a, kao jedan od strateških u sklopu projekta Slavonija, Baranja i Srijem, mogao bi ozbiljno doći u pitanje ukoliko se plovnost Save sa sadašnjih manje od 50 posto dana u godini ne podigne na deset mjeseci u godini. Bez rješavanja dionice kod Novog Grada to nikako neće biti moguće.