SLAVONSKI BROD - Uz dosadašnjih 130 milijuna kuna ulaganja u infrastrukturne projekte u Luci Brod, u narednom razdoblju u planu je niz projekata ukupne vrijednosti 954 milijuna kuna kojima bismo stvorili preduvjete za daljnji gospodarski razvoj Brodsko-posavske županije - istaknuo je brodsko-posavski župan Danijel Marušić, govoreći o projektima za koji se sredstva kane 'povući' iz paketa od 22 milijarde eura koje je Hrvatska dobila na raspolaganje.
Projekti u Luci Brod, koje je nabrojao, uistinu su impresivni. I po svojoj važnosti ali i financijskoj vrijednosti. U planu je tako izgradnja dva milijuna eura vrijednog putničkog pristaništa na Savi u Slavonskom Brodu, zatim sedam milijuna eura vrijedan terminal za opasne terete u Luci Brod, deset milijuna eura vrijedna izgradnja brodogradilišta za izgradnju i popravak riječnih plovila, nabavka milijun eura 'teške' dizalice za podizanje manjih riječnih plovila. U planu je i nastavak izgradnje industrijskog kolosijeka u lučkom području Luke Brod sa spojem na X. željeznički koridor, investicija vrijedna 6,3 milijuna eura. Tu su i putničko pristanište na Savi (4 milijuna kuna) i teretna luka (dva milijuna kuna oboje na Savi u Davoru. U Oriovcu je u planu izgradnja putničkog pristaništa. Prema najavama župana Marušića jedan od projekata je i izgradnja terminala za tekuće terete u lučkom području Luke Brod (12,5 milijuna eura), skladište bitumena u lučkom području (4 milijuna eura), izgradnja kapaciteta za proizvodnju, urede, skladište (pet milijuna eura), a - kako je istaknuo - ne odustaje se niti od dva projekta koja su zapravo privatne investicije. Riječ je o dobro znanim - izgradnji termoelektrane i postrojenja za proizvodnju bioetanola.
- Sveukupno je riječ o projektima vrijednosti 954 milijuna kuna zahvaljujući kojima će se, uz ostalo, općinama uz rijeku Savu omogućiti stvaranje takozvanih ekoloških gospodarskih zona. Naime, svaka će općina dobiti pristanište, a to znači i veću konkurentnost kroz jeftiniji transport čime će i prodaja gospodarskog zemljišta biti olakšana - kazao je župan Marušić.
No, što je, kako s dosadašnjim, tako i s ovim najavljenim investicijama, kao i onim turističkim koje se najavljuju već dulje vrijeme, ako se zna da je rijeka Sava danas plovna čak manje od 50 posto dana u godini. I više nego nedovoljno da bi sve ove investicije, planovi i projekti mogli zaživjeti. A kada se tome doda činjenica da je pitanje uređenja plovnog puta rijeke Save, na njenoj najkritičnijoj dionici kod Novog Grada, još uvijek neizvjesno, postavlja se pitanje ulaganja tolikih novaca u projekte čija je budućnost (barem kako ovoga trenutka stvari stoje) prilično upitna. Pitali smo stoga brodsko-posavskog župana je li se pitanje uređenja plovnog puta kod Novog Grada počelo rješavati.
- Vlada, preko svojih nadležnih institucija, intenzivno radi upravo kako bi se riješilo pitanje plovnosti kod Novog Grada i da se poveća vremenska iskoristivost plovnog puta tijekom godine. - na upit SBplusa odgovorio je župan Danijel Marušić.
- Na tom je dijelu problem zapravo sa susjedne BiH strane koja, navodno, u ovom trenutku nema izvor financiranja, a bez njih se u projekt ne može ići? - pitali smo dalje.
- Rijeka Sava je granično područje. Vidjeli smo da i kod problema s Rafinerijom i onih s onečišćenjem, pa tako sada i u ovom slučaju, moramo imati partnere s našim susjedima. Zato to i jeste u stvari na razini Vlade RH-a, jer se takvi problemi rješavaju na međudržavnoj razini. - odgovorio je župan Marušić, ono što smo znali i do sada.
Na naš upit zna li kakva je sudbina prošlogodišnje najave kako bi krajem ove, 2020. godine, trebala biti riješena dokumentacija, građevinska dozvola i sredstva za financiranje (s obje strane rijeke Save) rješavanja pitanja plovnog puta kod Novog Grada, župan Marušić je kazao kako u ovome trenutku nema konkretnih spoznaja.
- U svakom slučaju vrlo je bitno riješiti taj problem plovnog puta kod Novog Grada, a ove investicije u Luci Brod govore koliko ozbiljno mi u stvari na to računamo. Tako da u svakom slučaju mogu kazati kako se ne bi toliko ulagalo u Luku Brod da se ne misli riješiti i taj problem plovnog puta - odgovorio je Marušić.
Ostaje nam vjerovati i nadati se. Jer u suprotnom Luka Brod mogla bi doživjeti sudbinu brojnih hrvatskih političkih investicija u koje su sredstva ulagana, a nikada nisu zaživjele u onom opsegu u kojem su trebale, ili su, u još gorem slučaju, potpuno propale bez obzira na to što je potencijala za uspjeh itekako bilo.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Tonda28.07.2020. u 21:10
Dali VI LALAKOALA . ,vjerujete u luku BROD,.to jedna od večih laži tko iole zna Savu zna da je to nemoguća misija , kao što svi znamo da trenutno glavni zagađivaći zraga nisu više prijeko nego tvrtke iz Broda. hoćemo... Prikaži sveoda. hoćemo dalje ili da stanem Luka BROD služi za nešto drugo
-
lalakoala28.07.2020. u 13:46
Hi Mentalist! Pitanje! Jesi'li Ti dežurni NEGATIVAC na ovom portalu??? Daj, pusti malo vijere i sunca u svoje komentare. Bit će Ti bolje. Nisi Ti loš čovjet, samo se malo bojiš budućnosti. Čitajući ovaj dobro izvještujući članak, vidim, Brođani rade... Prikaži sverade na svojoj budućnosti. Pohvala i napredak! Bok svima!!!
Prikaži sve komentare
-